;
coinex

خانه‌ای زیبا با انرژی خورشیدی و شیشه‌های خمیده در روتردام هلند

خانه‌ای زیبا با انرژی خورشیدی و شیشه‌های خمیده در روتردام هلند

شرکت معماری هلندی MVRDV، به تازگی خانه‌ای طراحی کرده که Casa Kwantes نام دارد. در این خانه مدرن به طور گسترده‌ از شیشه استفاده شده و تمام این شیشه‌ها خمیده هستند. از این رو، این خانه نور کاملا مناسبی در روز دریافت و چشم‌اندازی زیبا به سوی حیاط و محیط اطرافش دارد و در شب هم از بیرون می‌درخشد. در طراحی این خانه از طراحی مدرنی است دهه 1930 برداشت شده است. از ویژگی‌های دیگر خانه استفاده از انرژی خورشیدی است.

نمای خانه در شب

mvrdv-casa-kwantes-4

این خانه که در غرب شهر روتردام کشور هلند واقع شده، 480 متر مربع (5,166 فوت مربع) وسعت دارد و دارای دو طبقه اصلی و یک زیرزمین کوچک است. در طراحی خانه، صاحبان آن هم همکاری کردند تا مطابق با سلیقه‌ و راحتی‌شان طراحی شود.

داخل خانه

طبقه اول شامل یک گاراژ با ظرفیت دو خودرو، آشپزخانه، اتاق پذیرایی، اتاق غذاخوری، و کتابخانه است. اتاق پذیرایی مجهز به یونیت‌های چوبی است که دیوار را کاملا پوشانده و کابینت‌ها هم با آن یک‌سره‌اند. در طبقه دوم، دو اتاق خواب و حمام قرار دارد.

بالکن

شیشه‌های خمیده بطور کامل فضا را می‌پوشانند و اتاق‎های رو به رو از دو طرف مشخص است. بالکن خانه هم باعث ارتباط بین اتاق‎‎ها شده و فضای خوبی را بوجود آورده است.

داخل خانه
داخل خانه مدرن و ساده طراجی شده است.

درخت زیتون

در وسط خانه یک درخت زیتون قرار دارد که زیبایی زیادی به محیط بخشیده و از نقاط مختلف خانه دارای پرسپکتیوهای متفاوتی است. در کنار آن هم فضایی برای نشستن وجود دارد.

نمای بیرونی
نمای خانه از جاده، زیبا، مدرن و ساده است و بیننده انتظار زرق و برق و خمیدگی‌های آن سوی خانه را ندارد.

درون خانه

پنل‌های خورشیدی این خانه در بام آن قرار دارد. شرکت MVRDV گفته که این پنل‌های خورشیدی برق مورد نیاز خانه را تامین می‌کند. یک پمپ حرارتی زمین گرمایی هم گرما را انتقال می دهد و با یک تبادل دهنده گرما، سرمایش و گرمایش خانه را تامین می‌کند.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ممنون از سایت خوبتون و مطالب مفیدی که دارین هلند کشور قشنگ و زیبایی و پارسال هم با تور lahzeakhar.com به آنجا سفر کردم حمل و نقل مناسبی داشت و همچنین معماری ساختمان هاش بی نظیر بود

    پاسخ