coinex
راهنمای خرید تکراتو

پربازده ترین شیوه تبلیغاتی چیست؟

پربازده ترین شیوه تبلیغاتی چیست؟ اگر دنبال راهی برای تبلیغات برند، معرفی، شناساندن و افزایش فروش محصولات خود هستید، بایستی از پر بازده ترین شیوه ها استفاده کنید.

بایستی بتوانید با کمترین هزینه بالاترین میزان دیده شدن را بدست آورید و تا وقتی کالای با کیفیت شما دیده نشود، خریده نخواهد شد. در این مقاله به بررسی دو مورد از مهترین و کم هزینه ترین شیوه های تبلیغاتی خواهیم پرداخت تا برای برندینگ و شناساندن محصول خود به مشتریان بهترین انتخاب را داشته باشید.

تبلیغات چاپی: با وجود فراگیری تبلیغات دیجیتال هنوز هم استفاده از تبلیغات چاپی یکی از مهمترین شیوه های تبلیغاتی برای معرفی و شناساندن محصول و برند شما به مشتریان و همکاران شماست. بسیاری از تازه واردان به بخش صنعت تصور می کنند تنها با تبلیغات دیجیتال و دیده شدن در شبکه های اجتماعی می توانند نیاز خود را برآورده کرده و مشتریان خود را بدست آورند، و بدون توجه به اینکه بازدهی تبلیغات چاپی بسیار بالاتر از تبلیغات دیجیتال است هزینه های هنگفتی در دنیای مجازی کرده و در انتها به اهداف مورد نظر خود نمی رسند و چه بسا حرفه ای که به آن ورود کرده اند را رها می کنند. استفاده از تبلیغات چاپی و فیزیکی در بسیاری از صنایع کاملا ضروری است و بعنوان مثال تا وقتی مدیر شرکتی کاتالوگ با کیفیت محصولات شما را در نمایشگاه های تخصصی نبیند اصلا به محصولات شما نگاه نخواهد کرد.

برای این منظور و برای آشنا شدن بیشتر با تبلیغات چاپ به دو مورد از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی یعنی کاتالوگ و بروشور و چند شیوه تبلیغاتی دیگر می پردازیم.

پربازده ترین شیوه تبلیغاتی چیست؟

تفاوت اصلی محصولات تبلیغاتی کاغذی بیشتر مربوط به نوع محصول و شیوه بازاریابی شما است، اینکه برای محصول خود چه میزان محتوا تولید کرده اید، قصد معرفی محصولات خود بصورت گروهی هستید یا تک محصول، اینکه قصد تبلیغ در تیراژ وسیع دارید یا تنها تبلیغ در گروه مشتریان بالقوه. این موارد مشخص می کند که به کاتالوگ و ژورنال برای معرفی محصول خود نیاز دارید یا بروشور و تراکت و …

چاپ بروشور

پربازده ترین شیوه تبلیغاتی چیست؟
پربازده ترین شیوه تبلیغاتی چیست؟

بطور ساده به هر برگه ای که اطلاعات و تصویر محصولی به منظور تبلیغات و برندینگ روی آن چاپ شود بروشور می گویند.

بروشور های تبلیغاتی معمولا به دو دسته تقسیم بندی می شوند. دسته اول مخصوص مشتریان بالقوه هستند، افرادی که داخل غرفه نمایشگاهی یا فروشگاه شما می آیند و محصولات شما را مشاهده می کنند، در این مورد بایستی از برگه هایی استفاده کرد که شامل عکس با کیفیت روی کاغذی با کیفیت و زیبا چاپ میشود که علاوه بر ماندگاری بالاتر با جنس و طراحی زیبا و منحصر بفرد خود، نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را افزایش دهد. این بروشور های تبلیغاتی نماینده ای برای نمایش کیفیت محصولات شما هستند بنابراین برای طراحی آن ها باید از عکس های با کیفیت و واقعی محصول استفاده کرده، نکات کلیدی متن آن به دقت انتخاب شود و برای چاپ آن ها بایستی از کاغذی با کیفیت، چاپی تمام رنگی و پوشش های مقاوم، زیبا و لوکس استفاده کرد.

در صورتی که می خواهید از اطلاعات و تصاویر زیادی روی بروشور استفاده کنید بهتر است برای بروشور خود خط تا در نظر بگیرید. برای خوانایی و زیبایی بیشتر بروشور، بهتر است که هر بخش از اطلاعات روی یک لت قرار بگیرد. متناسب با نوع تصاویر و اطلاعات محصول شما می توانید از بروشور های دو لت، سه لت و … استفاده کنید.

دسته دوم بروشور های تبلیغاتی مخصوص پخش در تیراژ وسیع هستند (بسیار شبیه به تراکت ها)، کاغذ هایی که معمولا روی کاغذ های معمولی و نازک تر چاپ می شوند و برای صرفه جویی در هزینه ها می توانند چاپ تک رنگ داشته باشند. با این حال در چاپ این نوع از بروشور ها نیز نباید از طراحی جذاب و گیرا غافل شد. هر چه طراحی جذاب تر و انتخاب جملات روی بروشور خاص تر باشد نرخ تبدیل بسیار بالاتری را برای هزینه ای که برای تبلیغات می پردازید خواهید داشت.

چاپ کاتالوگ

پربازده ترین شیوه تبلیغاتی چیست؟

از همین ابتدا تفاوت بین بروشور و کاتالوگ را مشخص کنیم، بروشور برگه چاپ شده تک برگ است و کاتالوگ از چسباندن چندین کاغذ چاپ شده روی هم ساخته می شود.

کاتالوگ ها معمولا در دو دسته کاتالوگ اطلاعات محصول و کاتالوگ تبلیغاتی چاپ می شود.

کاتالوگ های اطلاعات محصول دفترچه های کوچکی هستند که اطلاعات مورد نیاز برای استفاده از محصول روی آن ها نوشته می شود و درون بسته بندی کالا قرار داده می شوند. تقریبا تمامی محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی این کاتالوگ ها را درون بسته بندی خود دارند.

کاغذ مورد استفاده در این نوع کاتالوگ به منظور سبک و کوچک بودن و کاهش هزینه ها از نوع تحریر نازک است و چاپ آن ها معمولا سیاه و سفید است، اگر تعداد برگه ها کم باشد از منگنه برای صحافی آن ها استفاده می شود و اگر تعداد برگه ها زیاد باشد با چسب گرم این کاتالوگ ها صحافی می شوند.

کاتالوگ های تبلیغاتی اما باید بسیار متفاوت طراحی و چاپ شوند. دقیقا مانند بروشور ها، کاتالوگ ها نماینده محصول شما هستند، استفاده از کاغذهای گلاسه ضخیم با پوشش های سلفونی زیبا تاثیر مستقیمی روی نظر مشتری بالقوه شما خواهد گذاشت. کاتالوگ در نوع لوکس خود به نام ژورنال نیز شناخته می شود. در کاتالوگ های لوکس یا همان ژورنال ها بایستی از چاپ تمام رنگی و پوشش سلفون در تمامی صفحات داخلی و جلد استفاده شود. توجه به طراحی زیبا و ارائه اطلاعات به اندازه (نه کم و نه زیاد) در ساخت یک کاتالوگ چشم گیر و تاثیر گذار بسیار مهم است. همچنین برای افزایش لوکس بودن کاتالوگ و ژورنال محصولات خود، توصیه ما استفاده از جلد سخت برای صحافی آن است.

چاپ تراکت

یکی دیگر از شیوه های تبلیغات کاغذی و چاپی تراکت ها هستند. تراکت ها روشی مستقیم برای دیده شدن می باشند، این برگه های کوچک چاپی معمولا بصورت گسترده در سطح محل یا شهر پخش می شوند و در مدت کوتاهی اطلاع رسانی محصول شما را انجام می دهند. به دلیل پخش در تیراژ بالا معمولا در چاپ آن ها از کاغذهای نازک، ارزان قیمت و چاپ یک رو استفاده می شود.

مهمترین عامل برای تبلیغات با پخش تراکت، توجه به میزان بازدهی آن است. باید تراکتی پخش کنید که بتواند بالاترین بازدهی را برای شما داشته باشد. اینکه از تراکتی ده ها هزار عدد چاپ کرده و بدون توجه به بازدهی آن بصورت گسترده پخش کنید تا در کف خیابان ها لگد شده و انتظار معجزه داشته باشید اشتباه بزرگ بازاریابی شما خواهد بود و تنها عایدی آن اتلاف انرژی و هزینه خواهد بود.

برای افزایش بازدهی یک تراکت بایستی علاوه بر استفاده از طراحی زیبا و چشمگیر که رهگذران را به خود جلب کند و چاپی با کیفیت و رنگ بندی مناسب، ابتدا بازدهی را بررسی کنید.

برای بررسی میزان بازدهی تراکت باید از تکنیک تیراژ کم استفاده کرد. در این شیوه، از هر تراکت، چندین طرح با تیراژ پایین چاپ شده و در نقاط مختلف پخش می شود. سپس بالاترین بازدهی را برای چاپ گسترده انتخاب می کنید. از این تکنیک می توانید برای چاپ یک طرح روی کاغذهای متفاوت نیز استفاده کرد و بهترین کاغذ را برای چاپ تراکت انتخاب کنید. بطوری که بجای کاغذ نازک تحریر می توانید از گلاسه براق، کرافت خاص یا هر کاغذی که تراکت شما را چشمگیر کند استفاده کنید.

برای چاپ یک بروشور، تراکت و یا کاتالوگ عالی و بی نقص که دقیقا مطابق نظر ما باشد گاهی لازم است از رنگ ها و طرح های مختلف استفاده کرد و بازخورد هر یک را نزد مشتریان دید، گاهی بایستی نمونه چاپ شده کار خود را مشاهده کنیم و برای اصلاح آن تصمیم بگیریم. برای این منظور چاپ دیجیتال فرآیندی است که باید برای چاپ بروشور و کاتالوگ خود در نظر داشته باشیم، چاپ دیجیتال به ما کمک میکنم دقیقا چیزی که می خواهیم را در کمترین تعداد و بالاترین سرعت چاپ کرده و به آن دست پیدا کنیم. در ادامه با چاپ دیجیتال بیشتر آشنا خواهیم شد.

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال فرآیند چاپ تصاویر دیجیتالی (فایل عکس با فرمت های مختلف jpg یا pdf یا …) است که به طور مستقیم بر روی انواع مختلف کاغذ و مقوا انجام می‌شود. برخلاف چاپ افست، در چاپ دیجیتال نیازی به کلیشه چاپ نیست و فایل طراحی شما مستقیما روی کاغذ و مقوا چاپ می شود. به طور خلاصه چاپگر های چاپ دیجیتال را می توان پرینتر هایی با طرز کاری تقریبا مشابه با چاپگر های خانگی دانست اما با سرعت و کیفیت بسیار بالاتر.

به دلیل اینکه در چاپ دیجیتال نیازی به ساخت کلیشه برای چاپ نداریم شروع فرایند چاپ به محض ارسال فایل طراحی انجام می شود و هیچ محدودیتی برای چاپ در تیراژ پایین یا بالا نداریم. امکان چاپ از یک عدد وجود دارد تا هزاران عدد. همچنین امکان رفع اشکال در کلیه مراحل چاپ به آسانی قابل انجام است.

بطور خلاصه سرعت چاپ بالا، امکان چاپ در تعداد کم و امکان ویرایش آسان از مزیت های اصلی چاپ دیجیتال است.

کیفیت چاپ دیجیتال

در ابتدای ورود چاپ دیجیتال به دلیل نو بودن این تکنولوژی کیفیت چاپ دیجیتال به مراتب پایین تر از چاپ افست بود، اما به مرور و با بروز شدن دستگاه های چاپ دیجیتال تک تک مشکلات مربوط به کیفیت این دستگاه ها برطرف شده و امروزه چاپ دیجیتال در برخی از پارامترهای کیفی از چاپ افست نیز دقیق تر و با کیفیت تر عمل می کند و علاوه بر سرعت بالا، کیفیت بسیار بالایی نیز عرضه میکند.

کاربردهای چاپ دیجیتال

به جرئت می توان گفت با چاپ دیجیتال هرچه نیاز دارید را می توانید چاپ کنید، کارت ویزیت، لیبل، برچسب و استیکر، تراکت، پوستر، تخته شاسی، فوم برد، بنر، انواع سازه های نمایشگاهی، کاتالوگ و بروشور، کتاب و جزوه، انواع اوراق اداری، فاکتور و سربرگ و پاکت نامه و… در پایین ترین تیراژ حتی یک عدد! و در کمترین زمان ممکن حتی 2 ساعت کل کار چاپی شما انجام خواهد شد.

نتیجه گیری:

چه از بروشور و تراکت برای معرفی و تبلیغ محصولات خود استفاده کنید و چه کاتالوگ، چاپ دیجیتال به شما کمک می کند که در تیراژ بسیار پایین و با سرعت فوق العاده چاپ خود را انجام دهید. فقط 100 برگ تراکت و بروشور چاپ کنید و بازده آن را بررسی کنید، یا تنها یک جلد کاتالوگ چاپ کنید و کیفیت و بازخورد آن را ببینید و پس از آن و وقتی که مطمئن شدید در هر تعدادی که نیاز دارید برای تبلیغات چاپی خود اقدام کنید.

برای اطلاع از قیمت و انواع مختلف کاتالوگ و ژورنال کافی است وارد صفحه چاپ کاتالوگ خانه چاپ و گرافیک شده، خودتان تعداد و جنس صفحات را مشخص کرده، تیراژ مورد نیاز خود را وارد کرده و قیمت نهایی و به روز را به صورت آنی مشاهده نمایید.

نمی توان کاربردهای چاپ دیجیتال و تبلیغات کاغذی را به این چند مورد محدود کرد، کاربردهای بی شماری از جمله چاپ کارت ویزیت، چاپ سازه های نمایشگاهی، پوستر و بنر، کارت دعوت و انواع هدایای تبلیغاتی چاپی برای این تکنولوژی مدرن چاپ وجود دارد که همه را نمی توان در یک مقاله جای داد، با این حال می توانید با مراجعه به سایت خانه چاپ و گرافیک، روی انواع کاغذ و مقوا در گرماژ مختلف (نازک یا ضخیم) محصول چاپی خود را با نهایت سرعت و کیفیت چاپ کنید.

چرا خانه چاپ و گرافیک

بالاترین کیفیت و بالاترین سرعت چاپ شعار خانه چاپ و گرافیک است. امکان چاپ 2 ساعته تقریبا تمامی پروژه های چاپی شما در کنار دقت و شادابی بسیار عالی رنگ ها از ویژگی های ممتاز این مجوعه است. قیمت مناسب، کیفیت عالی و سرعت فوق العاده تمام نیاز شما از یک چاپ بی نظیر را برآورده خواهد کرد.

خانه چاپ و گرافیک با دارا بودن مدرن ترین دستگاه های چاپ دیجیتال رنگی با کیفیت عالی و رنگ های زنده برای چاپ روی انواع کاغذ با گرماژ متفاوت امکان چاپ تقریبا تمامی پروژه های چاپی شما را داشته و کارهای شما را با بالاترین سرعتی که تاکنون تجربه نکرده اید به دست شما می رساند. همچنین پرینترهای تک رنگ و مخصوص چاپ کتاب با بالاترین سرعت و کیفیت آماده چاپ کتاب، جزوه ، دفترچه یادداشت، سررسید و کتابچه های شماست. دستگاه های برش مستقیم و برش بسیار دقیق نیم تیغ اتوماتیک امکان برش لیبل های زیر 1 سانتی متر را با دقت فوق العاده برای شما فراهم میکند. از دیگر خدمات ما می توان به چاپ پلات در عرض های گسترده لارج فرمت، انواع پوشش های لمینت مات و براق و سلفون مات، براق و مخملی، انجام انواع صحافی منگنه ساده، منگنه دوبل، فنر، چسب گرم و سرد و جلد سخت سلفونی و گالینگور اشاره کرد.

در صورت داشتن هر پرسشی در مورد طراحی و چاپ با خانه چاپ و گرافیک تماس گرفته و از مشاوران تخصصی ما به رایگان بهره مند شوید.

وبسایت خانه چاپ و گرافیک: digichapograph.com

شماره های تماس: 02188810360 – 02188848450 – 02188836439 – 02188832940

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






    کارت بازی هم چاپ می کنید؟