;
coinex

مارک زوکربرگ می گوید واقعیت مجازی قدم بعدی برای فیس بوک است

بخش ویدیو یکی از بهترین کسب و کارهای جدید فیس بوک است، آکیولس هم این روند را تقویت می کند و کسب و کار شرکت همچنان در حال رونق است. درآمد این شرکت هر ساله حدود 40 درصد افزایش می یابد. اما درآمد خالص او نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، در واقع درآمدش از 791 میلیون دلار به 719 میلیون دلار کاهش داشته است.

بخش ویدیو یکی از بهترین کسب و کارهای جدید فیس بوک است، آکیولس هم این روند را تقویت می کند و کسب و کار شرکت همچنان در حال رونق است. درآمد این شرکت هر ساله حدود 40 درصد افزایش می یابد. اما درآمد خالص او نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، در واقع درآمدش از 791 میلیون دلار به 719 میلیون دلار کاهش داشته است. حاشیه عملیاتی آن نیز به دلیل افزایش هزینه های فیس بوک بهم ریخته است. این اندازه سودآوری از 48 درصد از زمان مشابه اکنون در سال گذشته تا 31 درصد در فصل جاری کاهش یافته است.

در فراخوان درآمد امروز، رئیس امور مالی، دیوید وهنر، بیان کرد که این شرکت، یک تعداد رکورد تقریبی از کارمندان جدید این فصل، اضافه کرده است، بیشتر آنها در بخش تحقیق و توسعه، کمک می کنند که در واقع این قضیه تغییر حاشیه ذکر شده را روشن می کند. هزینه R&D (تحقیق و توسعه) بر همه چیزهای سرگرم کننده مثل هواپیماهای بدون سرنشین ، پرتو لیزر برای دسترسی به اینترنت و بالاخص، واقعیت مجازی متمرکز شده است.

وقتی از بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مارک زوکربرگ پرسیده شد که راجع به برنامه های کاربردی اصلی ممکن برای هدست آکیولس واقعیت مجازی چه فکری دارد، بیان کرد: “دلیل هیجان زدگی ما در این فضا پیشرفت مداوم مردم برای رسیدن به راهی غنی تر برای به اشتراک گذاشتن آنچه که در ذهن خود دارند، می باشد. ده سال پیش سرویس ها فقط متن بودند و در حال حاضر بیشتر شامل موارد بصری و تصویری است و سپس در درجه اول ویدیو قرار دارد که ما شاهد رشد عظیم در این بخش هستیم، اما این پایان راه نیست. محتوای همه جانبه سه بعدی، واضحترین مورد بعدی پس از ویدیو می باشد.” او می گوید که بیشتر برنامه های کاربردی تعاملی اجتماعی زمانی به نتیجه مطلوب خواهند رسید که ما یک فن آوری قوی در تجربه این نوع جدید از ویدیو داشته باشیم.

جای تعجب نیست که با توجه به مقیاس عظیم فیسبوک، رشد کاربران آن بسته به عواملی شروع به کاهش سرعت داشته باشند. پایگاه کاربر فعال روزانه آن 968 میلیون نفر است، که افزایش 17 درصدی بیشتر از سال گذشته داشته است البته در تلفن همراه رشد کاربران فعال روزانه سالانه 10 درصد کاهش یافته است. پایگاه کاربر فعال ماهانه آن در حال حاضر 1.49 میلیارد نفر است. زوکربرگ اظهار داشت: در درآمد خاصل از کاربر این شرکت به طور متوسط با خدمات صورت روزانه خواهد داشت.

جای تعجب نیست که با توجه به مقیاس عظیم فیسبوک، رشد کاربران آن بسته به عواملی شروع به کاهش سرعت داشته باشند. پایگاه کاربر فعال روزانه آن 968 میلیون نفر است، که افزایش 17 درصدی بیشتر از سال گذشته داشته است البته در تلفن همراه رشد کاربران فعال روزانه سالانه 10 درصد کاهش یافته است. پایگاه کاربر فعال ماهانه آن در حال حاضر 1.49 میلیارد نفر است. زوکربرگ اظهار داشت: در درآمد خاصل از کاربر این شرکت به طور متوسط با خدمات صورت روزانه خواهد داشت.

ویدیو تبلیغاتی یکی از بزرگترین عاملان رشد درآمد فیس بوک بود. مدیر عامل ارشد، شریل سندبرگ گفت که “تقاضا تصویری ما بسیار عمیق است و ما می توانیم در زمینه مذبور روش های واقعا منحصر به فردی را هدف قرار دهیم.”

زوکربرگ همچنین اشاره کرد که هیچ برنامه ای برای شروع بلافاصله تبلیغات در مسنجر و یا واتساپ وجود ندارد. “راهکاری که ما قصد داریم در زمینه مسنجر و واتساپ به اجرا دراوریم شبیه به آنچه است که با فیس بوک و خبرخوان انجام دادیم” او گفت، یادآور می شود که آنها پیشنهاداتی را که برای تبلیغات بنر ساده و شتاب زده وجود داشته را نادیده می گیرند.”ما در این مورد، از شما درخواست صبر و حوصله داریم تا کار به درستی انجام شود.” بیایید امیدوار باشیم که آنها خط مشی مشابه سرویس های موفق قبلی خود را در زمینه آکیولس هم در پی خواهند گرفت.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر