;
coinex

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

هرساله تعطیلات نوروز یکی از بهترین فرصت‌های خانواده‌های ایرانی برای سفر و گشت‌وگذار است. اما بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 کدامند؟

یکی از بهترین فرصت‌های خانواده‌های ایرانی برای سفر رفتن ایام تعطیلات نوروز است. زمانی که افراد شاغل خانواده دغدغه گرفتن مرخصی‌های چندروزه را ندارند و در عین حال آب‌وهوای عموم شهرهای کشور نیز مناسب است.

اگر با وجود عزم جدی خود برای سفر در تعطیلات نوروز پیش رو، هنوز مقصد مشخصی برای سفر خود انتخاب نکرده‌اید، در این مطلب راهنمای سفر قصد داریم با معرفی جاهای دیدنی ایران در نوروز 1403 پاسخی برای سوال تعطیلات نوروز کجا بریم ارائه کنیم. با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

علاوه بر مزایایی مانند تعطیلات طولانی و آب‌هوای خوب که برای شرایط سفر در نوروز برشمردیم، از دیگر مزایای سفر در ایام عید نوروز باید به مهیا بودن شرایط سفر، افزایش ظرفیت وسایل حمل‌ونقل و در نظر گرفتن تورها و امکانات رفاهی و خدماتی ویژه در عموم شهرها اشاره کرد. در نتیجه نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای همه برای سفر رفتن است.

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403
بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

با توجه به اینکه ایران شهرهای دیدنی بسیاری دارد که همگی جذاب هستند، انتخاب اینکه در سفر نوروزی به کجا بروید تا حدی بستگی به علایق و ترجیحات شخصی شما دارد. اما ما در ادامه این مطلب قصد داریم برای پاسخ سوال تعطیلات عید را کجا بریم برخی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در عید نوروز را معرفی کنیم.

تهران

مکان های گردشگری ایران

شاید عجیب باشد که در اولین مورد از مکان های گردشگری ایران در نوروز 1403 به پایتخت اشاره کنیم. در واقع بسیاری از اهالی پایتخت بدون شناخت جاذبه‌های آن، تهران را یک مقصد گردشگری نمی‌دانند. اما واقعیت چیز دیگری است و تهران اتفاقا با جاذبه‌های گردشگری فراوان خود در ایام نوروز یکی از بهترین مکان های گردشگری نوروز 1403 محسوب می‌شود.

علاوه بر ساکنان شهرهای دیگر که می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز با استفده از خلوتی پایتخت، فرصت را غنیمت شمرده و به تهران سفر کنند و جاذبه‌های آن را ببینند، خود ساکنان تهران هم می‌توانند از روزهای آرام و دوست‌داشتنی تهران لذت بیشتری ببرند و از مجموعه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری پایتخت دیدن کنند.

مکان های گردشگری نوروز 1403

تهران در تعطیلات نوروز با اتوبان‌های خلوت، طبیعت سرسبز، تفریحات متنوع، هوای سالم‌تر و جشنواره‌ها و فستیوال‌های نوروزی مختلف میزبان گردشگران است که آن را به یکی از بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 بدل می‌کند.

از طرف دیگر تهران لیست بلند و بالایی از مراکز تفریحی و گردشگری مختلف شامل پارک‌ها، تفریحگاه‌های طبیعی، مراکز تجاری، پاساژها، دریاچه‌های مصنوعی، سینماها، سالن تئاتر و کنسرت و رستوران و کافه‌ها دارد که همگی می‌توانند آن را به یکی از بهترین شهر های ایران برای مسافرت در عید نوروز بدل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین مراکز خرید مشهد

جاهای دیدنی مشهد

اصفهان

تعطیلات نوروز کجا بریم

با وجود شهر اصفهان به عنوان یکی از جاهای دیدنی ایران در نوروز 1403 دیگر نباید نگران سوال تعطیلات نوروز کجا بریم ؟ باشید. شاید کمتر کسی را پیدا کنید که حداقل یکبار اصفهان را ندیده باشد.

یکی از مهمترین شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران و جهان با پرشمار ابنیه تاریخی و فرهنگی که از دیرباز در آن بنا شده است باعث شده تا اصفهان یکی از مهمترین مراکز گردشگری سراسر ایران باشد که همه ساله گردشگران خارجی بسیاری نیز از آن دیدن می‌کنند.

گرچه دیگر زاینده‌روی در کار نیست تا اصفهان دوست‌داشتنی قدیم را شاهد باشیم، در عوض پل‌های سی‌وسه‌پل و خواجو، کلیسای وانک، میدان نقش‌جهان، مسجد شاه و مسجد شیخ‌ لطف‌الله همچنان به عنوان شماری از مهمترین جاذبه‌های تاریخی اصفهان پابرجا هستند و گردشگران زیادی به خود جلب می‌کنند.

بهترین شهر های ایران برای مسافرت

از دیگر دیدنی‌های اصفهان که آن را به یکی از بهترین مکان های گردشگری ایران بدل کرده است باید به کاخ چهلستون، عالی قاپو، چهارباغ و کاخ هشت بهشت اشاره کرد.

تبریز

بهترین شهر های ایران برای مسافرت در عید نوروز

یکی دیگر از بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 شهر زیبای تبریز در شمال غربی ایران محسوب می‌شود. شهر بزرگ و وسیع تبریز با ظاهر مدرن و ساختمان‌های بلند که توجه هر کسی را جلب می‌کند. تبریز ترکیبی از تاریخ و مدرنیته ایرانی است. در طول تاریخ معاصر ایران، تبریز از نخستین شهرهایی بود که برخورد مستقیم و سختی با مدرنیته خصوصا روسیه داشت.

این شهر زیبا و حالا مدرن ایران جذابیت‌ها و دیدنی‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به وجود بزرگترین سازه آجری سرپوشیده جهان یعنی بازار تبریز اشاره کرد.

تعطیلات عید را کجا بریم

طبیعت منحصربفرد  تبریز از دیگر عواملی است که آن را به یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرات بدل کرده است. این طبیعت بی‌نظیر البته بی‌دلیل نیست و ناشی از موقعیت جغرافیایی خاص تبریز در دنباله رشته‌کوه‌های آرارات و در نزدیکی رود بزرگ ارس است. طبیعت تبریز بیش از آنکه شبیه به اقلیم کلی ایران باشد، بیشتر به ترکیه، آذربایجان و به طور کلی سرسبزی منطقه قفقاز است.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی تایلند

بهترین جزیره های تایلند برای مسافرت

شیراز

تعطیلات عید نوروز کجا بریم

با وجود شهر شیراز دیگر نباید نگران سوال تعطیلات عید را کجا بریم ؟ باشید. شهر شیراز هم مانند اصفهان قطب تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران و سرشار از جاذبه‌ها و ابنیه‌های تاریخی متعدد و البته برخی جاذبه‌های طبیعی است.

قلب تمدن ایرانی که از دیرباز پایتخت سلسله‌های کهن باستانی از جمله هخامنشیان و ساسانیان بوده، در طول تاریخ بعد از اسلام نیز همواره یکی از مهمترین شهرهای ایران بوده و سلسله‌های دوران اسلامی در آن بناهای متعددی برپا کرده‌اند.

از مهمترین دیدنی‌های شیراز به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 باید به پاسارگاد و مجموعه تخت جمشید، مسجد وکیل، حمام وکیل، بازار وکیل، باغ ارم، باغ نارنجستان، خانه زینت‌الملوک، حافظه، سعدیه، مسجد نصیرالملک، دروازه قرآن، مسجد جامع عتیق و برخی جاذبه‌های دیگر اشاره کرد.

مشهد

جاهای دیدنی ایران در نوروز 1403

پاسخ دیگری برای سوال تعطیلات عید نوروز کجا بریم ؟ شهر مشهد است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند سفر تفریحی و تعطیلات نوروزی خود را با زیارت مرقد مطهر امام رضا جمع کنند و سفر تفریحی‌شان را به یک سفر زیارتی بدل کنند.

تردیدی نیست که مهمترین جاذبه مشهد و اصلی‌ترین دلیل برای سفر به مشهد، حرم امام رضا است. اساسا بسیاری از ایرانیان ترجیح می‌دهند ایام ایام نوروز و لحظه سال تحویل را در حرم امام رضا بگذرانند.

مشهد البته به عنوان پایتخت فرهنگی ایران دارای مراکز تفریحی متنوعی، بوستان‌ها و باغ‌های تفریحی بزرگ، شهربازی، پارک آبی و موارد مشابه بسیاری است که همگی آن را به یکی از مکان های گردشگری نوروز 1403 بدل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های دبی

بهترین رستوران های اصفهان

رشت

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

رشت را با مردم مهربان و مهمان‌نواز، کوچه و خیابان‌های همیشه باران‌خورده و عطر دلپذیر ماهی کبابی و سبزی تازه می‌شناسند. بازار جذاب رشت یکی از مهمترین دیدنی‌های این مورد از بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 است که در آن عطر زیتون، سیر، ترشی و میوه‌های تازه هرکسی را جذب می‌کند.

بنادر و سواحل زیبای استادن گیلان، دریاچه سقالکسار، پارک جنگلی سراوان، میدان شهرداری، تالاب عینک، خانه سردار جنگل، کلیسای مسروپ مقدس، مسجد صفی و موزه از دیگر دیدنی‌هایی است که سبب می‌شود رشت یکی از پاسخ‌های سوال تعطیلات نوروز کجا بریم ؟  باشد.

 رامسر

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403
بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

رامسر از جمله بهترین شهر های ایران برای مسافرت در عید نوروز محسوب می‌شود که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی بسیار مانند جنگل، دریا، کوه و دشت‌های سرسبز، در آن به پرشمار امکانات رفاهی و تفریحی مدرن نیز دسترسی دارید. رامسر از جذابترین و مدرن‌ترین شهرهای خطه شمال کشور محسوب می‌شود که در مرز مازندران و گیلان قرار گرفته و در آن تقریبا به هرچیزی که لازم داشته باشید دسترسی دارید.

سواحل جذاب و دیدنی، کلوپ‌های دریایی، مجموعه بام سبز رامسر، تله کابین، زیپ‌لاین، پل معلق و رستوران‌ها و کافه‌های پرشمار از جذاب‌ترین و مهمترین دیدنی‌های رامسر به عنوان یکی از جاهای دیدنی ایران در نوروز 1403 است.

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

در صورتی که اهل طبیعت‌گردی باشید می‌توانید به جواهرده در اطراف رامسر رفته و خود را به بالای ابرها برسانید. این منطقه ییلاقی در فصل بهار چشم‌انداز زیبا و جذابی از ترکیب دشت و جنگل دارد و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید اقیانوسی از ابر را در آن منطقه به تماشا بنشینید.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های مشهد

بهترین رستوران های مشهد

دزفول

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

دزفول از جمله بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 و پاسخ مناسبی برای سوال تعطیلات عید نوروز کجا بریم ؟ است. خوزستان که عموم مردم فقط از گرمای آن میدانند، بهشتی بکر و دست نخورده در ایران است و در شمال آن شهر زیبای دزفول با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متعدد قرار گرفته است.

دزفول که پر از دره‌های زیبا و سرسبز است، با آب رود بزرگ دز تغذیه می‌شود و پیشینه تاریخی آن به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد. دزفول از نظر جغرافیایی در شمال خوزستان و در همسایگی استان چهارمحال و بختیاری و لرستان قرار گرفته است و به‌طور تاریخی هم یکی از شهرهای مهم منطقه شرق ایران محسوب می‌شود.

به خاطر شرایط آب‌وهوایی خاص دزفول، بهترین زمان سفر به دزفول اواخر زمستان و اوایل بهار است که دزفول هوایی نسبتا خنک‌تر و معتدل‌تر دارد. از جمله دیدنی‌های دزفول به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری نوروز 1403 می‌توان به پارک ساحلی دولت، علی کله، منطقه چال کندی و مناطقی که در ساحل رود دز قرار دارند اشاره کرد که از امکانات تفریحی و قایق‌سواری مناسبی برخوردارند.

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

آبشار شوی در خارج از شهر دزفول از مهمترین دیدنی‌های این شهر است که آن را به یکی از بهترین شهر های ایران برای مسافرت در عید نوروز بدل کرده است. آبشار شوی به حدی زیباست که به آن نیاگارای ایران می‌گویند و عظمت آن تقریبا هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دریاچه شهیون یا دریاچه سد دز و جزایر کوچک و بزرگ دریاچه نیز از دیگر جذابیت‌های دزفول محسوب می‌شود. منطقه کول خرسان یا دره ارواح نیز یکی از جاذبه‌های معروف دزفول محسوب می‌شود که البته برای دیدن آن باید مسیر زیادی را پیاده‌روی کنید.

وجود چشمه و آبشارهای متعدد و رودخانه خروشان، پل تاریخی دزفول، آسیاب‌های آبی، منطقه باستانی جندی‌شاپور و آرامگاه یعقوب لیث صفاری از دیگر مواردی است که در سفر به دزفول می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

کرمان

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

کرمان نیز از جمله بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 و پاسخ دیگری برای سوال تعطیلات عید را کجا بریم ؟ محسوب می‌شود. کرمان در قلب کویر مرکزی ایران قرار گرفته و با پرشمار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصربفرد خود به یکی از بهترین شهرهای تفریحی توریستی ایران بدل شده است.

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

این شهر جذاب آب‌وهوای مناسب و مطبوعی برای گشت‌وگذار در ایام نوروز دارد و از جمله دیدنی‌های آن باید به حمام وکیل، مجموعه گنجعلی‌خان، بازار سنتی، ضرابخانه، حمام‌های تاریخی، آتشکده آناهیتا، گنبد جبلیه، ارگ بم، ارگ راین، باغ شازده ماهان، جنگل پردیسان قائم، باغ فتح‌آباد، پیست اسکی سیرچ، کویر و کلوت‌های شهداد اشاره کرد که مجموعا کرمان را به یکی از جاهای دیدنی ایران در نوروز 1403 بدل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فصل سفر به تایلند

بهترین هتل دبی برای مجردها

چابهار

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

چابهار نیز از جمله مکان های گردشگری ایران در نوروز محسوب می‌شود که باید آن را پاسخ ایده‌آلی برای سوال تعطیلات عید را کجا بریم ؟ دانست.

چابهار به عنوان یک شهر ساحلی و مقصد توریستی جذاب در جنوب شرقی ایران و استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. از جمله مهمترین دیدنی‌های چابهار باید به کوه‌های مینیاتوری یا مریخی، تالاب صورتی یا لیپار، ساحل درک، ساحل صخره‌ای، بندر گواتر، ساحل گل‌افشان، درخت مکرزن و البته غارهای تیس اشاره کرد که در مجموع چابهار را به یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در عید نوروز بدل کرده است.

لاهیجان

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

لاهیجان نیز از جمله بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 محسوب می‌شود که می‌توان آن را پاسخ سوال تعطیلات عید نوروز کجا بریم ؟ قلمداد کرد. این شهر زیبای خطه شمال کشور که در سالیان گذشته بیش از پیش مورد توجه گردشگران قرار گرفته و به عروس گیلان هم معروف شده است، یکی از خاص‌ترین مناظر طبیعی شمال را دارد. در سفر به گیلان به عنوان یکی از مکان های گردشگری نوروز 1403 توصیه می‌شود از تالاب آب شیرین سوستان، تله کابین لاهیجان، استخر لاهیجان، جنگل تاریک، آبشار شیطان کوه و تالاب بین‌المللی امیرکلایه دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین هتل های جهان

روستای مصر

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

روستای کویری مصر که در شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان قرار دارد نیز پاسخ مناسبی برای سوال تعطیلات عید نوروز کجا بریم ؟ محسوب می‌شود.

شاید برایتان سوال باشد که دقیقا در روستای مصر چه چیز دیدنی وجود دارد که باعث می‌شود آن را به عنوان یکی از مکان های گردشگری ایران توصیه کنیم؟

در پاسخ باید گفت که در صورتی که از طرفداران کویر و کویرگردی باشید، یکی از جذابترین تورهای کویری را می‌توانید در روستای مصر تجربه کنید که یکی از بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 محسوب می‌شود.

اقامت در هتل‌های سنتی، کمپ کردن در کویر، تماشای آسمان شب، رالی روی شن‌های کویری و دیگر تفریحات جذاب از مهمترین مواردی است که در سفر به روستای مصر می‌توانید تجربه کنید.

چشمه دکتر فیش، نخلستان سوخته، قلعه باستانی بیاضه تالاب گرمه و قلعه تاریخی جندق نیز از دیگر دیدنی‌های روستای مصر محسوب می‌شود که آن را به یکی از بهترین شهر های ایران برای مسافرت در عید نوروز بدل کرده است.

این روستای کویری در شهرستان خور و بیابانک و در استان اصفهان واقع شده است. سفر نوروزی به این شهر یکی از بهترین فرصت ها برای کویرگردی در هوای بهاری است. شما برای سفر به این منطقه می توانید از تورهای کویرگردی استفاده کنید و یا به صورت شخصی به آن سفر کنید. اقامت در هتل های سنتی، کمپ در کویر، مشاهده آسمان شب، رالی بر روی شن های کویری و دیگر تفریحات هیجان انگیز در این شهر تعطیلات شما را به یاد ماندنی خواهد کرد. چشمه دکتر فیش، نخلستان سوخته، قلعه باستانی بیاضه تالاب گرمه و قلعه تاریخی جندق از دیگر مکان های دیدنی مصر هستند.

بوشهر

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

بوشهر نیز یک پاسخ ایده‌آل برای سوال تعطیلات نوروز کجا بریم ؟ محسوب می‌شود که با آب‌وهوای مناسب، سواحل زیبا، شهر تمیز و خوش‌آب‌وهوا و نخلستان‌های جذابش یک مقصد ایده‌آل برای گردش نوروی است.

در سفر به بوشهر که از مهمترین شهرهای تاریخ ایران محسوب می‌شود می توانید از نخلستان‌ها، عمارت ملک، مدرسه گلستان، عمارت دهدشتی، خانه قاضی، قلعه هندی‌ها، گور دختر، آب‌انبار قوام، کنیسه یهودیان، کلیسای مسیح مقدس و قبرستان انگلیسی‌ها دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های باکو

سرد ترین شهرهای ایران و جهان

شوشتر

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

شوشتر نیز از جمله بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 محسوب می‌شود که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. این شهر تاریخی که قدمت زیادی دارد و از دیرباز یکی از مهمترین اقامتگاه‌های پادشاهان هخامنشی بوده است، یک شهر باستانی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی پرشمار است.

یکی از جذابترین دیدنی‌های شوشتر که شهرتی جهانی دارد، سازه‌های آبی شوشتر از دوران ساسانیان است که  در فهرست میراث یونسکو نیز ثبت شده و نقش مهمی در مهار آب با ترکیبی از پل‌ها، سدها، آسیاب‌های آبی، آبشارها و تونل‌ها دارد.

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

این سازه‌های آبی قادر به جریان دادن به آب‌های جاری و طبیعی شهر هستند و گرچه بخش مهمی از آن‌ها از بین رفته و امروزه بخش کوچکی از آن باقی است اما همچنان جذابیت زیادی دارد و به درستی کار می‌کند.

گرگان

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

گرگان نیز یک مقصد گردشگری جذاب در ایام نوروز محسوب می‌شود که جذابیت و زیبایی‌های زیادی دارد. جنگل ناهار خوران در داخل گرگان از مهمترین جاذبه‌های گرگان است که پوشش گیاهی غنی و بسیار متنوعی دارد.

از دیگر دیدنی‌های گرگان که البته کم تعداد نیستند باید به روستای زیارت، آبشار و چشمه آبگرم و پارک جنگلی النگدره اشاره کرد. آبشارها، پل‌های چوبی و جاده‌های جنگی نیز از مهمترین جذابیت‌های شهر گرگان محسوب می‌شود. از دیگر جذابیت‌های شهر گرگان می‌توان به دریاچه توشن، منطقه تفریحی سردانسر با دشت‌های سبز و وسیع، آبشار لوه، جنگل قرق و حیات وحش متنوع آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های پوکت تایلند

ارزانترین هتل های تایلند

شاهرود

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

شاهرود نیز از جمله مناطق دیدنی ایران و یکی از بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 است که شاید کمتر نام آن را به عنوان یک منطقه گردشگری دیدنی شنیده باشید اما باید بدانید که در شاهرود می‌توانید یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایران یعنی جنگل ابر را تماشا کنید.

در این منطقه ابرها مانند یک اقیانوس بزرگ و پهناور، سطح جنگل را فرامی‌گیرند و جلوه شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کنند. این جنگل به خاطر قرار گرفتن در اقلیمی نیمه خشک، محل زندگی گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار متنوعی است که خود از جذابیت‌های این جنگل است.

کرمانشاه

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

کرمانشاه یکی از شهرهای تاریخی و مهم ایران با پرشمار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که یک گزینه جذاب برای سفر در نوروز محسوب می‌شود. اساسا استان کرمانشاه با دیدنی‌های تاریخی، تنوع اقلیمی، غذاهای لذیذ و طبیعت بکر و باشکوه خود یک منطقه گردشگری جذاب به شمار می‌رود.

البته آب‌وهوای کرمانشاه در نوروز بسته به شهر و مکانی که برای سفر انتخاب می‌کنید متفاوت است چراکه این استان پهناور، آب‌وهوای متفاوتی در مناطق مختلف خود دارد.

برای مثال اگر به مناطق شرق استان و شهرستان‌هایی مانند صحنه، سقز، کنگاور و اورامانات سفر کنید با آب‌وهوای سردی مواجه می‌شوید اما اگر به مناطق غربی استان و شهرهای قصر شیرین، گیلان‌غرب و یا سرپل ذهاب بروید با آب‌وهوای لطیف و بهاری مواجه خواهید بود.

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

لازم به ذکر است که استان پهناور و زیبای کرمانشاه یک استان چهار فصل است که همین مسئله به جذابیت‌های طبیعی آن برای گردشگران نوروزی افزوده است. در سفر به کرمانشاه همچنین می‌توانید از جذابیت‌های تاریخی این شهر دیدن کنید و سوغاتی‌های کرمانشاه را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

مکان های دیدنی شیراز

بهترین فست فود شیراز

یزد

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

اگر از علاقه‌مندان به کویر و تفریحات کویری باشید، یزد به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 با بافت سنتی جذاب خود نظر هر کسی را جلب می‌کند. بزرگترین شهر خشتی جهان که به خاطر بادگیرهای جذاب، کوچه‌های مسقف باریک و خانه‌های تاریخی خود معروف است، نمادی از فرهنگ و اقلیم منطقه کویری ایران محسوب می‌شود و از مهمترین مراکز دین باستانی ایرانی، یعنی زرتشتیت است.

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

این شهر که در حال حاضر یکی از مهمترین آتشکده‌های حال حاضر زرتشتی در آن قرار دارد دیدنی‌های جذاب دیگری مانند باغ دولت‌آباد، قنات زارچ، خانه هنر یزد، آتشکده بهرام، میدان امیر چخماق و خانه لاری‌ها نیز دارد. بخش تاریخی یزد و باغ دولت آباد از جمله مکان‌های معروف یزد هستند که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارند.

قشم

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

علاقه‌مندان به تفریحات آبی و سفر به کرانه‌های جذاب خلیج فارس می‌توانند مقصد سفر نوروزی خود را جزیره‌های جنوب کشور قرار دهند. یکی از مهمترین جزایر جنوب کشور و از جمله مهمترین مقاصد گردشگران ایرانی، جزیره جذاب قشم با سبک زندگی و فرهنگ خاص و مردمانی میهمان‌نواز و دوست‌داشتنی است که در جنوب ایران قرار دارد و یکی از مناطق گرم و خشک ایران و مناسب برای سفر در نوروز محسوب می شود.

از جمله مهمترین دیدنی‌ها و جذابیت های قشم به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری ایران می‌توان به بندر لافت، دره ستاره‌ها، جنگل حرا، جزیره هنگام، دره مجسمه‌ها، جرایز نار، غار نمک، جزیره هرمز، تنگه چاهکوه و غارهای خورباس اشاره کرد.

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403
بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

در قشم همچنین به عنوان یک جزیره توریستی خلیج فارس انواع و اقسام وسایل برای تفریحات و ورزش‌های آبی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های کیش

بهترین کافه های کیش

کیش

بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403

یکی دیگر از بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 در جنوب ایران و خلیج فارس محسوب می‌شود که از سال‌ها قبل یکی از توریستی‌ترین و لاکچری‌ترین مناطق جنوب ایران بوده است.

در صورتی که بخواهید یک تفریح لاکچری و جذاب داخل مرزهای ایران را را تجربه کنید توصیه اکید ما به شما دیدن کیش است. کشتی یونانی،باغ پرندگان، شهر حریره، قلعه جنی و شهر زیرزمینی از مهمترین دیدنی‌های کیش است که در سفر به این جزیره می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

انواع امکانات برای تفریحات آبی در کیش هم وجود دارد. آب‌وهوای این جزیره در نوروز هم بسیار ایده‌آل است و خبری از گرمای طاقت‌فرسا و وضعیت اسفناک شرجی نیست.

سوالات متداول

بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر در ایام نوروز کدامند؟

کیش، قشم، چابهار، دزفول و شوشتر از بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر در ایام نوروز هستند.

بهترین مقاصد گردشگری شمال ایران در نوروز کدامند؟

رشت، رامسر، لاهیجان و گرگان از بهترین مقاصد گردشگری شمال کشور در ایام نوروز هستند.

بهترین شهرهای تاریخی برای سفر در ایام نوروز کدامند؟

شیراز، اصفهان، یزد، کرمان، کرمانشاه و شوشتر از بهترین شهرهای تاریخی ایران در ایام نوروز هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین مکان های گردشگری در نوروز 1403 در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر