coinex
راهنمای خرید تکراتو

آموزش قدم به قدم گرفتن وقت سفارت و هزینه‌های آن

در این مقاله آموزش قدم به قدم گرفتن وقت سفارت ایتالیا، آلمان، سوئد و …. را از کارگزاری‌های مختلفی چون ویزامتریک، کاکس (ckgs)، VFSGlobal یا مانند سفارت سوئد از خود سفارت به همراه هزینه‌های مربوطه و نکات مهمی که باید به آنها توجه کنید، ارائه کرده‌ایم. برای گرفتن وقت سفارت در کمترین زمان همین الان با کارشناسان گروه اقلیما تماس بگیرید.

چرا باید وقت سفارت بگیریم؟ آیا نحوه گرفتن وقت سفارت کشورهای مختلف، متفاوت است؟ راه‌های گرفتن وقت سفارت چیست؟ منظور از کارگزاری چیست؟ چه کارگزاری‌هایی برای گرفتن وقت سفارت وجود دارد؟ آیا برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا باید به کارگزاری کاکس (ckgs) مراجعه کنیم؟ آیا نام کارگزاری‌‌ طرف قرارداد سفارت آلمان، شرکت ویزامتریک است؟ برای گرفتن وقت سفارت سوئد باید چگونه اقدام کنیم؟ هزینه گرفتن وقت سفارت چقدر است؟ در این مقاله به بررسی تمامی این سوالات خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کشورهای مختلف باتوجه به اعتبار پاسپورت و سیاست‌های داخلی خود مشخص می‌کنند که شهروندان چه کشورهایی برای ورود به کشور آن‌ها علاوه بر ارائه‌ی پاسپورت باید یک مجوز ورود نیز تهیه و ارائه کنند. گرفتن این مجوز ورود که ویزا خوانده می‌شود، یکی از سخت‌ترین مراحل شروع مقدمات سفر است. برای گرفتن ویزا لازم است تا متقاضیان اپلیکیشن فرم را تکمیل کرده و وقت سفارت رزرو کنند و سپس برای انجام سایر مراحل، به سفارت مراجعه کنند.

چرا باید وقت سفارت بگیریم؟

همانطور که گفته شد، یکی از مراحلی که متقاضیان باید برای گرفتن ویزا طی کنند، گرفتن وقت سفارت است؛ ولی اصلا چرا باید وقت سفارت بگیریم؟

افراد زیادی در طول سال با اهدافی مثل گشت‌وگذار، سفر کاری، تحصیل، دیدار با خانواده و … به کشورهای مختلف سفر می‌کنند که گاه برای ورود نیازمند اخذ ویزا خواهند بود. این افراد در زمانی که برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند، باتوجه به هدف خود از سفر باید با افسر سفارت مربوطه دیدار کنند و در جلسه مصاحبه حضوری شرکت کنند و یا برای انگشت‌نگاری و گرفتن عکس بیومتریک در سفارت حضور پیدا کنند.

از آنجایی که حجم کاری سفارت‌ها بالاست، بدون داشتن وقت قبلی به افراد اجازه‌ی ورود نمی‌دهند تا تمامی کارها با نظم پیش رود و انتظار در صف سفارت به حداقل رسد. به همین دلیل هم باید متقاضیان پس از ثبت درخواست خود برای گرفتن ویزا، از سفارت، کنسولگری و یا کارگزاری طرف قرارداد سفارت‌ها وقت قبلی بگیرند.

کارگزاری‌های مختلفی در ایران فعالیت می‌کنند تا خدمات مربوط به ویزای متقاضیان را انجام دهند. کارگزاری ویزامتریک و کاکس (ckgs) دو نمونه از این کارگزاری‌ها هستند که به ترتیب طرف قرارداد با سفارت آلمان و ایتالیا هستند و افراد متقاضی برای گرفتن وقت سفارت آلمان و ایتالیا باید به این کارگزاری‌ها مراجعه کنند.

آموزش قدم به قدم گرفتن وقت سفارت و هزینه‌های آن

آموزش گام به گام گرفتن وقت سفارت

در بخش قبلی علت گرفتن وقت سفارت را بررسی کردیم و قصد داریم تا در این بخش نحوه گرفتن وقت سفارت را قدم به قدم توضیح دهیم.

مرحله اول: انتخاب کشور مقصد

در ابتدا لازم است تا کشور مقصد خود را انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید برخی از کشورها مانند کانادا و آمریکا در ایران سفارت ندارند و برخی نیز سخت‌گیری زیادی برای صدور ویزا دارند. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم تا از افراد متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید تا اگر به دنبال کشوری هستید که در روند صدور ویزا سخت‌گیری زیادی ندارند و به نسبت دیگر کشورها راحت‌تر ویزا صادر می‌کنند، شما را به دقت راهنمایی کنند.

همچنین گرفتن وقت سفارت برای برخی از کشورها سخت‌تر است، چرا که تعداد درخواست‌ها بالاست و حجم کاری زیاد باعث می‌شود تا نتوانید به راحتی وقت سفارت بگیرید.

مرحله دوم: مراجعه به سایت سفارت و یا کارگزاری مربوطه

معمولا سفارت کشورهای پرمتقاضی‌ای چون انگلیس، آلمان، ایتالیا و فرانسه و … برخی از امور مربوط به ویزا را به کارگزاری‌های مختلفی چون کاکس (ckgs)، ویزامتریک، وی.اف.اس (VFS) و … واگذار کرده‌اند تا از حجم کاری خود بکاهند. یکی از این امور مرتبط نیز گرفتن وقت سفارت است. البته در مورد سفارت سوئد با توجه به تعداد کم مراجعان سفارت سوئد مستقیما امور مربوط به ویزای متقاضیان را انجام می دهد.

با این تفاسیر، متقاضیان وقت سفارت آلمان باید به سایت کارگزاری ویزامتریک به نشانی visametric.com، متقاضیان وقت سفارت ایتالیا به سایت کارگزاری کاکس (ckgs) به نشانی ckgsir.com و متقاضیان وقت سفارت فرانسه و انگلستان نیز به سایت کارگزاری وی.اف.اس (VFS) به نشانی vfsglobal.com مراجعه کنند.  برای وقت سفارت سوئد نیز می توانید به نشانی migrationsverket.se مراجعه کنید.

پس از تکمیل فرم آنلاین و پرداخت هزینه وقت سفارت، درخواست شما ثبت نهایی خواهد شد. نکته مهم در مورد اپلیکیشن فرم، انگلیسی بودن آن است؛ اگر قصد دارید خودتان وقت سفارت بگیرید، باید در تکمیل اطلاعات خود دقت بسیاری کنید. باتوجه به اینکه این فرم، فرمی تخصصی و به زبان انگلیسی است، پیشنهاد می‌کنیم که تکمیل کردن آن را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید تا بدون بروز هیچ مشکلی، برای شما وقت سفارت بگیرند.

تیم کارشناسان اقلیما با داشتن سابقه‌ای چندین ساله در گرفتن انواع ویزاها و وقت سفارت آلمان، ایتالیا و … می‌توانند شما را راهنمایی کند و یا به نمایندگی از شما وقت سفارت ایتالیا، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای مورد نظرتان را بگیرند. مشاوره با کارشناسان ما رایگان است و تنها کافیست فرم درخواست مشاوره از اقلیما را در وبسایت اقلیما تکمیل نمایید یا با شماره 02191006550 تماس بگیرید.

مرحله سوم: گرفتن تاییدیه وقت سفارت و مراجعه حضوری

پس از اینکه درخواست شما در سامانه کارگزاری مربوطه ثبت شد، نتیجه نهایی از طریق ایمیل و یا آژانس مسافرتی‌ای که برای شما وقت سفارت گرفته است، به شما اطلاع داده خواهد شد. در نهایت نیز باید در زمان مقرر شده همراه با مدارک مورد نیاز به سفارت مراجعه کنید. مشاوران اقلیما می‌توانند شما را در رابطه با مدارکی که باید به سفارت کشورهای مختلف ارائه کنید نیز راهنمایی کنند.

آموزش قدم به قدم گرفتن وقت سفارت و هزینه‌های آن

هزینه‌ی گرفتن وقت سفارت

هزینه‌ای که باید برای گرفتن وقت سفارت بپردازید، به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • کشور مقصد
  • نوع ویزای درخواستی
  • سن متقاضی
  • نوع وقت سفارت (فوری یا عادی)
  • خدمات اضافی ارائه شده در سفارت

برای اینکه بتوانیم پاسخ دقیقی به این سوال بدهیم، باید تمامی عوامل بالا را ملاک قرار داده و برآورد هزینه کنیم. به عنوان مثال متقاضیانی که کمتر از 6 سال و یا بیشتر از 80 سال سن دارند، به خاطر اینکه نیازی به انگشت‌نگاری ندارند، هزینه‌ی کمتری می‌پردازند.

همچنین متقاضیانی که بین 6 الی 12 سال سن دارند، هزینه‌ی آن‌ها نیم بها حساب می‌شود. اگر بخواهید در سفارت از خدمات ویژه یا وی‌آی‌پی استفاده کنید (در صف انتظار سفارت در زمان مراجعه حضوری نایستید و از شما پذیرایی شود)، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. یا اگر زمان زیادی ندارید و درخواست وقت سفارت فوری دهید، هزینه‌ی شما افزایش پیدا می‌کند.

به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از اقدام به گرفتن وقت سفارت از مشاوران مهاجرتی و مسافرتی استعلام قیمت بگیرید. برای برقراری ارتباط با کارشناسان اقلیما با شماره 02191006550 تماس بگیرید.

در زمان گرفتن وقت سفارت به این 5 نکته توجه کن!

در قسمت‌های قبلی اطلاعات کلی در رابطه با آموزش قدم به قدم گرفتن وقت سفارت از کارگزاری‌هایی چون کاکس (ckgs)، ویزامتریک، وی.اف.اس (VFS) و … و عوامل تاثیرگذار بر قیمت وقت سفارت را بیان کردیم. اما دانستن آن نکات به تنهایی کافی نیست و باید از برخی جزئیات نیز مطلع شوید. به همین دلیل هم در این بخش 5 نکته مهم را بیان خواهیم کرد که باید در زمان گرفتن وقت سفارت آلمان از شرکت ویزامتریک، وقت سفارت ایتالیا از کارگزاری کاکس و … توجه کنید.

  1. صادق باشید:

از ارائه مدارک جعلی و یا اشتباه پر کردن فرم در زمان اقدام برای گرفتن ویزا و یا وقت سفارت به شدت خودداری کنید. صادق بودن در تمامی مراحل الزامی است و اگر خلاف آن ثابت شود، متقاضی با جریمه‌های سنگینی مانند محرومیت از حضور در کشور مقصد برای مدتی معین روبه‌رو خواهد شد. افسری که به پرونده‌ی شما رسیدگی می‌کند، از تمامی زیر و بم راه‌های تخلف مطلع است و در صورتی که به پرونده‌ی شما شک کند، درخواست شما را ریجکت کرده و شما را منع حضور خواهد کرد.

  1. صبور باشید:

روند بررسی درخواست رزرو وقت سفارت شما باتوجه به حجم کاری سفارت یا کارگزاری مربوطه، متغییر خواهد بود؛ به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم تا حداقل 45 روز قبل از شروع برنامه سفر برای گرفتن وقت اقدام کنید. اگر زمان کافی ندارید، بهتر است درخواست رزرو وقت سفارت فوری دهید.

  1. پول نقد به همراه داشته باشید:

متقاضیان اخذ ویزا، باید هزینه‌ی آن را در زمان حضور خود در سفارت به صورت نقد و به صورت دلار یا یورو بپردازند. سعی کنید قبل از حضور در سفارت، مبلغ دقیق را در پاکتی جداگانه قرار دهید تا برای دریافت باقی پول خود، معطل نشوید. (در برخی مواقع باتوجه به شلوغ بودن حجم کاری کارکنان سفارت، ممکن است باقی مانده پول را به شما پس ندهند.)

  1. وقت شناس باشید:

نتیجه درخواست وقت سفارت شما توسط کارگزاری یا آژانس مسافرتی مربوطه به شما اطلاع داده خواهد شد. در صورتی که نیم ساعت قبل از تاریخ و ساعت مقرر شده در سفارت حضور نداشته باشید، باید تمامی مراحل گرفتن وقت سفارت را مجددا طی کنید. همچنین پول پرداختی شما، عودت داده نخواهد شد و یا وقت شما به تاریخ دیگری منتقل نمی شود.

  1. فریب کلاهبرداران را نخورید:

باتوجه به اینکه گرفتن وقت سفارت به موقع، برای متقاضیان اخذ ویزا اهمیت بسیاری دارد؛ گاه متقاضیان فریب افراد سودجو را می‌خورند و با پرداخت مبلغی گزاف سعی می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن وقت سفارت آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و … را بگیرند. اکیدا به شما توصیه می‌کنیم که مسئولیت گرفتن وقت سفارت را به موسسه‌های معتبر بسپارید و پس از گرفتن برگه رزرو وقت، حتما آن را با سایر نمونه‌های رزرواسیون وقت سفارت مقایسه و بررسی کنید.

آموزش قدم به قدم گرفتن وقت سفارت و هزینه‌های آن

مشاوره‌ی رایگان برای گرفتن وقت سفارت

پس از اینکه موفق به گرفتن وقت سفارت ایتالیا، آلمان، سوئد، انگلیس و … شدید، لازم است تا در زمان حضور در سفارت مربوطه نیز برخی نکات را رعایت کنید. این نکات عبارتند از:

  • با لباس آراسته ظاهر شوید:

در زمان حضور در سفارت، سعی کنید تا از پوشیدن لباس‌های پر زرق و برق و یا نامتعارف جلوگیری کنید. ترجیحا پوشیدن لیاس رسمی و آراسته را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فراموش نکنید که نوع پوشش شما، در نگاه اول معیاری برای قضاوت افسر سفارت خواهد بود.

  • با اعتماد به نفس صحبت کنید:

آفیسر پرونده در زمان مصاحبه به زبان بدن و نحوه صحبت کردن شما توجه می‌کند؛ به همین دلیل هم مهم است که بتوانید آرامش خود را حفظ کرده و تمامی سوالات را صادقانه و با اعتماد به نفس پاسخ دهید. در این حالت آفیسر نیز متوجه صداقت شما شده و درخواست شما را رد نخواهد کرد.

  • از به همراه داشتن وسایل ممنوعه بپرهیزید:

به همراه داشتن وسایلی چون سوزن، سنجاق، لوازم آتش‌زا، اشیایی که سلاح سرد یا گرم محسوب می‌شوند، بپرهیزید. همچنین نمی‌توانید در زمان ورود به سفارت تلفن هوشمند، ساعت هوشمند و یا سایر لوازم دیجیتالی به همراه داشته باشید.

  • تا حد ممکن از افراد غریبه دوری کنید:

سعی کنید در زمان حضور خود در سفارت از صحبت و یا گرفتن اشیا از افراد غریبه دوری کنید. فراموش نکنید که تمامی رفتار و حرکات شما توسط دوربین‌های سفارت ثبت شده و توسط آفیسر پرونده زیر نظر گرفته می‌شود. در نتیجه از انجام کارهایی که شما را به دردسر می‌اندازد، بپرهیزید.

با رعایت کردن این نکات و نکات مربوط به گرفتن وقت سفارت، می‌توانید از وقوع اتفاقی غیرمنتظره و یا ناخوشایند جلوگیری کنید. همانطور که قبلا گفتیم، از آنجایی که حجم کاری سفارت‌ها بالاست امکان گرفتن وقت سفارت در مدت زمان کم آن هم به صورت عادی تقریبا غیرممکن است؛ درنتیجه داشتن اشتباه در هر یک از مراحل گفته شده پروسه‌ی گرفتن وقت سفارت و در نتیجه اخذ ویزا را طولانی‌تر خواهد کرد.

از همین رو نیز پیشنهاد می‌کنیم تا از مشورت و گرفتن راهنمایی از متخصصان این حوزه به هیچ‌وجه اجتناب نکنید. همچنین اگر تسلط کامل به زبان انگلیسی ندارید و یا تجربه‌ی زیادی در سفر به کشورهای نیازمند ویزا ندارید، بهتر است تا پروسه‌ی گرفتن وقت سفارت را به موسسه‌های معتبر بسپارید.

کارشناسان گروه اقلیما با داشتن مهارت و سابقه‌ای چندین ساله در گرفتن وقت سفارت ایتالیا، وقت سفارت آلمان و یا وقت سفارت کشورهایی چون انگلیس، فرانسه و … می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون بروز هیچ مشکلی شما را در مسیر اخذ ویزا راهنمایی کرده و یا به نمایندگی از شما پروسه‌ی رزرو وقت و اخذ ویزا را طی کنند. تنها کافیست فرم درخواست مشاوره از اقلیما را در وبسایت اقلیما تکمیل نمایید یا با شماره 02191006550 تماس بگیرید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر