coinex
راهنمای خرید تکراتو

مشکلات شنوایی می توانند نشانه ای از زوال عقل باشند

یک مطالعه جدید به این موضوع اشاره می‌کند که مشکلات شنوایی می‌توانند نشانه‌ای از زوال عقل باشند. این مطالعه بر روی 80 هزار انسان بالای 60 سال انجام شده است.

یک مطالعه جدید که در دانشگاه آکسفورد انجام شده، به این موضع اشاره می‌کند که ممکن است مشکلات شنوایی نسانه‌ای از زوال عقل باشند. این مطالعه بر روی بیش از 80 هزار انسان بالای 60 سال انجام شده و نشان می‌دهد که افراد مسن باید مشکلات شنوایی خود را جدی بگیرند. ظاهراً تست انجام شده برای این افراد در یک فضای پر سر و صدا انجام شده و آنهایی که در شنیدن صحبت‌ها مشکل داشتند، بیشتر در معرض خطر زوال عقل قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: کاهش زوال عقل با واکسیناسیون منظم آنفولانزا ؛ ارتباط آلزایمر با آنفولانزا!

خطر زوال عقل در افراد دارای مشکلات شنوایی بیشتر است

مطالعه انجام شده در این رابطه غیراز ارائه نظریه ارتباط مشکلات شنوایی با زوال عقل، مدارکی را نیز به جامعه پزشکی می‌دهد تا پزشکان بتوانند خطرات زوال عقل را زودتر به افراد مسن هشدار دهند.

توماس لیتلجانز، اپیدمولوژیست و مؤلف این مطالعه گفت:

علاقه خاصی در ارتباط با نقایص و مشکلات شنوایی و اینکه آیا این مسئله می‌تواند خطر زوال عقل را افزایش دهد، وجود داشته است.

وی افزود: «این نتایج هر چند اولیه هستند اما نشان می‌دهند که مشکل شنوایی و تشخیص صحبت‌ها در میان سروصدا می‌تواند یکی از هدف‌های مشخص برای پیگیری به منظور جلوگیری از زوال عقل باشد.»

خطر زوال عقل در افراد دارای مشکلات شنوایی بیشتر است

پیش‌تر ثابت شده بود که مشکلات شنوایی در کنار کشیدن سیگار و عدم فعالیت بدنی می‌تواند منجربه زوال عقل شود.

البته این موارد بخشی از سبک زندگی هستند و افراد می‌توانند با کنار گذاشتن عادات بد و رفتارهای نامعقول و همچنین فعالیت بدنی از خطرات زوال عقل جلوگیری کنند.

از میان 12 مورد عامل ایجاد زوال عقل، مشکلات شنوایی پرخطرترین آنها شناخته شده است.

محققان دانشگاه آکسفورد برای بررسی بیشتر این مسأله از «بانک زیستی» (بیوبانک) انگلیس استفاده کرده و خطر زوال عقل را برای گروهی متشکل از بیش از ۸۲ هزار نفر با سن بیشتر از ۶۰ سال بررسی کردند. این افراد از نظر توانایی شنوایی در محیط‌های پر سروصدا آزمایش شدند. پس از حدود ۱۱ سال از میان این افراد هزار و ۲۸۵ نفر مبتلا به زوال عقل شدند.

طبق گفته لیتلجانز افرادی که شنوایی خوبی نداشتند تا 2 برابر بیشتر از آنهایی که شنوایی خوبی داشتند، خطر ابتلا به زواتل عقل را دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش خطر ابتلا به زوال با مشکلات شنوایی چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر