;
coinex

بانک ها به شرکت های دانش بنیان کمک می کنند

بانک ها به شرکت های دانش بنیان کمک می کنند

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد کمک بانک‌ها به شرکت های دانش بنیان سخن گفت. وی اعلام نمود که بیش از هزار میلیارد تومان پول از بانک‌های طرف قرارداد صندوق به شرکت های دانش بنیان اعطا می‌گردد.

در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، دکتر بهزاد سلطانی درباره خدمات بانک‌ها سخن گفت و ادامه داد که صندوق نوآوری و شکوفایی با آنها قرارداد منعقد کرده است.

وی ادامه داد که بانک‌های طرف قرارداد متعهد شده‌اند تا بیش از هزار میلیارد تومان از منابع خود را به شرکت های دانش بنیان مورد تایید صندوق بپردازند. وی افزود که از میزان مبلغ تعیین شده، حدود 266 میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گفته دکتر بهزاد سلطانی، حدود 700 میلیارد تومان تهیه شده که قرار است تا با پشتوانه آن، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های دانش بنیان دیگری را نیز برای دریافت این مبلغ معرفی نماید.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد که صندوق نوآوری و شکوفایی به شرطی مبلغ 123 میلیارد تومان پول را به بانک‌ها سپرده است که بانک‌ها نیز از منابع خود در اختیار شرکت‌های دانش بنیان پول قرار دهند.

یعنی در واقع صندوق نوآوری و شکوفایی، پول صندوق را اهرمی قرار داده تا فقط پول صندوق خرج نشود. آنها با این کار از منابع بانک‌ها هزار میلیارد تومان ظرفیت ایجاد کرده‌‌اند و تا چند سال دیگر نیز این ظرفیت هزار میلیارد تومانی افزایش پیدا می‌کند و به چند هزار میلیارد تومان تبدیل خواهد شد.

تعداد طرح‌های مصوب شرکت های دانش بنیان

سلطانی در ادامه در مورد تعداد طرح‌های مصوب شرکت های دانش بنیان که در طول این چهار سال مورد حمایت صندوق قرار گرفته‌اند سخن گفت و ادامه داد که تعداد دو هزار و 210 طرح مورد حمایت این صندوق قرار دارد. به گفته وی به این دو هزار و 210 طرح، مبلغ 1712 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

وی تاکید نمود که از این مبلغ، 915 میلیارد تومان پرداخت شده و در مورد بقیه آن، صندوق تعهد داده که به تدریج همراه با پیشرفت مراحل پروژه، به شرکت های دانش بنیان پرداخت خواهد شد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام نمود که مبلغ 800 میلیارد تومان نزد صندوق باقی مانده و صندوق با این مبلغ سه کار انجام می‌دهد.

به گفته سلطانی اولین کاری که صندوق انجام می‌‌دهد، دریافت سود از مبلغ سپرده شده نزد بانک است که این سود نیز هزینه صندوق می‌شود. به گفته وی این پول‌ها قابل نگهداری در گاوصندوق نیستند و باید به بانک سپرده شوند.

وی در ادامه به جزئیات اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی که مورد تایید شورای نگهبان است و از مصوبات دولت است، اشاره نمود و ادامه داد که پول‌های صندوق باید در بانک سپرده شوند و از سود آنها در صندوق استفاده گردد. به گفته وی اضافه شدن این سود به صندوق، افزایش سرمایه را به دنبال دارد و به نفع شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی آخرین کارکرد پول باقیمانده نزد صندوق را، استفاده از خدمات بانک‌ها بیان نمود. به گفته وی قرار است تا بانک‌ها با سرمایه خودشان خدماتی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهند.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر