coinex
راهنمای خرید تکراتو

مزیت های یادگیری زبان ترکی استانبولی

مزیت های یادگیری زبان ترکی استانبولی ؛ زبان ترکی همواره یکی از جذاب ترین و پرمخاطب ترین زبان ها در ایران بوده که این موضوع باعث شده یادگیری این زبان برای بسیاری از افراد جز اولویت های زبانی باشد.

کشور ترکیه که یکی از همسایگان مهم ایران می باشد و از دیرباز با کشور ایران در بسیاری از مسائل نقاط مشترک داشته امروزه در خاورمیانه یکی از کشورهای مدرن و پیشرفته محسوب می شود که در این خصوص یادگیری زبان ترکی  استانبولی را برای مردم ایران بیش از پیش مهم و مفید کرده است.

البته زبان ترکی با زبان فارسی به دلیل تاریخچه این دو کشور نقاط مشترک زیادی دارند و همچنین برای ایرانی ها به دلیل اینکه یکی از زبان های مهم کشور زبان ترکی است این مسئله بیشتر مورد توجه بوده است البته بین زبان ترکی استانبولی و ترکی آذری تفاوت هایی وجود دارد.

امروزه نیز به دلایل گوناگون و مزیت های مختلف که در ادامه توضیح خواهیم داد این زبان برای بسیاری از افراد جذابیت بیش از پیش پیدا کرده و مورد توجه می باشد.

زبان ترکی استانبولی و ویژگی های این زبان

زبان ترکی از خانواده زبان Turkic است. این زبان دارای تاریخچه ای غنی و پیچیده می باشد اما اگر این موضوع را بخواهیم ساده بیان کنیم در حالت کلی می توان آن را به دو فاز تقسیم کرد. در زمان امپراطوری عثمانی، این زبان تلفیقی از زبان های ترکی، عربی و فارسی بود که در این دوران بسیاری از لغات اصیل ترکی از بین رفته است.

در سال ۱۹۲۸ کمی بعد از اینکه ترکیه جمهوریت خود را تثبیت کرد، رهبر آن زمان ترکیه، آتاتورک تغییرات بسیاری در کشور ترکیه اعمال کرد. یکی از آن ها در مورد زبان ترکی بود که به یک شکل درست درآید و حروف الفبا عربی جایگزین الفبای لاتین شود و این باعث شد تا بسیاری از کلمات با لقب ترکی قدیم و جدید استفاده شوند.

یکی از ویژگی های این زبان آواهای هماهنگ، نداشتن جنسیت، آمدن فعل در آخر جمله است. حدود ۶۰ میلیون ترکی زبان وجود دارند که زبان مادری شان ترکی است و حدود ۱۵ میلیون نفر زبان ترکی را به عنوان زبان دوم شان صحبت می کنند. همچنین این زبان در کشورهایی چون آلمان، بلغارستان، انگلیس، یونان و … به صورت اقلیت مورد توجه مورد استفاده است.

یادگیری زبان ترکی استانبولی برای توسعه کسب و کار

کشور ترکیه یکی از مهم ترین مقاصد شرکت های ایرانی برای توسعه کسب و کار و زمینه های شغلی است در نتیجه یادگیری این زبان می تواند در این زمینه بسیار موثر و مفید باشد.

هر چند شاید تصور شود که زبان انگلیسی می تواند در این خصوص کافی باشد اما اگر بتوانید به زبان خودشان که زبان مادری شان می باشد با شرکت های ترکی ارتباط برقرار نمایید مطمئنا حس اطمینان بیشتری را در آن ها بوجود می آورید و می توانید راحت تر به توسعه کار خود و یا حتی یافتن شغل در این کشور بپردازید.

در نتیجه بهتر است در کنار زبان انگلیسی که به عنوان زبان بین المللی مورد استفاده است زبان ترکی را نیز به خوبی بلد باشید تا موفقیت بیشتری را کسب نمایید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی در گردشگری

کشور ترکیه یکی از قطب های گردشگری آسیا و خاورمیانه است و روزانه افراد زیادی از ایران و سایر کشورها به این کشور برای مقاصد مختلف سفر می کنند در نتیجه یادگیری زبان ترکی فرصت های شغلی بسیاری را در این زمینه برای تان فراهم خواهد کرد.

شما می توانید در این خصوص چه در ایران و چه در کشور ترکیه مشغول به فعالیت شوید و برای شرکت های مختلف به عناوین گوناگون مثل تور لیدر، مترجم و دیگر موارد مشغول به کار شوید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی برای تحصیل

دانشگاه های ترکیه در بسیاری از رشته های تحصیلی در رتبه های بسیاری خوبی قرار دارند که شما می توانید در مقاطع مختلف در رشته دلخواه خود به تحصیل در آن ها بپردازید. از این رو یادگیری زبان ترکی می تواند به شما بسیار کمک نماید.

بسیاری از رشته ها در دانشگاه های ترکیه تنها به زبان ترکی تدریس می شوند که این موضوع دلیلی مهم برای یادگیری این زبان است که به شما برای زندگی در این کشور نیز کمک خواهد کرد.

چرا زبان ترکی در ایران محبوب است

جدا از موارد گفته شده در بالا در مورد زبان ترکی، بسیاری از مردم ایران علاقه مند به موسیقی، فیلم و سریال های ترکی زبان هستند و در نتیجه برای درک بهتر آن ها یادگیری زبان ترکی برای شان جذاب و لذت بخش می باشد. در نتیجه یادگیری زبان ترکی یکی از زبان های پرمخاطب در ایران می باشد.

یادگیری زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا دارای یک دپارتمان جدا و تخصصی در زمینه آموزش زبان ترکی استانبولی است که زیر نظر اساتید معتبر و نیتیو زبان به آموزش زبان ترکی می پردازد.

کلاس های زبان ترکی استانبولی در موسسه زبان دهخدا به صورت گروهی و خصوصی به شکل آنلاین و حضوری برگزار می شود. در این کلاس ها از بهترین و بروزترین امکانات آموزشی بهره گرفته شده و آموزش با مدرن ترین روش های تدریس برگزار می شود.

در حالت آنلاین نیز موسسه زبان دهخدا برای اینکه بتواند بهترین خدمات را به زبان آموزان ارائه نماید از بهترین پلتفرم آموزشی آنلاین بهره گرفته تا شما بتوانید در بهترین حالت و بدون هیچ دغدغه ای تنها به یادگیری زبان ترکی بپردازید.

برای شرکت در این دوره ها تنها کافی است یک تعیین سطح رایگان شوید و با دریافت مشاوره شروع به یادگیری نمایید.

.

نظر شما در خصوص یادگیری زبان ترکی استانبولی چیست؟ در کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر