coinex
راهنمای خرید تکراتو

6 ترفند ساده اما کاربردی برای عکاسی حرفه ای با موبایل

در این مطلب با ترفندهای ساده ای برای عکاسی با موبایل آشنا خواهید شد. 6 روش کاربردی که می‌تواند شما را با عکاسی حرفه ای با گوشی های هوشمند آشنا کند.

این روزها با گردش در فضای مجازی، دنیایمان پر می‌شود از عکس‌های رنگی؛ عکس‌هایی متفاوت و خوش رنگ و لعاب که دلمان می‌خواهد ما همه آن‌ها را گرفته باشیم. آرزویی که البته محال هم نیست. دنیایی که ما در آن روزهای خود را می‌گذرانیم، دنیای مدیا است.

روش هایی ساده برای عکاسی حرفه ای با موبایل

دنیای عکس‌های خاص و زاویه‌های منحصربه فرد عکاسی. این دنیای پر از تصویر باعث شده تا همه آدم‌ها فرصت تجربه عکاسی به شیوه‌های مختلف را داشته باشند. رایج‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله عکاسی هم همین لحظه در دست شماست؛ تلفن همراه! با ما در این مطلب همراه باشید تا به شما 6 ترفند ساده اما کاربردی عکاسی حرفه‌ای با موبایل را بگوییم.

1. هرچه ساده‌تر بگیرید، موفق‌تر می‌شوید!

برای عکاسی حرفه‌ای با موبایل قبل از هرچیز باید ظاهر گوشی همراه خود را ساده نگه دارید. شاید به نظر ساده بیاید، اما هرچه راحت‌تر بتوانید تلفن همراه خود را در دست بگیرید، زاویه دست و نحوه قرارگیری موبایل در دستان شما ساده‌تر خواهد بود. قاب گوشی شما یکی از عوامل تاثیرگذار در حمل آن است.

برای مثال قاب‌هایی با زمینه چرم، قاب‌های لغزنده و یا قاب‌های فانتزی ممکن است به سادگی و سرعت در دست شما قرار نگیرد. راحتی در حمل تلفن همراه یکی از عواملی است که باعث می‌شود همیشه و با سرعت، آماده یک عکاسی حرفه‌ای باشید و هیچ‌گاه سوژه‌های خود را از دست ندهید.

2. یادگیری تنظیمات دوربین، از مهارت های عکاسی با موبایل

تنظیمات دوربین تلفن همراه یکی از بخش‌هایی است که معمولا در عکاسی حرفه‌ای با گوشی، کمتر به آن توجه می‌کنیم؛ درحالیکه با استانداردسازی آن می‌توانیم کیفیت عکس‌های خود را چند درجه بالاتر ببریم. یکی از بخش‌هایی که با توجه به آن می‌توانید کیفیت را بالاتر ببرید، قابلیت HDR است. HDR در حقیقت قابلیتی است که به ما کمک می‌کند جزئیات عکس را با وضوح بیشتری ببینیم. پس توجه کنید این قابلیت در گوشی شما روشن باشد.

حالت‌های مختلف نورسنجی (Metering Mode) را در تنظیمات زیرنظر داشته باشید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید با لمس صفحه گوشی در هر نقطه، نور مورد نیاز را روی آن متمرکز کنید. این قابلیت مناسب مکان‌هایی با نور کم است. به این ترتیب اگر در یک جشن تولد باشید و نور اتاق کم باشد، با ضربه بر شمع‌های روشن کیک، نور را بر آن نقطه متمرکز می‌کنید و در نهایت عکس زیباتری خواهید داشت.

اگر می‌خواهید از فلش استفاده کنید به خاطر داشته باشید که در نور روز پاسخ بهتری از آن می‌گیرید. به علاوه بهتر است قابلیت‌های منحصر به فرد دوربین موبایل خود را با یک جستجوی ساده بشناسید.

3. لنز، مهم‌ترین ابزار عکاسی با گوشی

لنز دوربین موبایل اصلی‌ترین ابزار شما برای عکاسی است. در حقیقت میزان کیفیت عکس‌ها به مقدار زیادی به کیفیت لنز موبایل شما وابسته است. این روزها لنزهای متفاوتی با میزان وضوح و کیفیت‌های گوناگون و البته قیمت‌های متفاوت، برای عکاسی حرفه‌ای با موبایل در بازار موجود است. اگر لنز اصلی دوربین شما کیفیت مناسب دارد، تلاش کنید لنز را تمیز نگه دارید تا لکه‌های کدر و اثر انگشت روی آن باقی نمانده باشد.لنز دوربین موبایل اصلی‌ترین ابزار شما برای عکاسی است

4. قانون یک سوم در عکاسی حرفه‌ای با موبایل

قرار گرفتن سوژه در کادر، اصلی‌ترین عامل جلب توجه بیننده است. یکی از ترفندهای عکاسی حرفه‌ای با موبایل، انتخاب زاویه درست و قرار دادن سوژه در یک بخش مناسب از کادر است. برای اینکه این تصمیم را به درستی بگیرید، بهتر است گزینه Assistive Gird را در تنظیمات دوربین فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، خطوط عمودی و افقی متقاطع در صفحه ظاهر می‌شود.

یک تصویر زیبا و تاثیر گذار زمانی ثبت می‌شود که بخش‌های مهم سوژه در تلاقی این خطوط با هم قرار گرفته باشد. اگر تلفن همراه شما این گزینه را ندارد، پیشنهاد می‌کنیم به طور فرضی این خطوط را مجسم کنید تا عکس تاثیرگذاری داشته باشید.

5. کنترل لرزش دست هنگام ثبت سوژه

لرزش دست در بزنگاه ثبت تصویر مشکلی است که پیر و جوان نمی‌شناسد. هرچقدر هم متمرکز و مسلط باشید، ممکن است گاهی در حساس‌ترین زمان ممکن و درست لحظه‌ای که باید آیکون ثبت عکس را لمس کنید با یک تکان، سوژه و زاویه مورد نظر را از دست بدهید. این مسئله در هنگام حرکت چندین برابر مورد توجه قرار می‌گیرد.

سوژه‌های منحصر به فرد ساکن و منتظر ثبت لحظه ما نمی‌مانند. مثلا هنگام رانندگی در یک جاده زیبا، احتمال ثابت بودن دست شما بسیار کم می‌شود. اما اگر می‌خواهید مسیر عکاسی حرفه‌ای با موبایل را دنبال کنید، پایه نگهدارنده گوشی می‌تواند به شما در این شرایط کمک کند.

6. از ویرایش عکس‌ها نترسید

حقیقت این است که با وجود همه تلاش‌ها برای عکاسی حرفه‌ای با موبایل،  ممکن است در نهایت نتیجه مورد نظر، نتیجه دلخواه شما نباشد. درست به همین خاطر است که نباید از ابزارهای ویرایش بترسید یا از آن‌ها غافل شوید. یادتان باشد ادیت بیش از اندازه فقط تصویری مصنوعی و دوست نداشتنی از عکس شما می‌سازد. بهتر است برای ویرایش تنها نور را تنظیم کنید و کنتراست را به حالت استاندارد درآورید.

علاوه‌‌بر آن امروزه اپلیکیشن‌های متنوع عکس‌برداری در بازارهای آنلاین وجود دارند. اگر از نتیجه کار با دوربین موبایل خودتان راضی نیستید، می‌توانید از این برنامه‌ها استفاده کنید.

حتی ساده‌ترین ترفندهای عکاسی حرفه ای با موبایل هم به ابزار خاص خود احتیاج دارد

حتی ساده‌ترین ترفندهای عکاسی حرفه ای با موبایل هم به ابزار خاص خود احتیاج دارد. اگر به این حوزه علاقه دارید و می‌خواهید در این میدان رقابت عکاسی سهمی داشته باشید، می‌توانید ابزار مورد نیاز و لوازم موبایل خود را از سایت جانبی که یک فروشگاه تخصصی در زمینه لوازم جانبی تلفن همراه است،  خریداری کنید.

 

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر