coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سریال نون خ 3 ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

سریال نون خ 3 یک مجموعه‌ی کمدی ایرانی است که قرار است در نوروز 1400 از شبکه یک سیما پخش شود. ما در این گفتار قصد داریم داستان و بازیگران آن را بیان کنیم.

نون خ نام سریالی کمدی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی، بهرام توکلی و فرید هادی است که برای اولین بار در نوروز سال 1398 از شبکه‌ی 1 صدا و سیما پخش شد. در واقع عبارت «نون خ» مخفف اسم بازیگر نقش اصلی، نورالدین خانزاده است که این نقش توسط سعید آقاخانی بازی می‌شود.

جدیدا اخباری به گوش رسیده است که فیلم‌برداری نون خ 3 به‌اتمام رسیده است و قرار است این سریال کمدی و جذاب در نوروز قرن جدید از شبکه 1 پخش شود. اما برای دانستن داستان نون خ 3 ، بازیگران نون خ 3 و همینطور زمان پخش نون خ 3 با تکراتو همراه باشید.

همه چیز درباره‌ی سریال نون خ 3

قرار است نوروز 1400 با وجود این مجموعه تلویزیونی با شادی برگزار شود و خوشی و خنده به خانه‌های مردم راه یابد. اگر چه در نوروز امسال خبری از دورهمی نوروز 1400 و یا پایتخت 7 نیست، ولی با وجود خبرهایی همچون زمان پخش نون خ 3 موارد دیگر همچون سریال هشت آباد، خندوانه نوروز 1400 و برنامه های نوروز 1400 امسال نیز قرار است در نوروز با مجموعه‌های طنز سال جدید را آغاز کنیم.

از بهترین و کمدی‌ترین سریال های نوروز 1400 می‌توان به مجموعه نون. خ 3 اشاره کرد. فصل سوم نون.خ نیز همانند فصل اول و دوم آن قرار است با کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی ساخته شود.

مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال، تایید کرده که فیلم‌نامه «نون خ 3» برای پانزده قسمت نوشته شده و تولید آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بررسی مداوم سلامت تیم تولید آغاز شده است. البته احتمال دارد سریال نون خ 3 در 16 قسمت نیز تهیه شود.

پیش‌تولید سیزدهمین تجربه کارگردانی سعید آقاخانی از تابستان آغاز شده بود و تولید آن برای پخش در تعطیلات نوروز 1400 برنامه ریزی شده است. خوشبختانه فیلمبرداری این مجموعه نیز طی چند روز گذشته به پایان رسیده و سریال نون.خ 3 آماده است تا در نوروز مهمان خانه‌های مردم شود.

جالب است بدانید که ایده اصلی این مجموعه توسط مرحوم خشایار الوند و محسن تنابنده مطرح شده بوده است. محسن تنابنده در ادامه این سخن خود می‌گوید که قرار بوده آقای الوند به شخصه این سریال را‌ کارگردانی کند ولی درگیری‌های کاری و مشکلات شخصی باعث شد وی سعید آقاخانی را به‌عنوان جایگزین خود معرفی کند.

با این حال تنابنده تاکید ورزیده است که ایده اصلی وی و آقای الوند با آنچه در این مجموعه کمدی پیاده‌سازی شده، بسیار متفاوت است و می‌توان گفت سعید آقاخانی و همکاران‌ وی تغییرات بسیاری به ایده ابتدایی تنابنده داده‌اند و آن را با ذوق و قریحه خود دگرگون کرده‌اند.

یکی از جذابیت‌های این سریال، گویش محلی آن است و اینکه زندگی افرادی را در یک روستا در کرمانشاه به تصویر می‌کشد؛ این امر از نظر گردشگری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بسیاری از افراد از طریق نون.خ با مکان‌های دیدنی کرمانشاه آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: سریال های ماه رمضان 1400

داستان کلی نون‌خ 3 زندگی نورالدین خانزاده، صاحب یک کارآگاه فرآوری تخمه آفتابگردان، را روایت می‌کند که با همشهری‌های خود به کشت و پرورش تخمه آفتابگردان مشغول هستند. وی با همکاری شرکای خود با شخصی به‌نام میرزایی همکاری می‌کنند.

میرزایی وظیفه فروش محصولات آن‌ها در ترکیه را برعهده گرفته اما مدتی پس از آغاز این همکاری جدی، آقای خانزاده متوجه می‌شود تاجر مورد اعتماد آنها جان خود را از دست داده است. وقتی شرکای نورالدین متوجه می‌شوند آقای میرزایی فوت کرده، از او می‌خواهند تا وضعیت محصولاتی که به آن مرحوم فروخته را پیگیری کند.

نورالدین متوجه می‌شود میرزایی در آستانه ورشکستگی بوده و همین مسئله سوتفاهم‌های بسیاری میان کشاورزان تخمه آفتابگردان ایجاد می‌کند. اما در ادامه‌ی این گفتار، به داستان نون خ 3 و زمان پخش نون خ 3 می‌پردازیم.

سریال‌های نوروزی؛ داستان نون خ 3

سریال نون خ 3
زمان پخش نون خ 3

به نظر می‌رسد داستان نون خ 3 با عروسی دختر نورالدین آغاز می‌شود و این عروسی حوادث و اتفاقات تازه و بامزه‌ای را به‌دنبال دارد. مطمئنا این فصل نیز مانند فصل‌های گذشته شاهد طنز‌های کلامی و موقعیت‌هایی خواهیم بود که موجب خنده‌ی ما می‌شوند.

اما اگر با دقت بیشتری این سریال‌ را نگاه کنیم، متوجه می‌شویم در پس داستان کلی سریال، معضلات و مسائلی مطرح می‌شود که خیلی از مردم به خصوص در غرب کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و این مهم، خود دلیلی بر محبوبیت بیشتر این مجموعه شده است.

طبق صحبت‌های فرجی این انتظار می‌رود شخصیت‌ها بیشتر از قبل خود را نشان دهند و با مخاطب همراه شوند. البته باید در نظر داشت که این همراهی خواه‌ ناخواه اتفاق می‌افتد چرا که مردم با دیدن دو فصل از یک سریال با بازیگران آن آشنا هستند و انگار با آنها زندگی می‌کنند.

به همین دلیل سریال نون خ 3 این شانس را دارد که از همان قسمت اول طرفدارانی داشته باشد که منتظر باشند تا ببینند این بار جناب نون‌خ و دیگران چه داستانی را رقم می‌زنند که موجب شادی آنها شود.

تقسیم موقعیت مکانی‌ها بین تهران و مناطق غرب کشور هم نشان از تغییر فضایی دارد که در صورت اجرای درست آن، باید گفت که می‌تواند مجموعه را از یکنواختی فضایی و بصری نجات دهد و این مهم در جذابیت بیشتر داستان نون خ 3 تاثیر زیادی دارد.

اما در رابطه با داستان‌های فرعی این سریال، کارگردان سعید آقاخانی بیان کرده است که در سریال نون خ 3 داستان حول محور گیاهان دارویی می‌چرخد. از طرفی تهیه کننده مهدی فرجی نیز گفته کرونا بخشی از قصه ما شده و به آن می‌پردازیم.

همچنین سعید آقاخانی به جزئیاتی از تولید اثر هم اشاره کرده و گفته است:

لوکیشن‌هایی در کردستان و کرمانشاه داریم و در آن لوکیشن‌ها هم تصویربرداری می‌کنیم. امسال تصاویری از مهاباد و آذربایجان غربی هم خواهیم داشت.

البته نکته قابل توجه در سریال نون خ 3 ، استفاده تمامی بازیگران از ماسک در مقابل دوربین است. آقاخانی در این رابطه می‌گوید:

ما اولین کاری هستیم که با ماسک بازی می‌کنیم و کاراکتر کرونایی هم در کار داریم. تمام تلاش‌مان هم این است که سریال جذاب‌تر باشد.

البته مطمئنا ژانر طنز مجموعه در اولویت این سریال قرار دارد چرا که همین طنز بودن آن افراد را جذب این سریال کرده است. آقاخانی نیز  درباره طنز موقعیت در سریال نون خ 3 می‌گوید:

انتخابات آمریکا و جشنواره فجر را پیش‌بینی نکردیم، برداشت از کار ما اینگونه بود و از این دست شوخی‌ها هم داریم. البته شوخی‌هایی سال گذشته داشتیم که خیلی‌ها دلخور شدند و خیلی باید با احتیاط پیش رویم، چون درباره هر چیزی حرف بزنیم به یکی برمی‌خورد و الان هم همه آشنا دارند می‌توانند جلوی کار را بگیرند و از هر جایی برای ما مشکل ایجاد کنند.

تهیه کننده نون خ 3، آقای مهدی فرجی در گفتگویی راجع به فضای طنز سریال و اشاره به شوخی‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سریال نون خ 3 بیان کرده است:

امیدواریم این شوخی‌ها باعث ناراحتی و دلخوری هیچ فردی نشود چراکه این شوخی‌ها قصه ما را بروزتر و شیرین‌تر می‌کند و در عین حال ظرفیت نقدپذیری جامعه را بالا می‌برد.

داستان نون خ 3 از زبان برخی بازیگران آن

سریال نون خ 3
زمان پخش نون خ 3

علاوه بر گفته‌هایی که قبل‌تر به آنها اشاره شد، برخی بازیگران نیز در راستای این سریال مصاحباتی انجام داده‌اند و مواردی را به داستان نون خ 3 اضافه کرده‌اند. ما در ادامه، به بیان آنها می‌پردازیم.

نسرین مرادی بازیگر نقش «فریده» در گفتگویی بیان کرد:

همه تلاش ما در این شرایط سخت کرونایی این است که لبخند را روی لب مخاطبان بنشانیم. کار در این دوران قطعا سخت بوده است، اما بسیار مواظب هستیم تا اتفاق ناگواری رخ ندهد و تصویربرداری با خوبی و خوشی به به پایان برسد.

سریال نون خ 3
نون خ 3 بازیگران

وی همینطور در رابطه با نقش خود افزود:

شخصیت فریده در این فصل هم حضور دارد، اما حضورش در اتفاقات «نون خ۳» بیشتر شده است. «فریده» یکی از کاراکتر‌هایی است که بودنش جالب است و اگر قرار باشد ادامه سریال ساخته شود، حضورش می‌تواند ادامه‌دار باشد.

مرادی همینطور خاطرنشان کرد که:

نون خ۳ نسبت به فصل‌های دیگر شیرین‌تر و قصه آن منسجم‌تر و همچنین قرار است در این فصل اتفاقات جدیدی رقم بخورد. شوخی‌ها موجود در سریال ظرفیت نقدپذیری جامعه را بالا می‌برد.

شقایق دهقان که از فصل دوم به کادر بازیگران نون‌خ  پیوسته است، درباره این همکاری نظر خود را بیان کرد:

«نون خ» سومین همکاری من با سعید آقاخانی پس از مجموعه‌های «دزد و پلیس» و «زن بابا» است و من در فصل دوم با این آگاهی که «نون خ» سریال پربیننده‌ای است، به سریال اضافه شدم.

سریال نون خ 3
بازیگران نون خ 3

وی درباره نقش خود در «نون خ» افزود:

بازیگران این مجموعه آن قدر شیرین و جذاب هستند که من ترجیح می‌دهم به جای ایفای یک نقش کمدی عاملی در طول داستان باشم و حضورم به روند داستان کمک کند.

همینطور بازیگر نقش «کیوان»، آقای سیروس میمنت بیان کرده است:

بسیار امیدواریم فصل سوم نیز مانند ۲ فصل قبل مورد پسند مخاطبان واقع شود. البته خود من فکر می‌کنم مردم از فصل سوم بسیار بیشتر استقبال می‌کنند. چرا که سه سال است که از شروع «نون خ» می‌گذرد و ما، چون بازخورد‌های مخاطبان را دیده‌ایم، می‌دانیم مردم چه چیزی را بیشتر می‌پسندند و با چه چیز‌هایی به خنده می‌افتد پس تلاش کرده‌ایم این موضوعات را در فصل سوم رعایت کنیم.

سریال نون خ 3
بازیگران نون خ 3

از طرفی، سیروس میمنت درباره دلیل محبوبیت این مجموعه طنز بیان کرد:

این مجموعه فرهنگ خاصی را که عده‌ای از مردم با آن بیگانه بودند، معرفی می‌کند. این فرهنگ، فرهنگ خوب مردم کُرد است که گویش و رفتار خاصی دارند. نمایش این فرهنگ برای مردم آپارتمان‌نشین شهر‌ها به ویژه برای کسانی که برایشان فرصتی پیش نیامده است که به آن منطقه سر بزنند و با خوبی‌ها و مهربانی‌های مردم آن منطقه آشنا شوند، جذاب است.

میمنت همینطور در رابطه با شوخی‌هایی که در فصل دوم و سوم این مجموعه وجود داشت از مردم می‌خواهد که این شوخی‌ها را به دل نگیرند و می‌گوید:

من معتقدم همه مردم و صنوف باید جنبه خود را بالا ببرند تا از شوخی‌ها آزرده‌خاطر نشوند. خود من نیز با شوخی‌های نابه‌جا موافق نیستم، اما اینکه هر شوخی که می‌شود افرادی دلخور می‌شوند، درست نیست و این موضوع خود به خود دست ما را برای کار می‌بندد.

او در رابطه با سختی‌های کار در این روز‌ها نیز بیان می‌کند:

روز‌های سرد و سختی را در این روستا گذراندیم و شب‌کاری‌های بسیار سردی را سپری کردیم. سکانس‌هایی در تونل و غار داریم که در سرما و یخبندان زمستان آن‌ها را گرفتیم. در نهایت باید بگویم خود کار سخت است.

بازیگران نون خ 3

سریال نون خ 3
بازیگران نون خ 3

از داستان و نظرات بازیگران سریال نون خ 3 که بگذریم، بد نیست نگاهی به جمع بازیگرانی که در این مجموعه حضور دارند و زمان پخش نون خ 3 بیاندازیم‌. جالب است بدانید که در انتخاب بازیگران این مجموعه، سعی شده بازیگران محلی را برای نقش‌ها انتخاب کنند و به همین خاطر، شاهد حضور برخی چهره‌های تازه هستیم.

لیست بازیگران نون خ 3 همانند فصل‌های پیش با حضور برخی چهره‌های شناخته و ناشناخته تکمیل شده است و ما در سریال نون خ 3 شاهد بازیگرانی همچون سعید آقاخانی، علی صادقی، سیروس میمنت و شقایق دهقان هستیم که با حضور خود، این مجموعه را بسیار جذاب کرده‌اند.

ممکن است شما نیز شایعاتی درباره حضور اکبر عبدی در این مجموعه شنیده باشید که شما را بسیار هیجان زده کرده باشد؛ اما متاسفانه حضور ایشان در سریال نون خ 3 تائید نشد و کارگردان درباره نبود اکبر عبدی در این سریال گفت:

قرار بود او حضور داشته باشد ولی متأسفانه مشکلاتی پیش آمد که خودش دوست نداشت در کار باشد.

از دیگر بازیگران سریال نون خ 3 می‌توان به سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، شیدا یوسفی، علی اخوان ، صهبا شرافتی، هدی استواری، آتنا مهیاری، کاظم نوربخش، ماشاالله وروایی، سیروس سپهری، یوسف کرمی، رضا رشیدی، سیدحسین موسوی، سیروس حسینی فر ، افشین ملکی، نارین ایوبی، مرتضی رستمی و شقایق فتاحی اشاره کرد.

علاوه بر بازیگران ایرانی، حمید خواجه نژاد، مدیر روابط عمومى معاونت سیما، در توئیتی درباره این سریال نوشت:

بازیگران کره‌ای و شرق آسیا به نون‌ خ پیوستند. در ادامه تصویربرداری فصل سوم نون خ سعید آقاخانی پای کره‌ای‌ها را هم‌ به نون خ باز کرد.

البته هنوز نقش و اسامی این بازیگران مشخص نیست و ما حتی نمی‌دانیم بازیگران منتخب خارجی جزو بازیگران مطرح کره‌ای هستند یا تنها چند بازیگر معمولی. با این‌حال، وجود افراد خارجی در این مجموعه باعث جذابیت بیشتر سریال نون خ 3 خواهد شد.

زمان پخش نون خ 3

در گذشته، روابط عمومی سریال نون خ 3 با انتشار بیانیه‌ای رسمی، در رابطه با فرایند تولید نون‌خ 3 بیان کرد:

فیلمبرداری فصل سوم سریال «نون خ» از اواسط مهر ماه در تهران آغاز شده و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد. هر روز و قبل از آغاز فیلمبرداری، عوامل و بازیگران با حضور پزشک و با دستگاه‌های پزشکی بررسی می‌شوند. همچنین همه عوامل پشت دوربین باید هنگام حضور در لوکیشن از ماسک استفاده کنند.

و اکنون پس از گذشت بیش از 140 روز، فیلمبرداری این سریال در 12 اسفند به پایان رسید و قرار است در نوروز 1400، مهمان خانه‌های مردم شود. تهیه کننده این مجموعه در بیانیه‌ای، از تمام دست اندرکاران این سریال تشکر کرد و گفته است:

پروردگار مهربان را شکرگزارم که در انتهای سال سرد و سختی که بر همه ما گذشت، پروژه‌ی نون خ 3 را با سلامت همه‌ی عوامل آن به پایان بردیم. گروهی صد نفره که هر روز در هوای نزدیک به منفی صفر و در شرایط بسیار سخت و با وجود هیولایی به نام کرونا با امید و عشق به کارشان ادامه دادند و تمام آرزو و انگیزه پنج ماه تلاششان، آوردن لبخندی به لب مردم نجیب ایران در سال نو بود. امیدوارم همه مردم ایران سریال «نون خ» را به عنوان هدیه ای ناقابل در شب‌های عید 1400 از ما قبول کنند.

فصل چهارم نون خ در کار خواهد بود؟

سریال نون خ 3
زمان پخش نون خ 3

سعید آقاخانی در رابطه با ساخت فصل چهارم این مجموعه اظهار نظر کرده و گفته است بازخورد مردم نسبت به این فصل بسیار مهم است و اگر مورد استقبال قرار گیرد، می‌توان برای فصل جدید برنامه‌ریزی کرد.وی در ادامه می‌گوید:

من کاراکتر خودم را دوست دارم و بچه‌ها هم همینطور هستند و گروه علاقه دارند که ادامه دهند. با این حال به بازخوردها بستگی دارد که اگر خوب باشد گروه این امید را دارد.

وی در ادامه، به سختی کار اشاره می‌کند و در رابطه با ساخت این سریال می‌گوید:

ریسک دارد و خیلی پرزحمت است. من قبلاً هم کار کرده‌ام اما این کار خیلی پر زحمت بوده است. هزینه‌ها و درگیرهای ما خیلی بیشتر از کارهای دیگر است. به ظاهر یک کار کمدی انجام می‌شود اما مثل یک کار تاریخی انرژی می‌برد چون لباس کردی داریم و یا هر پلان خیلی سختی دارد اما در عین حال می‌دانیم این فضاهای جدید مورد توجه مردم است و از دیدن این تصاویر و شوخی‌ها لذت می‌برند.

حال که زمان پخش نون خ 3 در نوروز سال جدید مشخص شده، می‌توان تعطیلات خود را در این روزها در کنار خانواده با این مجموعه طنز گذراند. همینطور در کنار این سریال‌های صدا و سیما، می‌توان به تماشای بهترین سریال های 2021، بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021، بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021، بهترین سریال های عاشقانه 2021، بهترین سریال های ترکی 2021 و بهترین فیلم های 2021 نشست.

علاوه بر آن، می‌توانید اطلاعاتی راجع به دانلود تقویم 1400، پیشگویی و طالع بینی سال 1400، تعطیلی های سال 1400، دانلود تقویم باد صبا 1400، حیوان سال 1400، رنگ سال 1400 و نمادهای سال 1400 نیز در تکراتو بدست بیاورید.

فراتر از آن اگر به مسائل اقتصادی ایران علاقه‌مند هستید، جستارهای حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400، سود بانکی در سال 1400، بهترین سرمایه گذاری 1400 و دستمزد روزانه در سال 1400 نیز ممکن است برای شما جالب باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سریال نون خ 3 چیست؟ به نظر شما این مجموعه نسبت به فصل‌های قبل خود جذاب‌تر است و می‌تواند موفقیت کسب کند؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر