;
coinex

اورهان پاموک سوار بر ققنوس؛ برنده نوبل ادبیات در راه تهران

اورهان پاموک، نویسنده سرشناس ترک تبار و برنده نوبل ادبیات در سال 2006، به دعوت انتشارات ققنوس به نمایشگاه کتاب تهران می‌آید.

گروه انتشاراتی ققنوس امسال با دعوت از نویسنده سرشناس ترکیه و تنها برنده نوبل ادبیات در این کشور، نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است. اورهان پاموک از سال 1974 میلادی نویسندگی را آغاز کرد و اکنون در سن 65 سالگی، یکی از چهره‌های برجسته ادبیات جهان به شمار می‌آید.

پیش از دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال 2006، کتاب‌های این نویسنده به 46 زبان زنده دنیا ترجمه می‌شد و پس از کسب این عنوان ارزشمند، کتاب‌های پاموک به 56 زبان ترجمه و منتشر شد.

برخی از کتاب‌های این نویسنده که به زبان فارسی نیز ترجمه و منتشر شده‌اند عبارتند از:

  • قلعه سفید، ترجمه ارسلان فصیحی، نشر ققنوس
  • جودت بیک و پسران، ترجمه ارسلان فصیحی، نشر نیکا
  • چیز غریبی در سرم، ترجمه صابر حسینی، نشر مروارید
  • زندگی نو، ترجمه ارسلان فصیحی، نشر ققنوس

انتشارات ققنوس در اقدامی کم‌نظیر، این نویسنده سرشناس ترک را دعوت کرده و در روز 20 اردیبهشت، ساعت 15 در غرفه خود در نمایشگاه کتاب تهران، از وی میزبانی خواهد کرد. علاقه مندان به این نویسنده نیز می‌توانند در روز و ساعت مذکور، به غرفه این انتشارات مراجعه کرده و با وی دیدار و گفتگو داشته باشند.

شایان ذکر است پیش تر و در سال 1382، اورهان پاموک قبل از دریافت نوبل، به دعوت انتشارات ققنوس به ایران آمده بود و ارسلان فصیحی به عنوان مترجم آثارش، او را در این سفر همراهی می‌کرد.

در همین راستا، خانم کاظمی، مدیر روابط عمومی گروه انتشاراتی ققنوس به خبرنگار تکراتو تاکید کرد “در سال 82 (یا 2003 میلادی) نیز از ایشان دعوت کرده بودیم.”

به گفته کاظمی، انتشارات ققنوس در آینده نیز چنین برنامه‌هایی [دعوت از بزرگان عرصه نویسندگی دنیا] را در نظر دارد اما هنوز اطلاعات دقیق‌تری در این خصوص در دست نیست.

مدیر روابط عمومی نشر ققنوس در انتها خاطر نشان کرد که استقبال از دعوت اورهان پاموک بسیار زیاد بوده و حتی “برخی از افراد این موضوع را باور نمی‌کنند.”

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر