coinex
راهنمای خرید تکراتو

شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

از جمله گوشی های هوشمند شیائومی که امکانات رضایت بخشی دار شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) است که قصد داریم به شرح مشخصات آن بپردازیم.

شیائومی غول بزرگ تولید گوشی‌های هوشمند و مقرون به صرفه‌ای است که طی چند سال اخیر رقبای خود را کنار زده و به عرضه اسمارت‌فون‌های با کیفیتی پرداخته که از قضا برچسب قیمتی خوبی هم دارند. در ادامه قصد داریم به بررسی شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) بپردازیم.

شیائومی طی دو سال اخیر از گوشی‌های بسیاری رونمایی نموده و تنوع بالای این برند باعث شده تا خریداران و طرفداران این کمپانی دچار سرگیجه و سردرگمی شوند. به طور کلی هر ماه، شاهد رونمایی و عرضه یک گوشی جدید از این برند چینی هستیم.

عرضه محصولات زیاد با پسوندهای مختلف علاقه‌مندان و کسانی که قصد خرید محصولی را دارند، گیج و گنگ می‌کند و اینجاست که انتخاب‌ها سخت می‌شود. گر چه این تنوع به نفع مشتری است اما از طرفی هم سردرگمی در انتخاب هر یک را به دنبال دارد.

در ادامه قصد داریم به بررسی یکی از میان‌رده‌های اقتصادی این برند بپردازیم که برای گیمرها و طرفداران بازی‌های موبایلی نیز جذاب خواهد بود. با بررسی شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) با تکراتو همراه باشید.

شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T)

همان‌طور که گفتیم شیائومی در حال تصاحب بخش عمده‌ای از بازار است و به خصوص در بازار میان‌رده‌ها غوغا به پا کرده و در حال رقابت با برند قدیمی و معتبر سامسونگ است.

مدل‌هایی که دارای پسوند تی هستند در واقع نسخه تقلیل یافته همان پرچمدارانی‌اند که پیش‌تر شاهد عرضه و رونمایی‌شان بودیم. شیائومی همواره در تلاش است تا بهترین کیفیت‌ها را با اقتصادی‌ترین قیمت‌ها روانه بازار کند و علت محبوبیت این برند نیز همین است.

می 10 تی در مقایسه با می 10 حدود 40 درصد ارزان‌تر است ولی همچنان از امکانات بی‌نظیری مانند تراشه اسنپدراگون 865 و صفحه نمایش بزرگ و استریو بهره می‌برد. لازم به ذکر است که می 10 تی در دو نسخه استاندارد و پرو روانه بازار شده و تنها تفاوت این دو عضو یک خانواده در دوربین اصلی و فضای ذخیره‌سازی‌شان است. در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات این میان‌رده را بررسی نمائیم.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

طراحی و ساخت: مشخصات فنی شیائومی می 10 تی

طراحی و متریال به کار رفته در گوشی از ارکان مهم یک انتخاب خوب است. شما به عنوان یک کاربر می‌خواهید از گوشی هوشمند خود برای سال‌ها استفاده نمائید و نمی‌توانید با گوشی که بدنه خوبی ندارد یا طراحی ظاهری آن نامناسب است سر کنید.

شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T)
شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) / شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T)

کیفیت ساخت می 10 تی بسیار خوب ارزیابی می‌شود. وقتی گوشی را لمس می‌کنید، متوجه خواهید شد که مواد به کار رفته در بدنه از جنس خوبی هستند و به خوبی و با ظرافت مونتاژ شده‌اند. دور تا دور گوشی از آلومینیوم ساخته شده و روکش براقی هم فضای کلی بدنه گوشی را پوشانده است.

اگر نگاهی به سایر میان‌رده‌های بازار بیندازید، متوجه خواهید شد که کمتر گوشی از چنین متریالی استفاده کرده‌اند. با این حال خبر خوش این است که می‌توانید از جهت کیفیت ساخت خیالتان راحت باشد.

هر چه از کیفیت مواد به کار رفته آن تعریف کردیم، حالا باید از طراحی ظاهری آن شکایت کنیم. می 10 تی ضخامتی در حدود 9.5 میلی‌متر دارد و با 220 گرم وزن، سنگین و بد دست محسوب می‌شود. اگر دست‌هایتان حساس است باید به فکر درد مچ آن باشید!

البته چینی‌ها برای کاستن از نواقص چنین طراحی نامناسبی پنل پشتی را کمی خمیده ساخته‌اند تا گوشی راحت‌تر در دست جای بگیرد. به علت روکش براقی که از آن صحبت کردیم، شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) گوشی لیزی محسوب می‌شود که مدام باید حواستان به آن باشد. (مخصوصا اگر کف دست شما عرق می‌کند)

پنل پشتی شیشه‌ای است و در ساخت آن از گوریلا گلکس 5 بهره گرفته شده. زیبایی این پنل را برآمدگی و برجستگی ماژول دوربین‌ها تحت الشعاع قرار داده و عملا زیبایی آن را زشت کرده است. ضخامت برجستگی‌ها حدود 4 میلی‌متر است و روی سطوح صاف، گوشی به راحتی لق می‌خورد.

مشکل آنجاست که درون این لنزها از هیچ سنسور بزرگ یا شگفت‌انگیزی استفاده نشده و توجیهی برای چنین زمختی وجود ندارد. اگر گوشی را در دست بگیرید حتما انگشت‌هایتان با این برآمدگی‌ها برخورد خواهد کرد و خب این موضوع در درازمدت آزاردهنده می‌شود.

ماژول دوربین‌ها داخل یک کادر مستطیلی و به صورت عمودی تعبیه شده‌اند. سنسور اصلی به صورت تکی و در بالاترین قسمت پنل پشتی جاخوش کرده و دو دوربین دیگر به همراه فلاش ال ای دی در زیر آن تعبیه شده‌اند.

اگر پنل پشتی را به دقت نگاه کنید، در رینگ دوم سه دوربین و یک فلاش می‌بینید اما باید بگوییم که متاسفانه یکی از آن لنزها نمایشی است و قابلیت استفاده شدن ندارد. سازندگان چینی می 10 تی برای خالی نبودن طراحی نامطلوب کادر ماژول‌ها از چنین ایده بچگانه‌ای استفاده نموده‌اند.

در پنل جلویی با یک صفحه نمایش 6.67 اینچی رو به روییم. این نمایشگر زیر پوششی از گوریلا گلس 5 قرار گرفته و تا حدودی در امان است. البته برای احتیاط بیشتر حتما از محافظ نمایشگر استفاده کنید. دوربین سلفی در حفره‌ای توی نمایشگر تعبیه شده.

شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T)
شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) / شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T)

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی Mi Mix 4 ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

در لبه پایینی می 10 تی، بلندگوی اصلی و پورت تایپ سی قرار گرفته‌اند. اسلات کارت حافظه و سیمکارت هم همان جا است. خوشبختانه می 10 تی از اینترنت نسل پنجم بهره‌مند است. خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون خبری نیست و البته داخل جعبه گوشی رابط کوتاهی برای این کار گذاشته شده است.

در فریم سمت راست، دکمه‌های کنترل صدا و پاور گوشی قرار دارد. سنسور اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده‌اند و مشکل همیشگی این گوشی‌ها را دارند. در فریم سمت چپ خوشبختانه خبری از دکمه و درگاهی نیست.

ولی در لبه بالایی می 10 تی میکروفون حذف نویز فعال و مادون قرمز دیده می‌شود. به کمک نرم‌افزار می ریموت قادر خواهید بود از گوشی هوشمندتان به عنوان کنترل از راه دور استفاده نمائید. متاسفانه شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) از گواهینامه آی پی برخوردار نیست و شیائومی ضمانتی در این خصوص ندارد.

در کل طراحی این نسخه نسبت به سری قبلی پیشرفت چندانی نداشته و فقط می‌توانیم از کیفیت ساخت و متریال آن به عنوان نقطه قوت یاد کنیم. گر چه نداشتن مقاومت IP یکی از نقاط ضعف این میان‌رده محسوب می‌شود.

نمایشگر: مشخصات فنی شیائومی می 10 تی

صفحه نمایش در کنار تراشه قدرتمند از مهمترین پیشرفت‌ها و نقاط قوت شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) است. نرخ نوسازی 144 هرتز حتی در پرچمدارانی مانند می 11 اولترا به کار نرفته و این شگفت‌انگیز است. نمایشگر این گوشی 6.67 اینچی و نوع پنل آن IPS LCD است.

شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T)
مشخصات Xiaomi Mi 10T / مشخصات Xiaomi Mi 10T

کیفیت تصویری که می 10 تی ارائه می‌کند، 2400 در 1080 است که از آن با عنوان فول اچ دی پلاس هم یاد می‌کنند. خبر خوب اینکه از قابلیت اچ دی آر 10 نیز پشتیبانی می‌شود ولی نقطه ضعفی که می 10 تی دارد پسرفتی است که در نوع پنل آن دیده می‌شود.

سری قبلی می مجهز به نمایشگر اُولد بود، در حالی که نسخه جدید از ال سی دی بهره می‌برد. از اینجاست که می‌توان فهمید نرخ نوسازی بالا تنها نقطه قوت این صفحه نمایش است و دیگر خبری از کیفیت‌های آنچنانی نیست.

البته مانند سایر اسمارت‌فون‌ها می‌توانید از بخش تنظیمات نمایشگر، نرخ تازه‌سازی یا همان رفرش ریت را روی 144، 90 هرتز و یا 60 هرتز تنظیم کنید. مطمئنا افزایش نرخ نوسازی باعث می‌شود انیمیشن‌ها روان‌تر و نرم‌تر شوند و کیفیت دوچندان گردد اما در همین حین مصرف باتری تان هم افزایش می‌یابد.

پرچمدارانی که از نرخ‌های تازه‌سازی بالا بهره‌مند‌ اند در کنار این قابلیت جذاب از فناوری LTPO هم برخوردار هستند اما می 10 تی صرفا نام 144 هرتز را با خود دارد. نرخ نوسازی بسته به محتوای فراخوانی شده کم و زیاد می‌شود. اگر در محیط لانچر باشید و صفحه را تاچ نکنید، این نرخ روی 50 هرتز خواهد بود. کوچترین تماس با نمایشگر این نرخ را تا 144 هرتز می‌برد.

شیائومی مدعی است که می 10 تی از محتوای اچ دی آر پشتیبانی می‌نماید. گر چه نتایج بررسی‌های این قسمت نشان می‌دهد که روشنایی کم صفحه نمایش برای نمایش چنین محتوایی کافی نیست. کتراست پایین تصویر و رنگ مشکی نیز مزید بر علت‌اند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

دوربین: مشخصات Xiaomi Mi 10T

در پنل پشتی این گوشی با سه دوربین مواجهیم. شاید در نگاه اول با چهار دوربین شگفت زده شوید اما همان‌طور که در ابتدای این نوشتار گفتیم، یکی از لنزها نمایشی است و چیزی با خود ندارد. علت وجودی این لنز هماهنگی ظاهری و حفظ تقارن دیگر لنزها است.

شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T)
مشخصات فنی شیائومی می 10 تی / مشخصات شیائومی می 10 تی

دوربین اصلی می 10 تی شباهت بسیاری با پوکو ایکس 3 دارد. سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و ساخته کمپانی سونی است. این دوربین واید پشت لنزی 26 میلی‌متری تعبیه شده و گشودگی دیافراگم 1.89 دارد.

پس تا اینجا متوجه شدیم که زیاد روی دوربین اصلی شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) نمی‌توان حساب باز کرد چرا که همین دوربین در نسخه ارزان قیمت‌تر پوکو ایکس 3 وجود دارد. تازه از همه اینها که بگذریم باید از نبود لرزشگیر اپتیکال بنالیم. گر چه سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد اما فقدان لرزشگیر در این میان‌رده باورکردنی نیست.

در روشنایی روز و محیط‌های با نور مناسب تصاویری که با این دوربین ثبت می‌شود پر از جزئیات‌اند و از میزان نویز کمی هم برخوردار هستند. گستره داینامیکی تصاویر خوب ارزیابی می‌شوند اما مشکل اینجاست که تصاویر ثبت شده در شب دچار افت کیفیت می‌شوند.

البته در این خصوص جای نگرانی نیست و با نایت مود یا عکاسی در شب قادر خواهید بود تصاویر خوبی ثبت کنید. عملکرد این حالت بدین صورت است که با افزایش نور محیط قسمت‌های تاریک را زنده می‌کند و جزئیات را تا حدود زیادی برمی‌گرداند.

سنسور 64 مگاپیکسلی دوربین اصلی مجهز به فیلتر رنگی کواد بایر است و با تجمیع هر چهار پیکسل مجاور یکی از رنگ‌های اصلی را ثبت می‌نماید. البته می‌توانید به جای ثبت تصاویر با این فیلتر از همان حالت استاندارد و ا لنز 64 مگاپیکسلی بهره ببرید.

در شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) خبری از دوربین تله فوتو نیست و بنابراین از زوم اپتیکال خبری نیست. برای بزرگنمایی‌ها باید از همان زوم دیجیتال استفاده کنید. در کل این طور بگوییم که کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی کاملا رضایت بخش است.

سایر دوربین‌های می 10 تی دیگر شباهتی به پوکو ایکس 3 ندارند. دوربین فوق عریض این گوشی 13 مگاپیکسلی است و با گشودگی دیافراگم 2.4 به ثبت عکس با چرخش 123 درجه‌ای می‌پردازد. این لنز هم متاسفانه از لرزشگیر اپتیکال بهره‌مند نیست.

دوربین فوق‌عریض در مقایسه با دوربین عریض ضعیف‌تر است و این کاملا طبیعی است چرا که سنسوری 13 مگاپیکسلی دارد. جزئیات تصاویری که این دوربین ثبت می‌کند پایین است و اعوجاج تصاویر نیز بالا است.

البته اگر در شرایط نوری خوبی قرار داشته باشید نباید برایتان مشکلی پیش آید. عکاسی در شب با این دوربین به قدری بی کیفیت است که اگر از حالت نایت مود استفاده نکنید کار برایتان سخت خواهد شد. آخرین دوربینی که در اینجا به آن می‌پردازیم، ماکروی 5 مگاپیکسلی است که دارای گشودگی دیافراگم 2.4 است.

شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T)
قیمت شیائومی می 10 تی / قیمت شیائومی می 10 تی / مشخصات فنی شیائومی می 10 تی

دوربین سلفی نیز همان‌طور که گفتیم در بریدگی نمایشگر و درون حفره‌ای قرار گرفته است. این دوربین در واقع مانند پوکو ایکس 3 و ساخته سامسونگ است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی می 10 تی دیافراگم 2.2 دارد و در پس لنزی 27 میلی‌متری واقع شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

عکاسی با این دوربین در شرایطی که نور کافی وجود دارد جذاب است و تصاویر پرتره خوبی هم می‌توانید ثبت کنید. طبیعتا در شب و کلا در محیط های نوری ضعیف هم انتظارات بالا از این لنز 20 مگاپیکسلی نداشته باشید چرا که ناامیدتان می‌کند.

به کمک چیپست اسنپدراگون 865 کیفیت 4k با نرخ 60 فریم بر ثانیه در دسترس خواهد بود. اگر بخواهید از حداکثر رزولوشن می 10 تی استفاده کنید باید تنظیمات را روی 8k با نرخ 24 فریم بر ثانیه ثبت کنید. البته ناگفته نماند که چنین قابلیتی تنها روی دوربین اصلی فعال است.

به لحاظ قابلیت‌های فیلم‌برداری انتظار چندانی از این گوشی نداریم و با کیفیت فیلم‌برداری پرچمداران فاصله زیادی دارد. در نتیجه به نظر می‌رسد که جز دوربین اصلی الباقی دوربین‌ها چنگی به دل نمی‌زنند و بهتر آن است می 10 تی را برای دوربین‌هایش انتخاب نکنید و سری به سایر میان‌رده ها بزنید.

سخت افزار: مشخصات Xiaomi Mi 10T

شیائومی می 10 تی به لحاظ سخت‌افزاری پیشرفت و بهبود خوبی را تجربه می‌کند. می 9 تی سال گذشته را با تراشه میان‌رده کوالکام آغاز کرد در حالی که می 10 تی از اسنپدراگون 865 بهره می‌برد. این تراشه جزو تراشه‌های پرچمدار کمپانی محبوب کوالکام به حساب می‌آید.

قدرت تراشه مذکور 35 درصد در بخش جی پی یو و 25 درصد نیز در پردازش‌های سی پی یو محور رشد داشته است. مودم این تراشه به صورت مجزا درون گوشی تعبیه شده و همان ایکس 55 معروف است و از اینترنت فایوجی نیز پشتیبانی می‌کند.

به لحاظ حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی باید بگوییم که می 10 تی از حداقل رم 6 گیگابایتی و حداکثر 8 گیگابایتی استفاده می‌کند. در این گوشی خبری از حافظه داخلی 64 گیگابایتی نیست و هر دو نسخه رم از فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی بهره‌مند خواهند شد. متاسفانه در این گوشی درگاه جانبی و اختصاصی حافظه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T)
شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) / شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) / مشخصات فنی شیائومی می 10 تی

نرم افزار: مشخصات Xiaomi Mi 10T

اندروید پیش‌فرض این گوشی 10 است و از رابط اختصاصی شیائومی MIUI استفاده می‌کند. البته ناگفته نماند که اندروید این گوشی با بسته آپدیتی که منتشر شده 11 است و از آخرین پک امنیتی برخوردار شده.

نسخه رابط کاربری این لانچر 12 است که البته هم‌اکنون آخرین نسخه آن 12.5 نیز در دسترس قرار گرفته است. یکی از امکانات جذاب این گوشی ضبط ویدئو از محتوای صفحه نمایش است. می 10 تی دارای نرم‌افزار اسکرین ریکورد است و با آن می‌توان از محتوای در حال نمایش فیلم‌برداری کرد.

باتری: قیمت شیائومی می 10 تی

این گوشی از باتری 5000 میلی‌آمپری لیتیوم-پلیمری استفاده می‌کند و در مقایسه با نسل گذشته پیشرفت 25 درصدی را تجربه کرده است. می 10 تی از شارژر 33 واتی برخوردار است و برای اینکه گوشی شما شارژ کامل شود باید یک ساعت زمان صرف شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    چرا میخاین این گوشی رو بد جلوه بدی

    واقعا براتون متاسفم

    پاسخ

    سلام وقت بخیر
    توضیحات خوبی بود البته بیشتر مبنا رو بر کوبوندن گذاشتید و خیلی هم اینطور نیست.
    می تن تی واقعا همه جوره دوربینش عالیه.
    دوربین ماکرو خیلی خوبه
    و دوربین اصلی هم با تغییر تنطیمات واقعاً خوب عکس میگیره. نسبت به پوکو ایکس تری که حقیقتا بهتر عمس میگیره و بی انصافیه که با پوکو ایکس تری مقایسه‌ش کنیم.

    پاسخ

    شما کلا با این گوشی مشکل دارید و احساست شخصی رو وارد این نقد و بررسی کردید واقعا از این سایت انتظار نداشتم

    پاسخ

    من من تی تن پرو دارم وازس خیای راضی هستم .وزنشم زیاد نیست والا انقدر که شما گفتید و بزرگش کردید پشت گوشی هم زشت نیست هرکس دیده خوشش اومده الان اکثر گوشی های چند دوربینی ماژول دوربین برجسته هستش و ایراد عمده ای نیست و با قرار دادن گوشی تو گارد فابریک که داخل جعبه هست حل میشه.در ضمن با وای فای نسخه ۶ سرعت کانکتش عالی هست و سرعت دیتای عالی داره .و بلوتوث عالی با کیفیت و پشتیبانی از فرمت های قوی صوتی رو داره .چرا شما بیشتر نقات ضعفش رو بزرگ کردین تا بررسی منصفانه .

    پاسخ

    ** شعر نگو کجاش مچ دست رو درد میاره وقتی خودت فلجی گوشی رو مقصر نکن

    پاسخ

    من Mi 10T دارم خیلی قوی و عالیه قیمتش واقعا عالی و بهترینه تو رده خودش که پرچمدار هم هست

    پاسخ

    من mi10Tpruدارم

    واقعا عالیه دوربین 108
    کیفیت 144مگا هرتز

    والا گوشی نیست یه رفیق همه کاره خفن هست با 256رم

    پاسخ