coinex
راهنمای خرید تکراتو

تخریب دیوار چین توسط دو کارگر برای ایجاد یک راه میانبر

دو کارگر چینی برای ایجاد یک راه میانبر اقدام به تخریب دیوار چین کردند. پرواضح است که این دو فرد نگون‌بخت پس‌از انجام این کار بازداشت شدند.

دیوار بزرگ چین که از آن به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه یاد می‌‎شود، به نوعی ماهیت وجود این کشور بزرگ را به تصویر می‌کشد و آنقدر بزرگ و طولانی است که سالانه پذیرای میلیون‌ها نفر گردشگر از سراسر جهان است. حال فکرش را بکنید که تخریب این بنای تاریخی چقدر می‌تواند به روح و روان انسان آسیب بزند. اما اخیراً این اتفاق افتاده و دو کارگر برای اینکه بتوانند راه میانبری برای خود بیابند، اقدام به تخریب دیوار چین کردند. همین امر موجب خساراتی جبران‌ناپذیر بر نظم و انسجام این دیوار عظیم زده است. ناگفته نماند که این دو فرد بلافاصله توسط اداره پلیس شهرستان یویو بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی غرب گیلان ؛ معرفی زیباترین جاذبه‌های گردشگری

تخریب دیوار چین توسط دو کارگر خسارات جبران‌ناپذیری وارد کرده است

بنا بر گزارش مقامات محلی چین، دو کارگر ساختمانی که به دنبال راهی میانبر برای انتقال وسایل ساخت و ساز بودند، بخشی از دیوار بزرگ را در شمال چین با بیل مکانیکی‌ خراب کردند و به جای آن راهی برای عبور وسایلشان از جمله همان بیل مکانیکی‌ ساختند.

اداره پلیس شهرستان یویو در استان شانشی می‌گوید که دو مظنون شامل یک مرد ۳۸ ساله و یک زن ۵۵ ساله را در این رابطه بازداشت کرده است.

در بیانیه پلیس آمده است که آنها حفره موجود در دیوار را گشاد کرده بودند و یک «شکاف بزرگ» در دیوار بوجود آوردند تا به این ترتیب میانبری برای عبور بیل مکانیکی‌شان که قرار بود در همان نزدیکی استفاده شود، بسازند.

پلیس می‌گوید که این کار آنها، خسارتی جبران‌ناپذیر به یکپارچگی و ایمنی این اثر تاریخی و فرهنگی مهم وارد کرده است.

بخش آسیب دیده دیوار بزرگ چین، متعلق به سی و دومین دیوار بزرگ است که در جریان حکومت سلسله مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴) ساخته شده و یکی از دیوارهای مرزی کامل، دارای برج‌های دیدبانی با ارزش حفاظتی و تحقیقاتی مهم محسوب می‌شود.

دیوار بزرگ چین از سال ۱۹۸۷ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این دیوار در سال ۲۲۰ قبل از میلاد، در زمان چین شی هوانگ، اولین امپراتور چین ساخته شد و طبق گفته یونسکو در دوره‌های مختلف بازسازی شده است.

دیواری که بسیاری از گردشگران به دیدن آن می‌روند، در جریان حکومتداری سلسله مینگ ساخته شده که به دیوار بزرگ مینگ نیز معروف است و البته در سال‌های اخیر قسمت‌هایی از آن تخریب شده است.

بر اساس گزارش دولتی پکن تایمز در سال ۲۰۱۶ میلادی، حدود ۳۰ درصد از دیوار بزرگ مینگ ناپدید شده که همین مساله نیز تلاش‌های دولت را برای حفاظت از این سازه باستانی منحصربفرد افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تخریب دیوار چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر