coinex
راهنمای خرید تکراتو

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی ۱۰ درصد افزایش یافت

سازمان برنامه و بودجه تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را افزایش داد. در حالی که قرار بود این تعرفه کاهش یابد، 10 درصد افزایش یافته است.به گزارش تکراتو، سازمان برنامه و بودجه در مکاتبه‌ای با وزارت صنعت معدن و تجارت با استناد به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۱ قانون بودجه، خواستار افزایش ۱۰ درصدی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی شده است.


بیشتر بخوانید : آیا تعرفه واردات خودروهای هیبریدی به کشور کاهش خواهد یافت؟


در این مکاتبه اعلام شد که چون خودروهای هیبریدی (بنزین‌سوز – برقی) از بنزین استفاده می کنند بنابراین مشمول افزایش تعرفه خواهند شد و تعرفه خودروهای هیبریدی هم باید 10 درصد افزایش یابد.

بنابراین تعرفه واردات این خودروها اکنون ۳۵ درصد است. برخی از نمایندگان مجلس از ابتدای اردیبهشت با ارائه طرح ساماندهی بازار خودرو در پی کاهش تعرفه خودرو از جمله محصولات هیبریدی بودند.


بیشتر بخوانید : ۶۰ نماینده مجلس خواهان کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی شدند!


تصویب افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

طرح افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی به‌زودی به صحن علنی مجلس می رود. دی ماه سال گذشته در پی توقف ۶ ماهه سایت ثبت‌سفارش هیات‌دولت مقررات جدیدی برای واردات خودرو ابلاغ شد. در این مقررات تعرفه واردات خودرو افزایش و ورود خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار نیز ممنوع شد. همچنین در دستورالعمل جدید دولت تعرفه واردات خودروهای هیبریدی نیز که طی سال‌های گذشته ۵ درصد بود، با افزایش همراه شد و حتی در برخی از ردیف‌های تعرفه‌ای به ۹۵ درصد نیز رسیده بود.

 

بیشتر بخوانید :

.

منبع: donya-e-eqtesad

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر