coinex
راهنمای خرید تکراتو

آئین نامه توزیع اینترنتی دارو بالاخره ابلاغ شد [+ جزئیات]

بالاخره مهر تأیید وزارت ارتباطات بر آئین نامه توزیع اینترنتی دارو کوبیده شد. با این طرح می‌شود نسخه دارویی‌تان را در پیام‌رسان‌های داخلی وارد و به صورت غیرحضوری دارو را دریافت کنید.

مدتی قبل وزارت بهداشت آیین نامه عرضه و خرید دارو آنلاین را ابلاغ کرد. پس از آن اعلام شد که این موضوع با مخالفت وزارت ارتباطات همراه است و حتی به دور از تصویب‌نامه هیئت وزیران خواهد بود. با وجود اینکه تنها 2 روز از مخالفت رسمی این وزارتخانه بااین طرح گذشته است، حال وزی ارتباطات در شبکه اجتماعی ویراستی از نهایی شدن آیین نامه عرضه دارو بر بستر سکوهای اینترنتی خبر داد. با این خبر و به زودی همه افراد می‌توانند نسخه‌های الکترونیکی دارویی خود را در پلتفرم‌های بومی بارگذاری کرده و دارو را غیرحضوری و درب منزل خود تحویل گیرند.

به‌روزرسانی خبر: بالاخره پس از 6 ماه آئین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ و به زودی در تمامی نقاط کشور اجرایی می‌شود. ضمناً عرضه اینترنتی دارو بوسیله سکوهای اینترنتی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی DrugGPT برای تجویز دارو تاییدیه گرفت

آئین نامه توزیع اینترنتی دارو نهایی شد

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت:

امروز با همدلی و همراهی همکارانم در وزارت بهداشت، «آیین‌نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی» نهایی شد.

وی افزود: «با اجرای این طرح، هموطنان در صورت تمایل می‌توانند داروهای مندرج در نسخه الکترونیکی خود را از داروخانه‌ها به صورت غیرحضوری و ازطریق سکوهای مجاز تهیه کنند.»

زارع پور در پایان گفت:

به زودی اجرای آزمایشی آغاز خواهد شد.

آئین نامه توزیع اینترنتی دارو

آئین نامه توزیع و فروش اینترنتی دارو بالاخره برای اجرا ابلاغ شد

سیدرضا مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درباره این خبر گفت:

نسخه‌پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه‌ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین‌نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

این آئین‌نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

توزیع دارو بر بستر اینترنت به‌زودی به‌صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

آئین نامه توزیع اینترنتی دارو نهایی شد

به نقل از زومیت، ابلاغ این آیین‌نامه درحالی است که سرنوشت نسخه‌های کاغذی و داروهای بدون نسخه نامعلوم مانده است و طبق دستورالعمل، پلتفرم‌ها صرفاً حمل‌ونقل دارو را به‌عهده خواهند گرفت.

چنان که، به گفته معاون وزیر ارتباطات «این دستورالعمل که به اشتباه موسوم به فروش اینترنتی دارو شده است، فقط در خصوص حمل و عرضه دارو از داروخانه به کاربر و نه فروش دارو است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما مخاطبین عزیز تکراتو درخصوص خرید آنلاین دارو از سکوهای ایرانی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر