coinex
راهنمای خرید تکراتو

ممنوعیت فروش گوشی هوشمند به افراد زیر 16 سال در انگلستان

قوانین حوزه دیجیتال روبه‌روز سخت‌تر می‌شوند. خبر رسیده که ممنوعیت فروش گوشی هوشمند به افراد زیر 16 سال در انگلستان یک پله تا اجرا شدن فاصله دارد.

وزیر فناوری انگلستان در خبری از احتمال ممنوعیت فروش گوشی هوشمند به افراد زیر 16 سال در انگلستان صحبت کرد. ظاهراً نتایج بدست آمده یک تحقیق گسترده از 2496 والدین کودکان در یکی از مدارس این کشور منجربه به نقل این قانون شده است. جالب اینجاست که نزدیک به 60 درصد از این خانواده‌ها بر ممنوعیت فروش گوشی‌های هوشمند به کودکانش اتفاق نظر داشته و از این رو خواستار تصویب این قانون شده‌اند. به نظر می‌رسد که پس از اجرایی شدن این لایجه، فروشندگان موبایل باید کارت شناسایی کودکان را از آنان مطالبه کنند.

چندی پیش ایالت فلوریدا ممنوعیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای کودکان زیر 16 سال را ابلاغ و اجرایی کرد. پس می‌توان گفت که قوانین حاکم بر فضای دیجیتال برای کودکان درحال سخت‌تر شدن است و شاید به زودی چنین قانونی در ایران نیز تصویب شود.

بیشتر بخوانید: واردات گوشی‌ های دکمه‌ ای ممنوع خواهد شد

ممنوعیت فروش گوشی هوشمند به افراد زیر 16 سال در انگلستان

«میشل دونلان» وزیر فناوری انگلیس گفته که در فکر محدود کردن افراد زیر ۱۶ سال از خرید گوشی‌های هوشمند است.

«جیلیان کیگان»، وزیر آموزش این کشور نیز اخیراً از مدارس خواسته است که استفاده از تلفن‌های هوشمند را در کلاس‌های درس ممنوع کنند.

به گزارش راشا تودی، با این حال این اقدامات مقامات انگلیس مورد انتقاد نیز قرار گرفته و گفته شده که دولت نباید در این زمینه نقشی ایفا کند.

ممنوعیت فروش گوشی هوشمند به افراد زیر 16 سال در انگلستان

درباره استفاده از گوشی همراه توسط کودکان و نوجوانان یونسکو نیز هشدار داده و توصیه کرده که برای مقابله با ایجاد اختلال در کلاس درس، بهبود یادگیری و کمک به محافظت از کودکان در برابر آزار و اذیت سایبری، استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدارس ممنوع شوند.

در آمریکا نیز قانونگذاران در فلوریدا اخیرا لایحه‌ای را به تصویب رساندند که بر اساس آن پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اجازه نمی‌دهند نوجوانان زیر ۱۶ سال، حساب کاربری داشته باشند.

کارشناسان در ایالات متحده هشداری درباره خطرات رسانه‌های اجتماعی برای کودکان منتشر کردند. آنها اظهار کردند تحقیقات بیشتری برای درک تاثیرات منفی شبکه‌های اجتماعی بر نوجوانان مورد نیاز است اما می‌توان گفت که رسانه‌های اجتماعی خطری برای سلامت روان و رفاه کودکان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص احتمال ممنوع شدن خرید گوشی توسط کودکان زیر 16 سال در انگلیس چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر