coinex
راهنمای خرید تکراتو

نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

نقش مبلمان در اجرای روف گاردن ؛ اجرای بام سبز با توجه به وسعت فضایی که دارید می‌تواند بسیار متفاوت اتفاق بیافتد. اگر بام خانه شما فضای باز زیادی داشته باشد، ایده‌های زیادی در اجرای روف گاردن یا به اصطلاح طراحی مبلمان روف گاردن در اختیار دارید.

اما برای انتخاب مبلمان روف گاردن که مد نظر دارید باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید که حائز اهمیت هستند. سوال اساسی که باید از خودتان بپرسید این است که قبل از اجرای مبلمان روف گاردن باید چه مواردی را در نظر گرفت؟ یا اینکه این مبلمان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ انتخاب متناسب با فضایی که در اختیار دارید کار راحتی نیست. در این نوشتار، شما را با چند نوع طراحی مبلمان روف گاردن در اجرای بام سبز و چند ایده مبلمان روف گاردن آشنا می‌کنیم.

اجرای مبلمان روف گاردن

  • سبک دکوراسیون و مبلمان
  • توجه به راحتی مبلمان
  • آب و هوای محیط
  • قابلیت شست‌وشو و تمیز کردن
  • بررسی فضای روف گاردن
  • انواع متریال مبلمان
  • طراحی مبلمان روف گاردن کوچک
  • اهمیت استفاده از مبلمان در روف گاردن
  • نتیجه‌گیری

سبک دکوراسیون و مبلمان

قطعا یکی از خواسته‌های شما در اجرای روف گاردن در رابطه با مبلمان، تناسب همه چیز با دکوراسیون کلی ساختمانتان است. این سازگاری با سلیقه و روحیات شما در جهت آوردن آرامش به زیست ذهنی شما بسیار حائز اهمیت است. در ادامه نوشتار مبلمان در اجرای روف گاردن، چند ایده برای طرح و سبک مبلمان و دکوراسیون روف گاردن را بیان می‌کنیم.

  • طرح مینیمالیستی

نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

اگر فضای زیادی برای اجرای بام سبز در اختیار ندارید، می‌توانید از مبلمان ساده استفاده کنید. طراحی ساده باعث می‌شود که شما از دکوراسیون فضای بازی که در اختیار دارید، نهایت استفاده را ببرید. به این صورت فضای بیشتری برای مهمانان خود ایجاد خواهید کرد.

  • طراحی مدرن

نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

گاهی اوقات با کنار هم قرار دادن چند آکسسوار ساده می‌توانید فضای دلچسبی را ایجاد کنید. به تصویر بالا که نگاه کنید منظور ما را متوجه خواهید شد. رنگ بندی با دیوارهای اطراف آن مطابقت دارد.

  • ایده متناسب با موقعیت

نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

شما متناسب با فضایی که در اختیار دارید باید کاری بکنید که نهایت لذت از آن شما شود. سادگی محیط در حفظ آرامش و سلامت روان شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. در اجرای روف گاردن خود فضا را ساده در نظر بگیرید.

توجه به راحتی مبلمان

نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

هنگام طراحی روف گاردن و یا اجرای بام سبز، ایجاد حس آرامش و راحتی را به هیچ‌وجه از یاد نبرید. راحتی مبلمان روف گاردن نکته مهمی است.

بررسی آب و هوای محیط

اگر مبلمان شما از جنسی انتخاب شده باشند مانند فلز، هنگام بارش باران، همه چیز در خطر آسیب‌دیدگی قرار می‌گیرد. در انتخاب مبلمان باید شرایط آب و هوایی محیط زندگی خود را بسنجید.

قابلیت شست‌وشو و تمیز کردن

اگر روف گاردن شما دارای سقف نباشد، مبلمان قطعا کثیف می‌شوند. به همین دلیل در انتخاب مبلمان روف گاردن به قابل شست و شو بودن آن توجه کنید.

بررسی فضای روف گاردن

نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

انواع متریال مبلمان

باید جنس و ویژگی‌های مبلمان را شناخت تا بتوانید مقاوم‌ترین را در برابر شرایط آب و هوایی محل زندگی خود انتخاب کنید.

  • مبل چوبی:
نقش مبلمان در اجرای روف گاردن
نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

همانطور که می‌دانید چوب سخت از درختان پهن برگ و چوب نرم از درختانی که سوزنی شکل هستند تهیه می‌شود. برای افزایش طول عمر چوب‌ها، استفاده از آستر‌های ضد آب و روغن برای پوشش نهایی مبلمان چوبی توصیه می‌شود.

  • مبل فلزی:

نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که آلومینیوم سبک است و زنگ نمی‌زند. با این حال، از لحاظ زیبایی نسبت به سایر انواع فلزات جذابیت کمتری دارد. از طرفی مبلمان فلزی بسیار سنگین است. فولاد ضد زنگ هم نسبت به آلومینیوم محکم‌تر است، اما نیاز به نگهداری منظم دارد تا زنگ نزند.

  • مبل پلاستیکی:
نقش مبلمان در اجرای روف گاردن
نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

قیمت پایین مبلمان پلاستیکی یکی از اولین انتخاب‌های هر شخصی در طراحی و اجرای بام سبز است. از مزیت‌های مهمی که مبلمان روف گاردن از جنس پلاستیک دارد، این است که علاوه بر قیمت کمتر، نگهداری از آن‌ها نیز بسیار ساده است و در برابر باران، رطوبت، تابش آفتاب و خوردگی دوام بسیار بالایی دارد.

  • مبل‌های حصیری:

نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

باید بدانید که مبل حصیری متناسب با شرایط آب و هوایی طراحی می‌شود. حصیر نیز نسبت به چوب و فلز ارزان‌تر است و از لحاظ زیبایی‌شناسی پتانسیل بسیار بالایی را دارد.

طراحی مبلمان روف گاردن کوچک

نقش مبلمان در اجرای روف گاردن
نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

شما در فضاهای کوچک خود می‌توانید از مبلمان، باربیکیو و هرچیزی که به آن نیاز دارید استفاده کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است که فضا را بیش از اندازه شلوغ نکنید. مثلا به جای استفاده از میزو صندلی نهارخوری، نوعی از مبلمان را انتخاب کنید که هم برای نشستن مناسب باشد و هم برای غذا خوردن.

اهمیت استفاده از مبلمان در روف گاردن

نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

اگر در یک خانه آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنید کوچک‌ترین فضا نیز برای شما اهمیت زیادی خواهد داشت. بام خانه و یا تراس منزل شما، بخش مهمی از خانه را تشکیل می‌دهند و به‌ بهترین نحو ممکن می‌توان از این فضاها برای راحتی و آرامش بیشتر خود و خانواده‌تان استفاده کرد.

ابتدا به ساکن باید باغی متناسب با شرایط آب و هوایی محل زندگی خود طراحی کنید. سپس مبلمان مناسب با فضای باغ‌تان را انتخاب کنید. حالا می‌توانید از این محل به عنوان بخش غذاخوری، استراحت روزانه، تنفس هوای تمیز، مطالعه و صرف عصرانه به همراه خانواده و دوستان‌تان استفاده کنید. اگر فضای بیشتری دارید، می‌توانید محیطی مناسب برای جشن و مهمانی‌ هم ایجاد کنید.

اگر تصمیم دارید فضای بام را برای ایجاد یک روف گاردن پر از آرامش مجهز کنید، باید مبلمان راحت انتخاب کنید. در غیر این صورت باید بدانید که به‌خوبی از پتانسیل‌های روف گاردن بهره نبرده‌اید. استفاده از یک پوشش یا سایه‌بان برای روف گاردن می‌تواند در همه‌ی فصول سال با توجه به شرایط اب و هوایی خاص به داد شما برسد؛ اما می‌توان از سقف متحرک هم برای این امر استفاده کرد. اجازه دهید هوای آزاد وارد فضای روف گاردن شود.

نتیجه‌گیری

نقش مبلمان در اجرای روف گاردن
نقش مبلمان در اجرای روف گاردن

یکی از نکات مهمی که در نوشتار مبلمان در اجرای بام سبز مطرح شد، جنس مبلمان، ابعاد، رنگ‌بندی و انواع مبلمان بودند که باید با دقت به آنها توجه کنید.

در انتها باید خاطرنشان کنیم که مجموعه اسپینگر با توجه به سال‌ها فعالیت در حوزه‌ی طراحی و اجرای روف گاردن، با آمادگی هرچه تمام‌تر هرگونه خدمات مشاوره‌ای را ساپورت خواهد کرد. تیم اجرایی اسپینگر با بهره‌گیری از دانش متخصصان می‌تواند فضای سبز مورد نظر شما را با بالاترین کیفیت اجرا نماید.

شما همراهان عزیز جهت مشاوره، به راحتی می‌توانید با تیم مجموعه اسپینگر تماس حاصل فرمایید:

  • تلفن تماس: 86091394 – 021
  • تلفن همراه: 0956541 – 0912

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر