;
coinex

آیپدهای OLED اپل تا پایان 2024 به بازار نمی‌آیند

اپل تا پایان 2024 نمی‌تواند آیپدهای OLED را روانه بازار کند. اگر به‌دنبال خرید یک آیپد با پنل OLED هستید، احتمالا باید تا پایان سال 2024 منتظر بمانید.

روز گذشته خبری درباره آیپدهای جدید اپل با نمایشگرهای 15 اینچی OLED منتشر شد. این خبر مدعی بود که اپل در آینده، آیپدهای OLED را روانه بازار می‌کند. اما گزارش جدیدی که امروز منتشر شده، مدعی است که تا پایان سال 2024، از آیپدهای OLED اپل خبری نیست.

از آیپدهای OLED اپل چه خبر؟

بنابر گزارش جدیدی که توسط TheElec منتشر شده، اپل تا پایان 2022 برنامه‌های خود برای تولید آیپدهای اولد را متوقف کرده است. این منبع آگاه مدعی شده که دلیل اپل برای توقف برنامه‌های خود، درواقع ناتوانی سامسونگ در تامین نمایشگرهای OLED است. اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ نمی‌‌تواند نمایشگری با کیفیت مورد نیاز اپل را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه تولید کند.

آیپدهای OLED اپل تا پایان 2024 به بازار نمی‌آیند

اپل انتظار دارد که پنل‌های نمایشگر OLED در آیپدهای جدید، به جای ساختار قدیمی تک پشته‌ای، از ساختار دو پشته‌ای و دو لایه انتشار برخوردار باشد. این نوع از پنل‌ها روشن‌تر از پنل‌های OLED نسل اول هستند و طبیعتا، روند ساخت آنها دشوار‌تر و قیمت آنها نیز بالاتر است.

در این گزارش نوشته شده سطح انتظارات و استانداردهای اپل باعث شده تا پروژه از لحاظ مالی، برای سامسونگ قابل قبول نباشد. البته، نسل جدیدی از فرآیند تولید می‌تواند با کاهش هزینه‌ها، این مشکل را برطرف کند. اما چنین تغییر بزرگی در سیستم‌های تولید، نیازمند این است که سامسونگ، تمام تجهیزات و امکانات تولیدی خود را با تکنولوژی‌های جدیدتر جایگزین کند و چنین چیزی به سرمایه بسیار بالایی نیاز دارد.

تجهیزات جدید سامسونگ احتمالا در سال 2023 راه‌اندازی می‌شوند و این بدان معناست که خریداران احتمالی آیپدهای OLED باید تا پایان سال 2024 منتظر بمانند. شرکت‌های اپل و سامسونگ هنوز در حال مذاکره هستند. منابع آگاه مدعی هستند که اگر سامسونگ بتواند به‌زودی، سفارش قابل توجهی را از سمت اپل ثبت کند، احتمالا می‌تواند برنامه‌ریزی‌های خود برای نهایی کردن پروژه را اجرا کند و تا تابستان 2022، تجهیزات لازم را سفارش دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آیپدهای اولد اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر