coinex
راهنمای خرید تکراتو

خرید ۴ نان با یک کارت بانکی ؛ واقعیت یا شایعه

براساس ابلاغیه جدید اتحادیه نانوایان، خرید ۴ نان با یک کارت بانکی امکان‌پذیر است و بیش از آن مقدرو نخواهد بود. ظاهراً این تصمیم به دلیل گسترش بازار سیاه آرد و نان گرفته شده است. اما واقعیت همین است؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

تصاویر منتشر شده کاربران در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که برخی نانوایان کشور با چسباندن اطلاعیه‌ای با مضمون خرید ۴ نان با یک کارت بانکی جنجالی جدید پدید آورده‌اند.

آنطور که اتحادیه نانوایان گفته است، این تصمیم به دلیل کنترل بازار و جلوگیری از گسترش بازار سیاه آرد و نان که به واسطه آن افراد سودجو اقدام به فروش نان خشک به دارمداران و با چندبرابر قیمت گرفته شده است. اما با وجود اینکه تصاویر پخش شده در فضای مجازی، ابلاغیه اتحادیه را تأیید می‌کنند، این موضوع فعلاً تکذیب شده است.

بیشتر بخوانید: دعوا بر سر قیمت‌گذاری خودرو همچنان ادامه دارد؛ شورای رقابت همچنان یکی از بازیگران اصلی

جزیئات شایعه خرید ۴ نان با یک کارت بانکی

براساس ابلاغیه اتحادیه نانوایان، خرید نان بیش از 4 عدد با یک کارت بانکی ممنوع است. این موضوع امروز باعث شده تا مردم بارها به سمت نانوایی‌ها پیش بروند و به نوعی منجربه به آزار و اذیت افراد شده است.

پیگیری‌ها از برخی نانوایان نشان می‌دهد که این موضوع واقعیت دارد و نانوایان با چسباندن یک اطلاعیه این موضوع را به مردم تفهیم کردند. ضمناً این نانوایان بر این عقیده هستند که استفاده از حداقل 2 کارت بانکی برای خرید بیشتر از 4 نان می‌تواند سهمیه آرد آنها را افزایش دهد.

همانطور که بالا گفتیم، کاربران فضای مجازی تصاویری از اطلاعیه نانوایان را بر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند که برخی از آنها را می‌توانید در پایین ببینید:

خبر خرید نان با دو کارت بانکی تکذیب شد

فاطمه نظری، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: «ممنوعیت خرید بیشتر از ۴ نان با یک کارت بانکی تکذیب می‌شود و هیچ محدودیتی برای خرید انواع نان سنتی وجود ندارد.

وی افزود:

این موضوع هم توسط اتحادیه ما و هم توسط اتحادیه همکار نان سنتی تکذیب می‌شود و اطلاعیه و ابلاغیه‌ای هم در این خصوص به نانوایان نداشته‌ایم. نرخ نان هم تغییری نداشته است و همان نرخ‌های مصوب قبل است.

با وجود اینکه این موضوع تکذیب شده است، اما مشاهدات نشان می‌دهند که نخست این تصمیم گرفته شده و حتی به نانوایان نیز دستور داده شده که این مورد را به اطلاع مردم برسانند. در تصاویر بالا به وضوح می‌بینید که دو نانوایی اطلاعیه اتحادیه نانوایان را در دیوار و شیشه نانوایی چسبانده تا مردم از ماجرا باخبر باشند.

این خبر در شبکه‌های مجازی به خصوص اینستاگرام و ایکس بازتاب گسترده‌ای داشته و نقل مباحث شده است. اینکه نخست دستوری را صادر کنی و پس از ساعاتی آن را نقض کنی، اصلاً اتفاقی خوشایندی نیست.

اگر در شبکه اجتماعی ایکس کلمه «نان» را جستجو کنید، می‌بینید که نظرات و توییت‌های جالبی در این رابطه از سوی کاربران و حتی برخی مسئولین منتشر شده است. ما چیزی نمی‌گوییم اما اگر عنوان خبر کذب محض باشد، چرا نانوایان اطلاعیه رسمی آن را اطلاع‌رسانی کرده‌اند؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ آیا شما نیز امروز با این مورد برخورده‌اید؟ درصورت تجربه این موضوع لطفاً تظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر