;
coinex

با ارزش ترین شرکت های جهان 2020 به تفکیک حوزه فعالیت و بر اساس درآمد سالانه

تا به حال برایتان این سوال پیش آمده است که با ارزش ترین شرکت های جهان 2020 کدامند؟ با ما باشید تا به معرفی با ارزش ترین برندهای جهان بر اساس درآمد بپردازیم.

از ارزشمندترین برندهای جهان چه میدانید؟ تا به جال برایتان این سوال شکل گرفته که با ارزش ترین شرکت های جهان 2020 کدامند؟ اساسا معیار در رده بندی ارزشمندترین شرکت های جهان چیست؟

با یک سرچ ساده متوجه میشوید که در هر مطلبی که سر بزنید برندهای متفاوتی را در صدر رده بندی ارزشمندترین شرکت های جهان خواهید دید. علت چیست؟ پاسخ ساده است، اساسا رده بندی ارزشمندترین شرکت های جهان و سایر رده بندی های اینچنینی میتواند بر اساس پارامترهای مختلفی انجام شود. برخی از این پارامترها عبارتند از حوزه فعالیت، محل استقرار، میزان درآمد، ارزش بازار و …

به همین دلیل رده بندی ها میتواند نتایج مختلفی دربر داشته باشد. در جایی ممکن است شما خرده فروشی آمازون را در صدر فهرست ببینید، در جای دیگر اپل را.

با ارزش ترین شرکت های جهان 2020

همانطور که گفتیم ارزشمندترین شرکت‌ های جهان بر اساس پارامترهای مختلفی دسته‌بندی شده‌اند. این پارامترها شامل ارزش بازار، درآمد، سود و ارزش برند است. به عنوان مثال سایت Statista.com، ده شرکت بزرگ دنیا را بر اساس ارزش بازار، دسته‌بندی کرده است.

این فهرست شامل شرکت‌هایی است که اخیرا، در بازار سهام، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند مثلا شرکت‌هایی مثل فیس‌بوک، آمازون و الفبت در این فهرست قرار دارند. بالاترین جایگاه این فهرست در اختیار شرکت اپل است که ارزش بازار آن در ماه مارس سال ۲۰۱۸، به ۹۱۳.۱۷ میلیارد دلار رسید.

سایت CBSnews.com معیار دیگری برای ارائه‌ فهرست بزرگترین شرکت‌های دنیا دارد و آنها را بر اساس ارزش برند، فهرست‌بندی کرده است.

ارزش برند شرکت‌ها توسط یک شرکت مشاوره برند به نام Interbrand تعیین شده است. این فهرست شامل شرکت‌های مشهور در سطح بین‌المللی است؛ مثلا آی‌بی‌ام، مرسدس بنز، فیس‌بوک، تویوتا و سامسونگ. در این فهرست هم شرکت اپل در جایگاه اول قرار دارد و ارزش برند آن ۱۸۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

اما در فهرستی که در این گفتار قصد ارائه آن به شما را داریم،‌ معیار رده بندی را بر اساس میزان درآمد سالیانه قرار داده ایم. این رده بندی تمام شرکت های دولتی، خصوصی، سهامی عام و سهامی خاص را دربرمیگیرد و مشمول فیلتر خاصی نمیشود.

بیشتر بخوانید:

 

 

با ارزش ترین شرکت های جهان 2020 در حوزه خرده فروشی

والمارت

درآمد: 514 میلیارد دلار

ارزش بازار: 248 میلیارد دلار

وال‌مارت، شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است، که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان می‌باشد. این شرکت در میان بزرگترین شرکت‌های جهان در رده اول قرار دارد. در سال مالی 2019 شرکت والمارت با فروشی معادل 514 میلیارد دلار، به‌عنوان بزرگترین شرکت جهان بر پایه میزان درآمد، شناخته شد.

با ارزش ترین شرکت های جهان 2020
با ارزش ترین شرکت های جهان 2020

مؤسس این فروشگاه؛ «سام والتون» است، که در سال 1918 در کینگفیشر، اکلاهما زاده شد و تا 5 سالگی در مزرعه پدرش کار می‌کرد. پس از آن، به دلیل مشکلات اقتصادی، به‌همراه سایر اعضای خانواده، مزرعه پدری را رها کردند و برای تجارت، رهسپار مناطق مختلف آمریکا شدند. سام و برادرش؛ باد والتون، اولین فروشگاه تخفیف‌دار را، در سال 1962  به صورتی ساده و سنتی، در آرکانزاس راه‌اندازی کردند.

تسکو

درآمد: 110 میلیارد دلار

ارزش بازار: 42 میلیارد دلار

تسکو، شرکت خرده‌فروشی بریتانیایی است، که پس از وال‌مارت، به‌عنوان دومین شرکت خرده‌فروشی جهان، بر پایه میزان درآمد سالیانه شناخته می‌شود.

با ارزش ترین شرکت های جهان 2020
با ارزش ترین شرکت های جهان 2020

شرکت تسکو در سال 1919 توسط جک کوهن، در حومه شهر لندن تأسیس شد. این شرکت در حال حاضر مالک شبکه‌ای از 6784 شعبه، در 12 کشور آسیایی، اروپایی، آمریکای شمالی و کشورهای دیگری مانند بریتانیا، مالزی و تایلند می‌باشد.

اساساً تمرکز تسکو بر غذا و نوشیدنی است، ولی بسته به مکان فروشگاه، محصولات و خدمات دیگری چون لباس، وسایل برقی، خدمات مالی، باجه‌های تلفن، بیمهٔ ماشین، اجارهٔ فیلم، دانلود موزیک و خدمات اینترنت نیز ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

سی وی اس کرمارک

درآمد: 123 میلیارد دلار

ارزش بازار: 59 میلیارد دلار

سی‌وی‌اس کرمارک،  شرکت خرده‌فروشی و توزیع دارو آمریکایی است، که دارای زنجیره گسترده‌ای از داروخانه‌ها، در ایالات متحده می‌باشد.

با ارزش ترین شرکت های جهان 2020
با ارزش ترین شرکت های جهان 2020

شرکت سی‌وی‌اس خدمات دارویی خود را، از طریق بیش از 7000 داروخانه، با نام تجاری سی‌وی‌اس فارمسی و همچنین فروشگاه‌هایی با نام تجاری لانگ دراگ، ارائه می‌نماید،که در تمامی شعبه‌های آن، در کنار توزیع و فروش دارو، به خرده‌فروشی نیز اشتغال دارند.

این شرکت، بخش‌های دیگری را نیز مدیریت می‌کند. که از آن سی‌وی‌اس کرمارک در سال 2007 در پی ادغام شرکت سی‌وی‌اس فارمسی با شرکت کرمارک آر.اکس تأسیس شد. دفتر مرکزی شرکت سی‌وی‌اس کرمارک، در شهر وونساکیت، رود آیلند، قرار دارد. دفتر عملیاتی این شرکت نیز، در شهر نشویل، تنسی مستقر می‌باشد.

با ارزش ترین شرکت های جهان 2020 در حوزه نفت و گاز

تعداد زیادی از ارزشمندترین شرکت های جهان در حوزه نفت و گاز فعال هستند. درآمد و سود سرشار فعالیت در این حوزه، سبب شده است که شرکت های فعال در این حوزه چه خصوصی و چه دولتی در لیست پردرآمدترین شرکت ها جهان، جایگاه های زیادی را اشغال کنند. برای مثال جالب است بدانید شرکت ملی نفت ایران با سالانه بیش از 110 میلیارد دلار درآمد در جایگاه 53 ام در فهرست ارزشمندترین شرکت های جهان قرار دارد.

رویال داچ شل

درآمد: 467 میلیارد دلار

ارزش بازار: 132 میلیارد دلار

ریشه‌های تأسیس رویال داچ شل به سال 1890 بازمی‌گردد، که جین باپتیست آگوست کسلر و هنری دیتردینگ اقدام به تأسیس شرکت نفت رویال داچ در کشور هلند نمودند. بازوی بریتانیایی این شرکت نیز در سال 1897 توسط مارکوس ساموئل، در پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند راه‌اندازی شد.

با ارزش ترین شرکت های جهان 2020
با ارزش ترین شرکت های جهان 2020

در سال 1907  در پی ادغام شرکت نفت رویال داچ و کمپانی شل، شرکت رویال داچ شل شکل گرفت. این شرکت امروزه به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان بشمار می‌آید. شرکت شل در سال 2011 درآمدی بالغ بر 470 میلیارد دلار کسب نمود و به‌عنوان دومین شرکت بزرگ جهان بر پایه میزان درآمد شناخته شد. این شرکت همچنین، یکی از شش کمپانی بزرگ نفتی جهان است، که با عنوان «سوپرمیجر» شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

 

 

اکسان موبیل

درآمد: 453 میلیارد دلار

ارزش بازار: 406 میلیارد دلار

اکسان‌موبیل، شرکت نفت و گاز آمریکایی و دومین شرکت نفتی بزرگ جهان است، که دفتر مرکزی آن، در شمال شهر ایروینگ، تگزاس قرار دارد.

با ارزش ترین شرکت های جهان 2020
با ارزش ترین شرکت های جهان 2020

کمپانی اکسان‌موبیل، هم‌اکنون به‌عنوان دومین شرکت بزرگ جهان بر پایه میزان درآمد سالانه، شناخته می‌شود. در سال 2012 این شرکت، در فهرست فوربز جهانی 2000، در رتبه نخست از بزرگترین کمپانی‌های جهان قرار گرفت. در سال 2007 ذخایر نفتی اکسان‌موبیل؛ معادل 72 میلیارد بشکه، برآورد شد.

شرکت ملی نفت چین

درآمد: 425 میلیارد دلار

ارزش بازار: نامشخص

شرکت ملی نفت چین شرکت دولتی نفت و گاز چینی است، که به عنوان بزرگترین شرکت در حوزه انرژی جمهوری خلق چین محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت، در منطقه دانگ چنگ، پکن قرار دارد.

پردرآمدترین شرکت های جهان
پردرآمدترین شرکت های جهان

شرکت ملی نفت چین؛ مالک شرکت پتروچاینا می‌باشد. این کمپانی از ماه ژوئن سال 2010، به‌عنوان دومین شرکت بزرگ جهان، از لحاظ میزان ارزش بازار سرمایه جهان، شناخته می‌شود.

ساینوپک

درآمد: 411 میلیارد دلار

ارزش بازار: 81 میلیارد دلار

ساینوپک شرکت نفت و گاز چینی است، که ساختمان مرکزی آن، در منطقه چااویانگ، پکن قرار دارد. در آخرین رتبه‌بندی انجام شده، در سال 2013 شرکت ساینوپک با درآمدی معادل 411  میلیارد دلار، پس از شرکت‌های وال‌مارت، رویال داچ شل، اکسان‌موبیل و شرکت ملی نفت چین به‌عنوان پنجمین شرکت بزرگ جهان بر پایه میزان درآمد سالیانه، شناخته شد.

پردرآمدترین شرکت های جهان
پردرآمدترین شرکت های جهان

سهام این شرکت، در بازارهای بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، بورس شانگهای و بورس نیویورک مبادله می‌شود. کمپانی ساینوپک بزرگترین شرکت نفتی در جمهوری خلق چین می‌باشد، که توسط شرکت پتروشیمی چین کنترل و مدیریت می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

 

 

بی پی

درآمد: 370 میلیاد دلار

ارزش بازار: 86 میلیارد دلار

پردرآمدترین شرکت های جهان
پردرآمدترین شرکت های جهان

بی‌پی شرکت نفت و گاز بریتانیایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر لندن قرار دارد. بی پی در سال 2011 به‌عنوان چهارمین شرکت جهان بر پایه میزان درآمد و سومین تأمین‌کننده بزرگ انرژی در جهان، شناخته شد. شرکت بی‌پی به همراه شرکت‌های رویال داچ شل، شورون، اکسان‌موبیل و توتال، پنج شرکت بزرگ نفتی جهان به‌شمار می‌آیند، که تحت عنوان «سوپرمیجر» طبقه‌بندی می‌شوند.

سعوی آرامکو

درآمد: 365 میلیارد دلار

ارزش بازار: 1200 تا 2000 میلیارد دلار

شرکت ملی نفت عربستان سعودی است که تحت تملک دولت مرکزی عربستان است. این شرکت از لحاظ مالکیت ذخایر (نفت خام و گاز طبیعی) به‌عنوان یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود.

پردرآمدترین شرکت های جهان
پردرآمدترین شرکت های جهان

این موضوع باعث می‌شود که ارزش بازار آن، معادل بین 1200  تا 2000  میلیارد دلار آمریکا برآورد شده و این شرکت را با ارزش‌ترین شرکت حال حاضر جهان می‌کند. دفتر مرکزی شرکت آرامکو، در شهر ظهران در خاور عربستان سعودی قرار دارد.

به گفته بلومبرگ، در واقع سود خالص شرکت نفت عربستان سعودی، تقریباً با سود خالص شرکت‌های اپل، شرکت آلفابت گوگل و اکسان موبیل برابر است. پیش از این، رقم‌های درآمدی این شرکت عربستان سعودی، از زمان تأسیس آن در سال 1970 تا کنون فاش نشده بود.

با ارزش ترین شرکت های جهان 2020 فعال در حوزه صنعت برق

استیت گرید کورپوریشن چین

درآمد: 290 میلیارد دلار

ارزش بازار: نامشخص

پردرآمدترین شرکت های جهان
پردرآمدترین شرکت های جهان

شرکت برق دولتی چین است، که بزرگترین ارائه‌دهنده تجهیزات و تاسیسات الکتریکی، در جهان می‌باشد. این شرکت، وظیفه تولید انرژی الکتریکی، انتقال انرژی الکتریکی و توزیع انرژی الکتریکی را، در جمهوری خلق چین بر عهده دارد. ساختمان مرکزی شرکت استیت گراید، در شهر پکن قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

 

 

ا. آن

درآمد: 174 میلیارد دلار

ارزش بازار: 47 میلیارد دلار

بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری، تولید و توزیع برق در جهان است، که مرکز مدیریت آن در شهر دوسلدورف و مرکز اجرایی آن اسن، در ایالت نوردراین وستفالن، آلمان قرار دارند.

پردرآمدترین شرکت های جهان
پردرآمدترین شرکت های جهان

نام این کمپانی از کلمه یونانی aeon گرفته شده‌است، که به معنی ابدیت می‌باشد. شرکت ا. آن، در بیش از 30 کشور فعالیت تجاری داشته و دارای بیش از 26 میلیون مشتری در سرتاسر جهان است.

ژ د اف سوئز

درآمد: 128 میلیارد دلار

ارزش بازار: 58 میلیارد دلار

شرکت برق چندملیتی می‌باشد، که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس، فرانسه قرار دارد. این شرکت در عمل، در زمینه تولید برق، توزیع گاز طبیعی و انرژی‌های تجدید پذیر اشتغال دارد.

ثروتمندترین شرکت های جهان
ثروتمندترین شرکت های جهان

کمپانی ژ د اف سوئز، در تاریخ 22  ژوئیه 2008 پس از ادغام شرکت گاز دو فرانس (Gaz de France) و شرکت سوئز (Suez) تأسیس شد. شرکت سوئز یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ثبت شده در اروپا می‌باشد، که در سال 1858 بمنظور ساخت کانال سوئز، تأسیس شد.

ارزشمندترین شرکت های جهان فعال در حوزه خودروسازی

گروه فولکس واگن

درآمد: 254 میلیارد دلار

ارزش بازار: 77 میلیارد دلار

فولکس‌واگن از سال 2011 تاکنون در جایگاه بزرگترین شرکت خودروسازی اروپا قرار دارد و پس از تویوتا، به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ جهان شناخته می‌شود. در سال 2016، این شرکت توانست از نظر فروش بر رقیب خود (تویوتا) غلبه کرده و عنوان بزرگترین شرکت خودروساز جهان را در سال 2017 نیز با فروش 10.7 میلیون وسیله، حفظ کند.

ثروتمندترین شرکت های جهان
ثروتمندترین شرکت های جهان
گروه فولکس‌واگن مالک برندهای آئودی، پورشه، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، فولکس‌واگن، سیات، اشکودا، مان، اسکانیا، ایتال‌دیزاین و دوکاتی است. این شرکت همچنین دارای 94 کارخانه تولید خودرو در 24 کشور و 340 شرکت تابعه و زیرمجموعه می‌باشد.ژ
بیشتر بخوانید:

خودروسازی تویوتا

درآمد: 222 میلیارد دلار

ارزش بازار: 149 میلیارد دلار

یک ابرشرکت چندملیتی سازنده خودرو و ماشین‌آلات مستقر در شهر تویوتا در استان آیچی ژاپن است. اولین خط تولید خودرو شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدر وی (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت تویوتا ای‌ای نام داشت.

ثروتمندترین شرکت های جهان
ثروتمندترین شرکت های جهان

شرکت تویوتا مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز می‌باشد.

جنرال موتورز

درآمد: 152 میلیارد دلار

ارزش بازار: 40 میلیارد دلار

شرکت جنرال موتورز هم‌اکنون، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان است. این ابرشرکت، از سال 1931 تا 2007 میلادی به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در جهان شناخته می‌شد، اما در سال 2008 شرکت تویوتا از آن پیشی گرفت. این کمپانی در 37 کشور، دارای 396 کارخانه تولید خودروهای سبک و سنگین است که با برندهای شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی، کادیلاک، هالدن عرضه می‌شوند.

ثروتمندترین شرکت های جهان
ثروتمندترین شرکت های جهان

هامر، ساترن، پونتیاک، ساب، اولدزموبیل و دوو نیز از مارک‌های پیشین متعلق به این شرکت به‌شمار می‌آیند. اوپل و واکسهال در سال 2017 به گروه پی‌اس‌ای فروخته شد. هامر نیز در سال 2010 به شرکت خودروسازی سیچوان چین فروخته شد. همچنین برند ساب در همین سال به اسپایکرز کار هلند واگذار شد.

فورد

درآمد: 134 میلیارد دلار

ارزش بازار: 47 میلیارد دلار

این کمپانی در تاریخ 16 ژوئن 1903 میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد و امروزه علاوه بر خودروهای سواری و باری فورد، خودروهای لوکسی با مارک لینکلن هم تولید می‌کند. این شرکت از سال 1938 خودروهای لوکس ارزان قیمت‌تری با برند مرکوری تولید می‌کرد، اما از سال 2011 تولید خودرو با این مارک را متوقف نمود.

ثروتمندترین شرکت های جهان
ثروتمندترین شرکت های جهان

بیشتر بخوانید:

فیات

درآمد: 110 میلیارد دلار

ارزش بازار: 7 میلیارد دلار

شرکت فیات در سال 1899 توسط جووانی آنیلی تأسیس شد. این شرکت که در گذشته تانک، لوکوموتیو، تراکتور، هواپیما و بالگرد نیز تولید کرده، در سال 2009 به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز ایتالیا و ششمین خودروساز بزرگ جهان، معرفی شده‌است.

موفق ترین شرکت های دنیا
موفق ترین شرکت های دنیا

گروه صنعتی فیات در طول بیش از یک قرن فعالیت، موفق به خریداری شرکت‌های زیادی شده‌است. فیات در سال 1968 لانچیا را بدست آورد، در 1969 فراری و در 1986 شرکت آلفا رومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود، در 1993 خودروسازی مازراتی را تصاحب کرد، در سال 2011 نیز به‌ترتیب کرایسلر، دوج و جیپ را بدست آورد. این شرکت، از طریق شرکت تابعه صنایع فیات نیز مالک 89/9٪ درصد از سهام شرکت صنایع سنگین اویکو می‌باشد.از سال 2014 در پی تأسیس گروه فیات کرایسلر اتومبیلز، شرکت فیات و کرایسلر، به‌همراه کلیه شرکت‌های تابعه، زیرمجموعه و فرعی آنها، زیر چتر این گروه خودروسازی، که توسط فیات مدیریت می‌شود، قرار گرفتند.

با ارزش ترین شرکت های جهان 2020 فعال در حوزه الکترونیک

سامسونگ

درامد: 187 میلیارد دلار

ارزش بازار: 181 میلیارد دلار

سامسونگ در سال 1938 در شهر دائگو (کره جنوبی) توسط لی بیونگ-چول تأسیس شد. کار این شرکت به عنوان صادرکننده غذا آغاز شد و در ابتدا به صادرات ماهی خشک و آرد به چین می‌پرداخت. در دهه‌های 1950 و 1960 سامسونگ وارد کسب و کارهای دیگر شد، از جمله بیمه عمر و تولید منسوجات.

موفق ترین شرکت های دنیا
موفق ترین شرکت های دنیا

سامسونگ در اواخر دهه 1990 شروع کرد به جدی گرفتن صنعت موبایل. سپس در سال 1999 یکی از تلفن‌های همراه خود را با قابلیت اتصال به اینترنت عرضه کرد و سر انجام صنعت موبایل تبدیل شد به سودآورترین کسب و کار سامسونگ.

در کنگره موبایل بارسلون به سال 2010 ، سامسونگ اولین پرچمدار اندرویدی خود را معرفی کرد: خانواده گلکسی S که حالا نسل دهم آن نیز بیرون آمده. در پاییز 2010 سامسونگ تبلت Galaxy Tab را معرفی کرد. این دستگاه 7 اینچی آغازکننده روند رو به رشد تبلت‌های اندرویدی شد.

اپل

درآمد: 156 میلیارد دلار

ارزش بازار: 410 میلیارد دلار

شرکت اپل در سال 2017 برای دهمین سال متوالی، عنوان تحسین شده‌ترین شرکت فناوری اطلاعات در جهان را به خود اختصاص داد.

این شرکت از سوی مجله فوربز یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان برای هشتمین سال پیاپی (از سال 2011 تا سال 2018) به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان انتخاب شد.

موفق ترین شرکت های دنیا
موفق ترین شرکت های دنیا

در ماه اوت سال 2018  ارزش سهام شرکت اپل در بازار از مرز یک تریلیون دلار گذشت. این اولین باری است که مجموع ارزش سهام یک شرکت به چنین سطحی می‌رسد و به این ترتیب اپل به نخستین شرکت در جهان با ارزشی بیش از یک تریلیون دلار تبدیل شد

در سال 2019 بر حسب اعلام فهرست فورچون جهانی با حدود 23 درصد افزایش سودهی ، میزان سودهی این شرکت به 59 میلیارد و 531 میلیون دلار رسید که پس از شرکت ملی نفت عربستان سعودی با نام سعودی آرامکو در جایگاه دوم سود آورترین شرکت بین المللی سال 2019 قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

فاکس کان

درآمد: 134 میلیارد دلار

ارزش بازار: 41 میلیارد دلار

فاکس‌کان که نام تجاری شرکت «هون‌های پرسیژن اینداستری» و در واقع شرکت تابعه آن است، شرکتی تایوانی و بزرگترین تولیدکننده قطعات رایانه ای و الکترونیکی جهان است که واحد بزرگی در کشور چین در شهر شنژن دارد و بزرگترین صادرکننده این کشور محسوب می‌شود.

موفق ترین شرکت های دنیا
موفق ترین شرکت های دنیا

این شرکت در سال 1974 توسط تری گو راه‌اندازی شد. طبق آمار سپتامبر 2010، هون‌های 21000 اختراع ثبت کرده و با درآمد فروشی معادل 59 میلیارد دلار آمریکا دارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

گردآوری: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شما پیج اینستا هم دارین؟

    پاسخ