coinex
راهنمای خرید تکراتو

چگونه کولر گازی با قطعات اصلی بخریم؟ تفاوت کولر گازی قاچاق و اصلی چیست؟

تفاوت کولر گازی قاچاق و اصلی چیست؟ کولر گازی نوعی سیستم‌ تهویه مطبوع است که وظیفه آن، کنترل دمای محیط می‌باشد. در واقع کولرهای گازی اسپلیت هوای گرم داخل ساختمان را توسط مایع مبرد در اواپراتور کولر، تبدیل به هوای مطبوع و خنک می‌کنند.

امروزه انواع کولر گازی اسپلیت از پرطرفدارترین و متداول‌ترین تجهیزات تهویه مطبوع بوده که برای تأمین سرمایش (و بعضاً همراه با گرمایش) در محیط‌های مختلف ساختمان‌های مسکونی و اداری مورد استفاده گسترده قرار می‌گیرند. به موجب تقاضای زیاد برای خرید کولر گازی به خصوص در مناطق گرمسیر؛ افراد و فروشندگان سودجو، برای عرضه و فروش اسپلیت و کولر گازی بانه‌ای یا قاچاق، بدون گارانتی معتبر ولی با قیمت ارزان‌تر، اقدام به تبلغیات فراوان کرده‌اند.

اما لازم است بدانیم که خرید این کولرها قطعاً مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مشکلات خرید کولر گازی قاچاق چیست؟

درج برچسب تقلبی

درج برچسب‌ تقلبی بر روی کولرهای گازی قاچاق هم اندازه ولی با ظرفیت پایین، برای فروش در ظرفیت‌های بالاتر. به عنوان مثال، برچسب کولرگازی با ظرفیت 30000 را روی کولرگازی با ظرفیت 24000 نصب می‌کنند و درنهایت خریدار، هزینه کولر گازی 30000 را پرداخت می‌نماید، اما کولرگازی با ظرفیت 24000 دریافت می‌کند.

نداشتن گارانتی معتبر

یکی از مشکلات اصلی کولر گازی قاچاق، عدم ارائه ضمانت و خدمات پس از فروش از یک شرکت معتبر، پاسخگو و خوشنام؛ برای نصب، سرویس‌ ویا رفع مشکلات احتمالی، می‌باشد.

عدم وجود لوازم و قطعات یدکی

درصورت نیاز به سرویس ویا تعمیر کولرهای گازی اسپلیت قاچاق؛ قطعات و لوازم یدکی احتمالی مورد نیاز، مانند کمپرسور، فن، کیت و…، در بازار تأمین نمی‌شوند.

پر مصرف و بازدهی پایین

کولرهای گازی و اسپلیت قاچاق به دلیل استفاده از کمپرسورهای چینی تقلبی و همچنین به‌کارگیری گاز قدیمی R22 (که البته در بعضی موارد، برای فریب مشتری، برچسب تقلبی گاز R410a را نصب می‌کنند)، دارای مصرف برق بالا و بازدهی پایین می‌باشند.

آسیب‌پذیری بالا

به دلیل نحوه حمل و عبور غیراستاندارد کولر گازی قاچاق از مبادی مرزی کشور، این کولرها دچار آسیب‌هایی مانند خارج شدن روغن کمپرسور می‌شوند که مدت کوتاهی پس از نصب، موجب خرابی کمپرسور می‌گردد.

نداشتن شرایط ویژه

یکی دیگر از معایب کولرهای گازی قاچاق، عدم امکان استفاده از شرایط ویژه نمایندگی‌های مجاز مانند نصب رایگان و 5 متر لوله مسی رایگان، می‌باشد. همچنین احتمال نداشتن برخی آپشن‌های اعلام شده، وجود دارد.

چگونه کولرگازی اصلی را بشناسیم؟

بررسی شناسه کالا

یکی از راه‌های مطمئن جهت شناخت کالای غیرقاچاق، دارا بودن شناسه کالا می‌باشد. جهت استعلام شناسه کالا به سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمایید.

چک کردن برد الکتریکی پنل خارجی

برای اینکه بتوانید به راحتی کولر گازی اصلی را از تقلبی تشخیص دهید، می‌بایست از فروشنده بخواهید که برد الکتریکی پنل خارجی را به شما نشان دهد. این برد در قسمت کمپرسور و کندانسور قرار گرفته است. لازم است بدانید که کولرهای گازی تقلبی فاقد برد هستند و یا دارای بردهای ساده و ابتدایی هستند، در حالی که کولرهای گازی اصلی، دارای بردهای بزرگ و با کیفیتی می‌باشند.

درخواست معرفی نمایندگی خدمات پس از فروش

از فروشنده بخواهید تا به شما شرکتی را به منظور دریافت خدمات پس از فروش معرفی نماید. در صورتی که او از این کار سر باز زند و یا فروشگاه‌های معتبری را معرفی نکند، می‌بایست به اصل بودن کولر گازی که قصد خرید آن را دارید، شک کنید.

بررسی برچسب فنی درج شده روی کولرگازی

ابتدا از فروشنده عکس پنل داخلی، پنل خارجی و برچسب فنی کولر گازی را درخواست کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که روی برچسب فنی درج شده است، مدل دستگاه می‌باشد. نام مدل را درگوگل جستجو کنید و از بین سایت‌هایی که گوگل پیشنهاد می‌کند، وارد سایت‌های معتبر خارجی شوید و عکس‌های مدلی که فروشنده فرستاده است را با عکس‌های داخل این سایت‌ها مقایسه کنید که کاملاً باهم منطبق باشند.
در صورتی‌که از سریال و مدل اصلی اطلاعی نداشته باشید، می‌توانید از سایت اصلی شرکت سازنده، محصول خریداری شده را استعلام و از اصلی بودن آن اطمینان حاصل کنید. البته بهتر است که کولر گازی اصل را از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های مجاز با اطمینان خاطر خریداری نمایید.

چک کردن عدد جریان آمپر

برخی از فروشندگان سودجو؛ با عنوان کولر گازی اینورتر، اقدام به فروش نمونه‌های معمولی می‌کنند. جهت اطمینان از اینورتر بودن دستگاه، عدد جریان برق مصرفی موجود در برچسب فنی را چک کنید. جریان برق مصرفی در کولرگازی معمولی عموماً بیشتر از 8 آمپر و درکولرگازی اینورتر عموماً کمتر از 5 آمپر می‌باشد.

با توجه به اینکه تجهیزات تهویه مطبوع و از جمله انواع کولرهای گازی و اسپلیت در گروه کالاهای سرمایه‌ای می‌باشند (و نه صرفاً یک کالای مصرفی)، بنابراین اکیداً توصیه می‌کنیم که این نوع کالاها را فقط از مجموعه‌های تخصصی و با سابقه‌ای که به‌صورت سریع و حرفه‌ای عرضه کننده این تجهیزات می‌باشند، خریداری نمایید تا بتوانید با استفاده بهتر از اطلاعات فنی و دقیق ارائه شده در آن‌ها ابتدا در صورت لزوم از مشاوره کارشناسان و مهندسین تأسیسات مربوطه بهره‌مند گردید و سپس کالای مناسب‌تر و با قیمت بهتری را همراه با نصب مجاز رایگان، تهیه نمایید.

مجموعه تخصصی و بین‌المللی دماتجهیز، به عنوان عضو رسمی اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع، کلیه کولرهای گازی و اسپلیت‌ها را فقط با برگه ضمانت و گارانتی اصلی شرکت‌های مربوطه مانند گلدایران، سام سرویس، تهویه نیا و…، فقط در مدت 4 تا 6 ساعت کاری، همراه با نصب و خدمات پس از فروش مجاز و پاسخگویی رایگان و تخصصی در سراسر کشور، به خریداران و کاربران گرامی عرضه می‌نماید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر