;
coinex

آیپد شما با آی او اس 11 عملکرد بهتری خواهد داشت؛ اما چطور؟

آیپد شما با آی او اس 11 عملکرد بهتری خواهد داشت؛ اما چطور؟اپل  در سال 2017 آیپد پرو 10.5 اینچی را در کنار نسل دوم 12.9 اینچی آیپد پرو معرفی کرد. این تبلت‌ها با ارتقاهای چشمگیر سخت‌افزاری آمدند. اما بزرگترین تغییرات مربوط به نرم‌افزار این آیپدها است؛ یعنی آی او اس 11

آی او اس 11 در ماه ژوئن سال  2017 معرفی شد و اولین نسخه‌ ایست که با محوریت آیپد ساخته‌شده است. جالب‌تر اینکه بیشتر ویژگی‌های آی او اس 11 بر روی تمام مدل‌های آیپد کار می‌کنند نه فقط مدل های pro.

آی او اس 11: ویژگی‌هایی که ارزش دارند درباره‌شان بدانیم

وقتی اپل به تازگی آی او اس 11 را معرفی کرده بود، تاکید زیادی بر روی نشان دادن اهمیت این آپدیت نرم‌افزاری برای آیپد پرو و کاربران تجاری داشت. بااینحال بیشتر ویژگی‌های آی‌او‌اس  11 برای تمام کاربران مفید است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم؛ با تکراتو همراه شوید:

1. داک جدید

با یک نگاه سطحی به صفحه‌ی خانه‌ی آی‌او‌اس 11 روی آیپد تغییری نسبت به مدل پیشین نخواهیم دید، اما با نگاهی عمیق‌تر متوجه داک جدید آن در پایین صفحه خواهید شد که شبیه سیستم عامل مک او اس است. در اینجا شما می‌توانید به جای 5 برنامه، 13 برنامه موردعلاقه‌تان را در داک قرار دهید.

با یک نگاه سطحی به صفحه‌ی خانه‌ی آی‌او‌اس 11 روی آیپد تغییری نسبت به مدل پیشین نخواهیم دید، اما با نگاهی عمیق‌تر متوجه داک جدید آن در پایین صفحه خواهید شد

در سمت راست این لیست، آیکون سه برنامه‌ی اضافی را خواهید دید. اپل نام این بخش را “برنامه‌های پیشنهادی هوشمندانه” گذاشته‌ است. این قسمت شامل برنامه‌هایی است که شما اخیرا روی آیپد یا دستگاه اپلی دیگر استفاده کرده‌اید، مانند مک یا آیفون.

این داک جدید فقط در صفحه‌ی خانه در دسترس نیست، بلکه با بالا کشیدن صفحه در هر صفحه، هم اکنون در همه‌جا قابل دسترسی است.

چرا این قابلیت مهم است؟ مولتی تسکینگ یا انجام دادن چنیدن کار به صورت همزمان هیچگاه بر روی آیپد قوی نبوده است، اما با داک جدید این مسئله به طور قابل توجهی بهبود یافته‌است.

چرا این قابلیت مهم است؟ مولتی تسکینگ یا انجام دادن چنیدن کار به صورت همزمان هیچگاه بر روی آیپد قوی نبوده است، اما با داک جدید این مسئله به طور قابل توجهی بهبود یافته‌است.

2. جابه‌جایی بین برنامه‌ها و مرکز کنترل

اپل بالاخره قسمت اپ سوییچر را بهبود بخشید. قبلا برای این‌کار باید در لیست برنامه‌های باز، جلو و عقب می‌رفتید تا برنامه‌ی مورد نظر را بیابید، اما اکنون در این بخش اسکرین‌شات‌های کوچکی از برنامه‌ی باز هستند که در سمت چپ و بالای دستگاه قرار دارند. با حرکت دادن انگشت از چپ به راست برنامه‌های باز بیشتری را خواهید دید و برای بستن هرکدام، آن برنامه را به سمت بالا می‌کشید.

در سمت راست این صفحه مرکز کنترل قرار دارد، که در آن میانبرهای دوربین، چراغ‌قوه، زمان‌سنج و... قرار گرفته است.

در سمت راست این صفحه مرکز کنترل قرار دارد، که در آن میانبرهای دوربین، چراغ‌قوه، زمان‌سنج و… قرار گرفته است.

ظاهر پیش‌فرض این بخش را دوست ندارید؟ به مسیر زیر بروید و ظاهر آن را تغییر دهید:

Settings>Control Center>Customized Controls

شما می‌توانید اپ سوییچر را با دوبار ضربه به کلید خانه یا کشیدن انگشت از پایین صفحه خانه تا بالای آن، باز کنید.

شما می‌توانید اپ سوییچر را با دوبار ضربه به کلید خانه یا کشیدن انگشت از پایین صفحه خانه تا بالای آن، باز کنید.

 

بیشتر بخوانید: مشکلات رایج آی او اس ۱۱ و نحوه‌ی برطرف کردن آنها

 

3. مولتی تسکینگ

ابزار ارزشمند دیگر مولتی تسکینگ در آی او اس 11 باز کردن برنامه‌ای ثانویه از داک است. در این حالت هردو برنامه مانند حالت Split View فعال باقی می‌مانند.

4. تمام فایل‌هایتان در یه مکان

برنامه Files جدید آی‌او‌اس تمام اسناد و تصاویر-حتی آنهایی که توسط iCloud  پشتیبانی نمی‌شوند- را در یک جا جمع می‌کند. در این برنامه شما می‌توانید تمام فایل‌هایتان را که بر روی Dropbox, Google Drive, Microsoft OneDrive, Adobe Creative Cloud و… قرار دارند، پیدا کنید. پنجره‌ای کوچک در بالای آیکون Files پیش نمایشی را از فایل‌های اخیرا باز شده نشان می‌دهد.

برنامه Files نزدیک‌ترین چیزی است که اپل تاکنون شبیه به مک او‌ اس طراحی کرده که با دیدن آن حس می‌کنیم برای سیستم عامل مک طراحی شده‌ است.

برنامه Files نزدیک‌ترین چیزی است که اپل تاکنون شبیه به مک او‌ اس طراحی کرده که با دیدن آن حس می‌کنیم برای سیستم عامل مک طراحی شده‌ است.

5. درگ اند دراپ

با درگ اند دراپ در آی او اس 11 می‌توانید یک متن، تصویر و یا هر فایلی را از یک برنامه به برنامه‌ی دیگر انتقال دهید. این قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات با دوستان، خانواده و همکاران را راحت‌تر می‌کند.

برای مثال می‌توانید تصاویر آخرین تعطیلاتتان را با drag & drop از برنامه تصاویر به برنامه ایمیل انتقال دهید، نامه‌ی تغییر شغلتان را به پیام‌ها انتقال دهید و یا مکانی را روی نقشه با کسی به اشتراک بگذارید. انتظار داریم توسعه دهندگان شخص ثالث با آپدیت کردن برنامه‌هایشان و استفاده از این قابلیت در آنها، این ویژگی را از این هم بهتر کنند.

6. ثبت و ضبط تمام صفحه

برنامه‌های شخص ثالثی وجود داشته‌اند که کمک می‌کردند تا از صفحه دستگاه آی‌اواس خود برای کارهای حرفه ای و شخصی فیلم بگیریم. اکنون در آی او اس 11 چنین قابلیتی به طور پیش‌فرض وجود دارد. برای ثبت و ضبط صفحه، آیکون ضبط کردن در قسمت Control Center را لمس کنید و پس از اتمام، نماد قرمز رنگ بالای صفحه را انتخاب کرده و مسیر‌های گفته شده را دنبال کنید تا عملیات تصویربرداری متوقف شود. شما می‌توانید این کلیپ‌ها را روی دستگاه آی‌اواس یا مک خود ویرایش کنید.

رای ثبت و ضبط صفحه، آیکون ضبط کردن در قسمت Control Center را لمس کنید و پس از اتمام، نماد قرمز رنگ بالای صفحه را انتخاب کرده و مسیر‌های گفته شده را دنبال کنید تا عملیات تصویربرداری متوقف شود

نکته‌ی حرفه‌ای: اگر آیکون ضبط کردن در قسمت Control center نبود، شما باید آن را از طریق مسیر زیر به صورت دستی اضافه کنید:

Settings>Control Center>Customized Controls

در این قسمت مطمئن شوید که گزینه‌ی Screen Recording را علامت زده‌اید.

قصد دارید فیلم دیزنی موردعلاقه‌تان را از برنامه TV ضبط کنید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید؟ این اتفاق نخواهد افتاد. این قابلیت هنگامی که بخواهید از یک محتوای دارای کپی‌رایت تصویر برداری کنید کار نخواهد کرد.

7. مدیریت آسان‌تر رمزها

نگهداری رمزها هیچگاه کار آسانی نبوده است، با این حال این شرایط به لطف مدیریت رمز موجود در آی او اس 11 آسان‌تر شده است. این ابزار جزئیات حساب‌های کاربری شما را در برنامه‌ها و وبسایت‌ها، جمع‌آوری می‌کند.

هنگامی که صفحه‌ی‌ ورودی ظاهر شود، کلید مدیریت رمز را خواهید دید. با لمس این کلید کوچک شما تمام رمز‌هایی را که بر روی دستگاه‌های اپلی خود ذخیره کرده‌اید، خواید دید.

نگهداری رمزها هیچگاه کار آسانی نبوده است، با این حال این شرایط به لطف مدیریت رمز موجود در آی او اس 11 آسان‌تر شده است. این ابزار جزئیات حساب‌های کاربری شما را در برنامه‌ها و وبسایت‌ها، جمع‌آوری می‌کند.

مدیریت رمز با رمز انتخابی خود یا اثر انگشت محافظت می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: هفت مورد از تنظیمات آی او اس ۱۱ که بهتر است فوراً تغییر دهید

 

8. علامت گذاری

به لطف آی او اس ۱۱ ، علامت گذاری با قلم اپل هیچوقت تا این حد آسان نبوده است. قابلیت جدید علامت گذاری سریع (Instant Markup) منحصرا برای آیپد پرو طراحی شده است. به سادگی قلم اپل خود را بردارید و صفحه‌ی آیپد خود را با آن لمس کنید و شروع به نوشتن کنید.

مشابه قابلیت علامت گذاری سریع، قابلیت یادداشت‌های سریع (Instant Notes) نیز در آی او اس 11 وجود دارد. برای این کار بر روی صفحه‌ی آیپد پرو خود ضربه بزنید. هر چیزی که بکشید به عنوان یک یادداشت جدید ذخیره می‌شود.

9. طراحی درون خطی (Inline Drawing)

وقتی شما شروع به کشیدن طرحی در برنامه‌ای کنید متون اطراف آن به صورت خودکار کنار می‌روند. شما همچنین می‌توانید این قابلیت را به برنامه Mail نیز اضافه کنید.

وقتی شما شروع به کشیدن طرحی در برنامه‌ای کنید متون اطراف آن به صورت خودکار کنار می‌روند. شما همچنین می‌توانید این قابلیت را به برنامه Mail نیز اضافه کنید.

و بهتر اینکه یادداشت‌های دست نویس اکنون قابل جستجو هستند و می‌توانید در دستگاه آی‌اواس‌تان در دو زبان انگلیسی و چینی این کار را انجام دهید، زبان‌های بیشتری در آینده اضافه خواهند شد.

10. امضا کردن اسناد

ویژگی جدید دیگر طراحی در آی‌اواس 11 قطعا حرفه‌ای‌تر است. اسکنر جدید اسناد در Notes آی‌اواس 11 به طور خودکار اسناد را شناسایی و اسکن می‌کند. همچنین گوشه‌ها را می‌برد و کجی و درخشش روی سند را نیز حذف می‌کند.

همچنین می‌توانید قسمت‌های خالی را پر کنید یا با قلم اپل آن را امضا کرده، ذخیره کنید و برای دیگران بفرستید.

11. نقشه‌های داخلی ( Indoor Maps)

بعد از اینکه Maps جاده‌ها را فتح کرد، حالا زمان توجه به اماکن داخل سالن رسیده است. در آی‌اواس11 هم اکنون می‌توانید نقشه‌های مکان‌هایی مانند مراکز خرید و فرودگاه‌ها را ببینید. این قابلیت می‌تواند برای یک مسافر دائم هواپیمایی بسیار مفید باشد.

بعد از اینکه Maps جاده‌ها را فتح کرد، حالا زمان توجه به اماکن داخل سالن رسیده است. در آی‌اواس11 هم اکنون می‌توانید نقشه‌های مکان‌هایی مانند مراکز خرید و فرودگاه‌ها را ببینید.

چه به دنبال پیداکردن فروشگاه موردعلاقه‌تان باشید چه به دنبال یک کافه، Maps مسیریابی را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند.

نه فقط برای آیپد

اپل معمولا به نادیده گرفتن آیپد متهم می‌شود. با معرفی دو آیپد پرو جدید و آی‌اواس 11 آیپد محور آن، دیگر این اتهام به اپل وارد نیست. امروزه آیپدها از قبل بسیار قدرتمندتر شده‌اند؛ چه از نظر سخت‌افزار و چه از نظر نرم‌افزار.

.

منبع: makeuseof

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر