;
coinex

عادت عجله کردن در محیط کار وجهه شما به عنوان رهبر را خراب می‌کند

عادت عجله کردن در محیط کار وجهه شما به عنوان رهبر را خراب می‌کند

شاید برای شما هم پیش آمده است که در محیط کار مدیر یا کارکنانی را می‌بینید که بسیار عجول هستند؛ اما باید این را بدانید که عادت عجله کردن در محیط کار می‌تواند وجهه شما به عنوان رهبر را خراب کند.

کارشناس توسعه رهبری، جف بلک می‌گوید:

هنگامی که احساس می‌کنید زمان کافی برای انجام کارها ندارید طبیعی است که همه کارها را با عجله انجام می‌دهید. ولی واقعیت این است که این عادت، کار و وجهه شما به‌عنوان رهبر را خراب می‌کند. وقتی‌که از راهرو خیلی سریع می‌گذرید نه‌تنها حواس همکاران خود را پرت می‌کنید بلکه این تصور را در آن‌ها ایجاد می‌کنید که کنترل خود را از دست داده‌اید.

او همچنین اضافه می‌کند:

هنگامی که شتاب‌زده به نظر می‌رسید مردم نمی‎خواهند سد راه شما شوند. شما ممکن است در مسیر خود بخاری شرکت را خاموش کنید اما همیشه نمی‌توان تصور کرد که در طی این مسیر این کار را انجام می‌دهید.

حتی اگر قصدتان این نباشد که همکاران خود را نادیده بگیرید، آن‌ها کسی را می‌بینند که مضطرب، آشفته و پریشان‌حال به نظر می‌رسد.

بلک معتقد است که امروزه ما در جهانی زندگی می‌کنیم که بی‌وقفه در حال حرکت است و مردم باید سرعت خود را کم کنند. او در این خصوص بیان می کند:

ما خیلی تند قدم می‌زنیم، خیلی سریع صحبت می‌کنیم. در جلسات قبل از اینکه حرف افراد به پایان برسد صحبتشان را قطع می‌کنیم. ما حتی یک‌لحظه به خود فرصت نمی‌دهیم با کارمندی که شاید در دفتر ما و یا در راهرو است ارتباط برقرار کنیم چون آن‌قدر مشغول هستیم که دور و اطراف خود را نگاه نمی‌کنیم.

او در ادامه می‌گوید:

امروزه، کارکنان مایل‌اند از رهبرانی پیروی کنند که خوش‌برخورد، مهربان و در دسترس هستند.

به گفته بلک، یکی از راه‌های ترک عادت بد عجله کردن در محیط کار پیروی از یکی از قواعد طلایی ذیل است: تا 10 درصد سرعت خود را کم کنید. منظور از این قاعده، کاهش سرعت راه رفتن، صحبت و اندیشیدن است.

بلک می‌گوید با انجام این کار شخصیت اجرایی خود را که توانایی شما برای بیان شفاف و مطمئن ایده‌های خود و تأثیرگذاری بر دیگران است بهبود می‌بخشید. با استفاده از این روش مردم نیز شما را یک فرد بسیار آرام، با اعتمادبه‌نفس بیشتر و مهربان‌تر می‌بینند. این کار را می‌توانید در جلسات انجام دهید: اگر شما کمی درنگ کنید تا به پاسخ سوال بیندیشید به‌جای اینکه صحبت طرف مقابل را قطع کنید قطعا پاسخی بهتر و اندیشمندانه‌تر به مخاطب خود می‌دهید.

اگر شما به خاطر اینکه عجله دارید اجازه ندهید کارکنانتان دیدگاه‎های مختلف خود را پیرامون یک موضوع خاص بیان کنند ممکن است با از دست دادن ایده‌های ارزشمند میلیون دلاری به خطر بیفتید و شرکت شما برای موفقیت در درازمدت هزینه بسیاری صرف کند.

او توضیح می‎دهد:

معرفی خود به‌عنوان یک رهبر به معنای آگاهی از زمانی است که باید سکوت کرد و به دیگران گوش فرا داد. این کار کمک می‌کند دیگران شما را یک شریک مناسب بدانند زیرا بدین طریق می‌گویید، فقط من نیستم که مهم هستم بلکه درواقع شمایید که مهم هستید.

شما به سوالات گوش می‌دهید و خواهید توانست از موضع خود دفاع کنید و یا به نحوی عالی جواب دهید چراکه در ذهن خود عجله ندارید.

.

منبع: cnbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر