;
coinex

بررسی آیفون 7 پلاس ؛ نگاهی به پرچمدار فعلی اپل

بررسی آیفون 7 پلاس

شرکت اپل قرار است که در طی سال جاری میلادی دهمین سالگرد سری گوشی های هوشمند آیفون را جشن بگیرد. شکی در این است که شرکت اپل یک نیروی بزرگ در بازار جهانی موبایل به شمار می آید، گوشی های آیفون بخش عمده تجارت این شرکت را در دست خود گرفته اند و در واقع پرفروش ترین محصولات اپل میان تمام دستگاه های متنوع این شرکت هستند. در حال حاضر گوشی هوشمند آیفون 7 به عنوان آخرین پرچمدار اپل در بازار جهانی وجود دارد که تاکنون فروش بسیار خوبی را داشته است. امروز در تکرا قصد داریم که به بررسی آیفون 7 پلاس بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

در حال حاضر رقابت سختی میان گوشی های هوشمند آیفون و دستگاه های اندرویدی وجود دارد، اکنون شرکت سامسونگ به عنوان برترین تولید کننده گوشی های هوشمند اندرویدی شناخته شده است و اپل هم دستگاه های خود را با سیستم عامل اختصاصی iOS روانه بازار می کند. اگر شما قصد خرید یکی از گوشی های هوشمند اپل را دارید پیشنهاد می شود تا آخر مقاله بررسی آیفون 7 پلاس با تکرا همراه باشید.

این احتمال وجود دارد که خریداران گوشی های هوشمند در زمان خرید یک دستگاه سوال های بسیاری را داشته باشند و معمولا سه سوال زیر برای بیشتر خریداران پیش می آید:

1 – آیا باید آیفون خود را ارتقا دهم؟

2 – آیا باید آیفون 7 را انتخاب کنم یا آیفون 7 پلاس؟

3 – آیا باید آیفون را انتخاب کنم یا یک دستگاه رقیب اندرویدی؟

بررسی آیفون 7 پلاس

طراحی صنعتی

بررسی آیفون 7 پلاس

شرکت اپل در آخرین پرچمدار خود یعنی آیفون 7 زبان طراحی آیفون 6 و آیفون 6 اس را حفظ کرده است، اگرچه تفاوت های ظاهری در بین آن ها دیده می شود؛ اما چهار چوب کلی طراحی آن ها یکسان است. شرکت اپل به صورت کلی طراحی آیفون 7 را بهبود داده است و تغییرات نه چندان واضحی در آن دیده می شود. آیفون 7 دارای یک سطح فلزی در قسمت پشتی است و هیچ شکافی برای جدا کردن بخش دوربین از قاب پشتی در آن وجود ندارد.

به طور معمول شرکت اپل از نام تجاری خود در قسمت جلویی دستگاه ها استفاده نمی کند، این شرکت معمولا لوگوی زیبا خود را در پشت پرچمدارهای جدید به نمایش می گذارد و در زیر آن جزئیات ساخت دستگاه به همراه مدل آن درج می شود.

بررسی آیفون 7 پلاس – دکمه هوم جدید

بررسی آیفون 7 پلاس

در آیفون 7 پلاس دکمه قدیمی هوم به شکل دیگری عمل می کند. دکمه هوم در این دستگاه یک دکمه برای فشار نیست، اپل یک دکمه خازنی را را در این گوشی هوشمند ارائه داده است که دارای بازخورد لمسی برای کاربر است. برای انجام بازخورد لمس دکمه هوم جدید از موتو Taptic استفاده شده است.

کاربر در زمان لمس دکمه هوم آیفون جدید هیگونه فشاری را احساس نمی کند، تنها لرزش کوچکی وجود خواهد داشت که به منظور تایید شدن لمس است. برخی از فراد با این دکمه هوم جدید اذیت می شوند و از این دکمه راضی نیستند، به صورت کلی دکمه هوم جدید در آیفون 7 پلاس بهترین عملکرد را دارد و کار کردن با آن هم فاقد هرگونه دردسر خاصی است.

بررسی آیفون 7 پلاس – کانکتور 3.5 میلی متری هدفون وجود ندارد

بررسی آیفون 7 پلاس

این دستگاه اولین گوشی هوشمند آیفونی است که فاقد جک هدفون 3.5 میلی متری است. خبر خوب این است که از یک آداپتور برای جک هدفون قبلی استفاده شده است. به طور کلی آدابپتور این دستگاه به خوبی عمل می کند، بسیاری بر این باورند که جک هدفون 3.5 میلی متری برای مدت بسیار طولانی حضور داشته و باید با چیز جدیدی جایگزین شود.

البته اکنون مشکلی با حذف جک هدفون وجود دارد، کاربران نمی توانند که به صورت همزمان از هدفون و شارژر در آیفون 7 استفاده کنند، البته اپل پورتی را به عنوان کانکتور دوگانه با قیمت 40 دلار ارائه داده است که کاربران در صورت نیاز می توانند آن را خریداری کنند.

بررسی آیفون 7 پلاس – مقاومت در برابر آب: IP67

این برای اولین بار است که یک آیفون دارای گواهینامه IP67 است که در اصل ضد آب بودن آن را تایید می کند، علاوه بر این گردو عبار در دستگاه فوق نفوذ نخواهد کرد. آیفون 7 با اکنون با ویژگی ضد آب بودن می تواند تا عمق 1 متری آب مقاوم بماند. آنطور که پیدا است دستگاه فوق زیر آب تست شده و باتوجه به نتایج آن تا 30 دقیقه می تواند ضد آب بماند.

اگرچه در حال حاضر گوشی های هوشمند بسیاری وجود دارند که دارای گواهینامه IP68 هستند و نسبت به 67 در رتبه بالاتری قرار دارند. البته لازم به ذکر است که IP67 برای آغاز بسیار خوب است و انتظار می رود که اپل در آینده توجه بیشتری به این ویژگی داشته باشد.

اگر به یاد داشته باشید آیفون 6 اس در سال گذشته فاقد گواهینامه و تاییدیه های ضد آب بود؛ اما آب و گردو غبار در آن نفوذ نمی کرد. این ویژگی آیفون 6 اس توجه بسیاری را به خود جلب کرد و شاید همین امر باعث بر این شده باشد که اپل ویژگی ضد آب بودن را به پرچمدار فعلی اضافه کند.

جمع بندی طراحی

بررسی آیفون 7 پلاس

طراحی آیفون بسیار خوب است. می توان گفت که آیفون 7 ظاهری شبیه به آیفون 6 اس سال گذشته را دارد. برخی از قسمت های طراحی در این دستگاه بهبود داده شده و زیبایی خاصی به آن اضافه شده است. علاوه بر این گودی صفحه نمایش تا آخر حد حذف شده است که باز هم برای کاربران جذاب است. به نظر می رسد که اکنون مدیران اپل قصد دارند که طراحی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 7 اج را در دستگاه های جدید خود کپی کنند، شاید آیفون سال آینده به صفحه نمایش منحنی مجهز باشد. بررسی آیفون 7 پلاس تا به اینجا فقط درباره طراحی و ویژگی های همراه آن بود، در ادامه نگاه دقیق تری به دستگاه خواهیم انداخت.

بررسی آیفون 7 پلاس – دوربین

مشخصات دوربین:

  • سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f1.8
  • سنسور ثانویه 12 مگاپیکسلی با زوم دو برابر و دیافراگم f2.8 ( تنها آیفون 7 پلاس دارای سنسور دوم است)
  • سنسور تثبیت کننده تصویر نوری (OIS)
  • فلش Quad LED

بررسی آیفون 7 پلاس

اکنون قصد داریم که ادامه بررسی آیفون 7 پلاس را با دوربین فوق العاده آن آغاز کنیم. از نظر فنی چند نکته اصلی درباره آیفون 7 و آیفون 7 پلاس وجود دارد. آیفون 7 اندازه کوچکی دارد و ویژگی OIS بهترین عملکرد را به رخ می کشد، همچنین آیفون 7 پلاس دارای دوربین دوگانه در قسمت پشتی است که دارای فاصله کانونی بالاتری بوده و تصاویر خیره کننده ای را به ثبت می رساند.

بررسی آیفون 7 پلاس

دوربین آیفون 7 پلاس دارای عملکرد فوق العاده ای در فضای روشن و حالت روز است، تصویر گرفته شده از زاویه یکسان است. تصویر بالا با گوشی هوشمندد آیفون 7 پلاس گرفته شده و تصویر پایینی آن با گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اج که کیفیت خوبی را به نمایش گذاشته اند. به صورت کلی رنگ های تصویر گرفته شده با گلکسی اس 7 اج در تضاد و اشباع هستند. آیفون کیفیت بهتری را در روز ارائه داده است.

بررسی آیفون 7 پلاس

آیفون 7 پلاس : دریافراگم F1.8، نوردهی 1/272، ISO-20، فاصله کانونی 28 میلی متر، حجم تصاویر 2.25 مگابایت با وضوح 4032 در 3024 پیکسل

گلکسی اس 7 اج : دیافراگم f1.7، نوردهی 1/315، ISO-50، فاصله کانونی 26 میلی متری، حجم تصاویر 3.37 مگابایت با وضوح 4032 در 3024 پیکسل

عکاسی با دوربین آیفون 7 پلاس در حالت نیمه روز با کنتراست بالا کار بسیار دشواری است، تصویر بالا حالت HDR بین هردو درخت را که در یک زمان و در یک مکان گرفته شده اند را نشان می دهد. به صورت کلی تضاد زیادی در زمینه آسمان بین هردو تصویر وجود دارد. گلکسی اس 7 اج تصاویر را با حجم بالاتری ذخیره می کند و احتمالا حالت فشرده سازی JPG به پایین تر حد ممکن رسیده است.

اگر به این تصویر دقت کنید حتما به مبهمی و مه آلودی تصویر گرفته شده با آیفون 7 پلاس متوجه می شوید. گلکسی اس 7 اج تصویر بسیار واضح و باکیفیت را ارائه داده است.

در این تصویر گرفته شده رتبه بندی دوربین گوشی های هوشمند مختلف به شرح زیر است:

1 – گلکسی اس 7 اج

2 – آیفون 7 پلاس

3 – هواوی پی 9

4 – هواوی میت 9

بررسی آیفون 7 پلاس

عکاسی در حالت نور کم

عکاسی در حالت نور کم یکی از معیار های خریداران در زمان خرید یک گوشی هوشمند است، کاربران می خواهند که گوشی هوشمند خریداری شده توانایی ثبت تصاویر را با کیفیت خوب در حالت نور کم داشته باشد. تصویر گرفته شده از ساختمان یک مدرسه است که تفاوت بین عملکرد دوربین گلکسی اس 7 اج و آیفون 7 پلاس را در حالت نور کم نشان می دهد.

بررسی آیفون 7 پلاس

دیوار ساختمان این مدرسه با یک نقاشی در رنگ های مختلف پوشیده شده است. در نگاه اول عملکرد هردو گوشی پیدا است. دوربین گوشی گلکسی اس 7 اج رنگ ها را زنده تر نشان داده و جزئیات تصاویر در آن بیشتر پیدا است. در مقابل آیفون 7 پلاس تصویری را با نور کمتر به ثبت رسانده، البته نویز نورهای اضافی را در تصویر حذف کرده است.

دوربین ثانویه

بررسی آیفون 7 پلاس

دوربین ثانویه آیفون 7 پلاس در فاصله کانونی مختلفی واقع شده است، زوم اپتیکال دو برابر کیفیت خارق العاده ای را به نمایش گذاشته است و حالت های مختلف تصویر بردای در آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است، از جمله آن ها می توان به حالت پرتره اشاره کرد.

بررسی آیفون 7 پلاس

حالت بوکه در آیفون 7 پلاس

بررسی آیفون 7 پلاس

بررسی آیفون 7 پلاس – صفحه نمایش

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دارای اندازه وضوح یکسانی در صفحه نمایش هستند و کیفیت هردو تقریبا باهم برابر است. در اینجا لیستی از مشخصات صفحه نمایش پرچمدارهای فعلی آیفون با دیگر رقیب های اندرویدی وجود دارد که تفاوت بین آن ها را به واضحی نشان می دهد.

مشخصات صفحه نمایش آیفون و رقیب های اندرویدی :

  • آیفون 7 : صفحه نمایش LCD IPS، وضوح 1334 در 750 پیکسل، زاویه دید 65.6 درصد و تراکم پیکسل 326 PPI
  • آیفون 7 پلاس : صفحه نمایش LCD IPS، وضوح 1920 در 1080 پیکسل، زاویه دید 67.7 درصد و تراکم پیکسل 401 PPI
  • گلکسی اس 7 :  صفحه نمایش AMOLED، وضوح 2560 در 1440 پیکسل، زاویه دید 72.1 درصد و تراکم پیکسل 576 PPI
  • گلکسی اس 7 اج : صفحه نمایش AMOLED، وضوح 2560 در 1440 پیکسل، زاویه دید 75.1 درصد و تراکم پیکسل 576 PPI

بررسی آیفون 7 پلاس

همانطور که می بینید مشخصات فنی صفحه نمایش های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بسیار معقول و مناسب است؛ اما چندان مورد توجه قرار نگرفته است. به صورت کلی صفحه نمایش آیفون 7 از جنس ال سی دی بوده و در ساخت آیفون 7 پلاس از یک پانل ال سی دی به روز تر استفاده شده است.

مقدار روشنایی در صفحه نمایش آیفون 7 پلاس 579 نیت بوده که مقدار مناسبی برای گوشی های هوشمند، به سادگی می توان از این گوشی هوشمند در نور مستقیم آفتاب استفاده کرد. صفحه نمایش گلکسی اس 7 اج مقدار 558 نیت را برای روشنایی ارائه داده است، مسسلما یک صفحه نمایش OLED با LCD تفاوت بسیاری در عملکرد و کیفیت دارد.

بررسی آیفون 7 پلاس – باتری

عمر باتری از دیگر ویژگی های مهم یک گوشی هوشمند به شمار می آید. بسیاری بر این باورند که بهترین شاخص برای عمر باتری ظرفیت باتری است که به پلتفرم دستگاه هم بستگی دارد. از آنجا که مصرف انرژری هر پلتفرمی با پلتفرم دیگر متفاوت است و اجزای سخت افزاری هم می تواند در این مسئله نقش داشته باشد.

آیفون 7 دارای ظرفیت باتری 1960 میلی آمپری بوده و آیفون 7 پلاس دارای ظرفیت 2900 میلی آمپری است که برای صفحه نمایش بزرگ آن مقدار معقولی است. باتوجه به آزمایشات انجام شده، عمر باتری آیفون 7 تقریبا 2 ساعت بیشتر از آیفون 6 اس است و آنطور که پیدا است هردو مدت زمان 14 ساعتی را برای مکالمه ارائه می دهند.

بررسی آیفون 7 پلاس – نرم افزار

بررسی آیفون 7 پلاس

آیفون فعلی دارای سیستم عامل  iOS 10.2 است که به طور کلی یک کار فوق العاده در به روزرسانی سیستم عامل اپل بود، اگر شما چند سال است که از یک آیفون استفاده می کنید بدون شک به روزرسانی ها را به موقع و بدون هیچ مشکل خاصی دریافت کرده اید. شرکت اپل اخرین نسخه از سیستم عامل خود را برای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ارائه داده است که به صورت کلی عملکرد آن بهبود یافته است.

مهم ترین ویژگی های آخرین نسخه سیستم عامل iOS

1 – فراخوانی سریع دوربین از طریق دکمه سمت چپ

2 – صفحه کلید QuickType برای اضافه کردن اطلاعات متنی در مکالمه

3 – عکاسی بهبود یافته و ویژگی هایی مانند تشحیص چهره و موقعیت جغرافیایی بهتر عمل می کنند

4 – باز کردن سریع برنامه صدا برای استفاده از مسنجر ها و غیره

جمع بندی

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از گوشی های هوشمند بسیار خوب به شمار می آیند، طراحی هردو به بهترین شکل ممکن انجام شده و اجزای سخت افزای بهترین عملکرد را در آن ها دارند. آیفون 7 پلاس به صفحه نمایش بزرگتری مجهز بوده و دارای سنسور ثانویه دروبین است که عملکردی خارق العاده را به نمایش می گذارد.

آیا باید آیفون فعلی خود را ارتقا دهم یا خیر؟

این بحث بیشتر به سلیقه و نیاز کاربر باز می گردد، اگر شما از دسته کاربران آیفون 6 و آیفون 6 اس هستید شاید برای تعویض آیفون قدری دیر باشد و بهتر است که تا زمان عرضه آیفون 8 صبر کنید. به هر حال تفاوت های عمده بسیاری در آیفون 6 و نسل فعلی آیفون وجود دارد، بدون شک ارتقا آیفون پشیمانی را به دنبال نخواهد داشت.

آیا باید آیفون 7 را خریداری کنیم یا آیفون 7 پلاس؟

به صورت کلی تفاوت هایی میان آیفون 7 و آیفون 7 پلاس وجود دارد، بسیاری از کاربران آیفون را به خاطر اندازه کوچک انتخاب می کنند؛ اما آیفون به فکر تمامی سلیقه ها بوده و گوشی های هوشمند بزرگ را هم ارائه داده است. به صورت کلی آیفون 7 پلاس کاربردی تر است و دوربین ثانویه می تواند بهترین دلیل برای خرید نسخه پلاس نسل فعلی آیفون باشد. اگر از دسته کسانی هستید که کار کردن با صفحه نمایش های بزرگ را دوست دارند پیشنهاد می شود که آیفون 7 پلاس را برای خرید انتخاب کنید.

آیفون 7 یا رقیب های اندرویدی؟

به طور کلی هرگز نباید که انتخاب بین یک گوشی هوشمند اندرویدی و آیفون را از روی مشخصات با هم مقایسه کرد، مگر اینکه کاربر با هردو پلتفرم آشنایی داشته باشد. همه چیز به این بستگی دارد که شما کدام سیستم عامل را انتخاب می کنید. به صورت کلی نسل فعلی آیفون عملکرد قوق العاده ای را دارد و هردو نسخه برای خرید ارزشمند هستند. جدا از این هم اکنون گوشی های هوشمند اندرویدی بسیاری در بازار فعلی موبایل موجود است که تنوع را هم برای کاربران بیشتر کرده است، از جمله آن ها می توان به گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج اشاره کرد. به صورت کلی خودتان باید برای انتخاب بین آیفون و دستگاه های اندرویدی تصمیم بگیرید.

امروز در بررسی آیفون 7 پلاس تمام مشخصات و جزئیات این دستگاه را مورد بررسی قرار دادیم و برخی از مشخصات آن را مانند دوربین با رقیب فعلی اندرویدی خود یعنی گلکسی اس 7 اج مقایسه کردیم. تیم تکرا امیدوار است که این مقاله بررسی مورد پسند شما واقع شده باشد.

منبع: Ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر