;
coinex

قیمت گوشی ارزان‌ نخواهد شد ؛ ورود گوشی های توقیف شده به بازار تاثیری در قیمت‌ها ندارد

حتی با ورود گوشی های توقیف شده و جدید به بازار هم نمی‌توان نسبت به ارزان شدن قیمت‌ گوشی امیدوار بود، چراکه واردات تلفن همراه به نرخ ارز مرتبط است.

به گزارش تکراتو، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه اعلام نمود که قیمت گوشی به نرخ ارز وابسته است و نباید توقع داشت که ورود گوشی های توقیف شده و تازه، باعث کاهش قیمت‌ها شود. ابراهیم درستی در ادامه در مورد آخرین وضعیت گوشی‌های ترخیص شده با ارز دولتی از گمرک و زمان توزیع آن در بازار، اظهار داشت که شنیده ها حاکی از آن است که ظرف یک هفته این گوشی‌ها در کمیته قیمت‌گذاری، تعیین تکلیف شده و وارد بازار شوند.


بیشتر بخوانید: ترخیص ۵ هزار گوشی تلفن همراه از گمرک توسط شرکت‌های وارد کننده


البته وزیر ارتباطات نیز هفته گذشته در توئیتی از موافقت هیات دولت با ترخیص ۶۰۰ هزار گوشی مانده در گمرک خبر داد، اما هنوز این گوشی‌ها به بازار تزریق نشده‌اند و نحوه ورود و قیمت‌گذاری آنها نیز مشخص نشده است.

بررسی تاثیر ورود گوشی های توقیف شده به بازار

ابراهیم درستی اعلام کرد که تصمیم گیری در مورد ورود گوشی‌ها و تعیین قیمت‌ آنها بر عهده وزرای ارتباطات و صنعت است که در کمیته‌ای دراین مورد تصمیم گیری خواهند کرد. وی تاکید کرد که ورود این تعداد گوشی به بازار می‌تواند تا حدودی وضعیت نابسامان بازار گوشی را بهتر کند، اما این موضوع به معنای ارزان شدن گوشی نیست.


بیشتر بخوانید: کاهش قیمت گوشی ممکن نیست؛ گوشی هرگز به قیمت قبل از گرانی برنمی‌گردد!


رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه به آزاد بودن ثبت سفارش برای گوشی‌هایی که با ارز آزاد وارد کشور می شوند، اشاره کرد و اعلام نمود که این گوشی‌ها به محض ورود قیمت گذاری می‌شوند و در اختیار فروشندگان قرار خواهند گرفت.

درستی در پایان تاکید کرد که قیمت گوشی موبایل برمبنای ارز ثانویه محاسبه و قیمت‌گذاری می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر