;
coinex

تولید اولین هارد ۴ ترابایتی حالت جامد در دنیا توسط سامسونگ

نخستین هارد ۴ ترابایتی حالت جامد در دنیا تولید شد. این هارد جدید تولید شده توسط سامسونگ برای استفاده عموم مصرف کنندگان است.

به گزارش تکراتو، تقریبا بیش از یک دهه قبل بود که کمپانی سامسونگ برای اولین بار لپ تاپی با حافظه‌های فلش ناند ۳۲ گیگابایتی عرضه کرد. این کمپانی با تولید اولین هارد ۴ ترابایتی حالت جامد در دنیا، این موفقیت را به گونه‌ای دیگر تکرار کرده است.

تولید اولین هارد ۴ ترابایتی حالت جامد در دنیا

مدیران شرکت سامسونگ معتقدند که اختراع اولین هارد ۴ ترابایتی حالت جامد می‌تواند راه را برای تولید حافظه‌های پرظرفیت به منظور استفاده خانگی هموار سازد. برای تولید این حافظه‌های جدید از فناوری موسوم به کیو اس سی استفاده شده که ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات بر روی هر سلول حافظه را از سه بیت به چهار بیت افزایش می‌دهد.

سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد با عرضه این حافظه‌های جدید صنعت تولید سخت افزارهای ذخیره سازی اطلاعات را متحول نماید.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که ذخیره چهار بیت اطلاعات به جای سه بیت بر روی هر سلول حافظه، هیچ تاثیر منفی بر عملکرد و سرعت این حافظه‌ها ندارد زیرا از فناوری توربورایت و همچنین تراشه‌های  V-NAND  شصت و چهار لایه استفاده شده است.

آنگونه که اعلام شده، سرعت خواندن اطلاعات در این حافظه‌ها برابر با ۵۴۰ مگابایت در ثانیه و سرعت نگارش آنها ۵۲۰ مگابایت در ثانیه است.

در پایان باید گفت که هنوز تا تولید انبوه این نوع حافظه‌ها زمان زیادی باقی است. البته قیمت آنها نیز بالاست و ممکن است اکثریت مردم تمایلی به خرید آنها نداشته باشند.

قیمت دقیق و زمان عرضه اولین هارد ۴ ترابایتی حالت جامد اعلام خواهد شد.

.

منبع: newatlas

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر