coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساخت اپلیکیشنی برای درک معنی گریه کودک ؛ علت گریه کودک چیست؟

تلاش برای درک معنی گریه کودک منجر به ساخت اپلیکیشنی برای این منظور شد. محققان اپلیکیشنی ساخته اند که قابلیت درک معنی گریه کودکان را داشته باشد.

به گزارش تکراتو، گروهی از محققان دانشگاه UCLA توانستند اپلیکیشنی برای درک معنی گریه کودک بسازند که والدین بتوانند معنی آن را دریابند. این اپلیکیشن Chatterbaby  نام دارد و در حقیقت برای کمک به والدین ناشنوا ساخته شده تا بتوانند از گریه کودکان خود مطلع شوند.

درک معنی گریه کودک با یک اپلیکیشن

دستگاه های مانیتور از راه دور صوت نیز برای والدین ناشنوا مناسبند اما افراد ناشنوا نمی توانند از این طریق میان گریه یک نوزاد مضطرب و سروصدای او تمایز قائل شوند. اما در این اپیلیکیشن محققان توانسته اند از الگوریتمی استفاده کنند که گریه های کودک را به سه دسته درد، گرسنگی و عصبانیت تقسیم کند.

آریانا اندرسون محقق ارشد این پژوهش در مورد درک معنی گریه کودک توسط این اپ اعلام کرده است که گوش مادر به راحتی می تواند آنچه را که کودکش می گوید، متوجه شود. محققان پس از آزمایش الگوریتم های مختلف روی بیش از ۲ هزار نمونه از گریه کودکان، سیستمی ساختند که در نهایت می توانست در ۹۰ درصد مواقع گریه ناشی از درد کودک را تشخیص دهد.

البته چون کودکان همه به یک شکل ارتباط برقرار نمی کنند این اپلیکیشن قابلیت شخصی سازی را نیز ابداع کرده تا ترجمه بهتر اصوات نوزاد امکان پذیر باشد. می توان با ضبط و آپلود کلیپ های صوتی نوزاد در سرورUCLA صحت پیش بینی های آتی اپلیکیشن را بهبود بخشید.

.

منبع: newatlas

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر