;
coinex

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 ؛ سای فای جدید چی ببینیم؟

فیلم‌های علمی تخیلی یکی از پر طرفدارترین فیلم‌ها هستند. از این رو در ادامه لیستی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 را در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای اطلاع از جزئیات با تکراتو همراه باشید.

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 جزو فیلم‌هایی محسوب می‌شوند که طرفداران مخصوص به خود را دارند و بسیاری از افراد به این‌گونه فیلم‌ها علاقه دارند. ازاین‌رو، ما در این نوشتار تلاش کرده‌ایم تا لیستی از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022 را برای شما نام ببریم تا بتوانید با دیدی باز، این فیلم‌ها را بر اساس علاقه خود انتخاب نمایید.

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

اگر قصد دارید فیلم‌های سال 2021 را نیز تماشا کرد و سپس به سراغ فیلم‌های 2022 بروید، می‌توانید به فهرست بهترین فیلم های 2022 نگاهی بیندازید. اگر هم ذائقه شما با فیلم‌های علمی تخیلی سازگار نبوده و بیشتر به دنبال ژانرهای طنز هستید، می‌توانید بهترین فیلم های کمدی جهان را مشاهده کرده و اوقات خوشی را با خانواده و دوستان خود سپری کنید.

از سوی دیگر، اگر به فیلم‌های سینمایی ایرانی علاقه دارید، بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400 را مطالعه فرمایید. همان طور که می‌دانید، فیلم‌های زیادی با ژانرهای متفاوتی وجود دارد که طرفداران مخصوص به خود را دارد. اگر یکی از طرفدارن فیلم‌های علمی تخیلی هستید، تا انتها همراه ما باشید.

فیلم‌های علمی تخیلی، نوعی فیلم هستند که به بینندگان تجربه جدیدی از فیلم ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با مشاهده آنها به موضوعات جدیدی دست پیدا کنید. این فیلم‌ها، ذهن مخاطب را با موضوعات ماورا طبیعی، غیرعادی و تخیلی آشنا می‌کند که شاید واقعیت نداشته باشند.

تاکنون در سینما فیلم‌های علمی تخیلی زیادی اکران شده است. اما ما در این مقاله، قصد داریم به بررسی بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله را مطالعه فرمایید.

فلش (The Flash)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

  • ژانر: علمی تخیلی، ابرقهرمانی، اکشن، ماجراجویی و فانتزی
  • کارگردان: اندی موسکیتی
  • ستارگان: ازرا میلر، بن افلک، مایکل کیتون، ساشا کال، کرسی کلمونس، ماریبل وردو، ران لیوینگستون

فیلم سینمایی فلش (Flash) یکی از بهترین و جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022 محسوب می‌شود که بسیاری از افراد منتظر اکران آن هستند. در این فیلم ابرقهرمانی، شما می‌توانید بازیگران حرفه‌ای زیادی مشاهده کنید.

این فیلم که توسط شرکت دی‌سی فیلمز ساخته شده، به زبان انگلیسی بوده و در ایالات متحده فیلم‌برداری شده است. گفته می‌شود که این فیلم، قرار است در تاریخ 4 نوامبر 2022 (مطابق با 13 آبان سال 1401) در ایالات متحده آمریکا اکران شود.

ازاین‌رو، بسیاری از طرفداران این فیلم، بی‌صبرانه منتظر اکران این فیلم مهیج هستند. داستان این فیلم که بر اساس ابرقهرمان کمیک بوک است، طبق زندگی شخصیتی به نام فلش بوده که شخصیت بسیار جالب و هیجان‌انگیزی دارد.

بسیاری گفته‌اند که این شخصیت، تقریباً مشابه داستان Flashpoint است. ما در این فیلم، مشاهده می‌کنیم که بری (Barry) تصمیم می‌گیرد که برای نجات جان مادر خود، در زمان سفر کرده و جلوی مرگ او را بگیرد.

باوجوداینکه او موفق می‌شود در زمان سفر کند، اما دچار مشکلاتی می‌شود که خلاص شدن از آن بسیار سخت است. یکی از مهم‌ترین مشکلات، تغییر اثر پروانه‌ای یا هرج‌ومرج در زمان آینده است که موجب بروز اتفاقات عجیبی می‌شود. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این فیلم را در مقاله The Flash 2022 کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2022 

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

پلنگ سیاه 2 واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

  • ژانر: علمی تخیلی، ابرقهرمانی، فانتزی
  • کارگردان: رایان کوگلر
  • ستارگان: لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، مارتین فریمن، لتیشیا رایت، وینستون دوک، آنجلا باست

فیلم جذاب و دیدنی پلنگ سیاه 2 واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever) یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 محسوب می‌شود که مدت زیادی است که طرفدارن خود را منتظر نگه داشته است. خوب است بدانید که این فیلم توسط شرکت مارول تولید و توزیع شده است.

این فیلم جدید علمی تخیلی 2022 که در سال 2018 نسخه اول آن به اکران عمومی درآمد، اکنون دومین سری آن نیز در حال انتظار برای اکران است. این فیلم جذاب، قرار است در تاریخ 11 نوامبر 2022 (مطابق با 20 آبان 1401) در ایالات متحده انتشار یابد و به انتظارهای طرفداران خود پایان دهد. پلنگ سیاه که شخصیت اصلی داستان است، بر اساس شخصیت‌های ابرقهرمانی شرکت مارول ساخته شده که جذابیت آن را بیش‌ازپیش کرده است.

در این فیلم، ما با داستان آتلانتیس و مردمان وی آشنا خواهیم شد. ما مشاهده می‌کنیم که این افراد، تمدن بسیار پیشرفته‌ای دارند. بااین‌حال، آن‌ها به دنبال ویبرانیوم می‌روند. درگیری شدیدی میان این دو ملت شکل می‌گیرد.

زیرا واکاندا از اشتراک‌گذاری فلز خود با دیگران، خودداری می‌کنید و این افراد که به دنبال این قدرت هستند، با واکاندا و مردم وی به جنگ و جدال می‌پردازد. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره تریلر و تاریخ اکران فیلم Black Panther: Wakanda Forever کسب کنید.

دوردست (Distant)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

  • ژانر: علمی تخیلی
  • کارگردان: ویل اسپک و جاش گوردون
  • ستارگان: نائومی اسکات، برایان کاوانا-جونز، آنتونی راموس، ریچل بروزناهان

فیلم دوردست (Distant) جزو یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 شناخته می‌شود که مدت طولانی است که طرفداران آن منتظر اکران آن هستند. طبق گفته عوامل این فیلم، Distant در تاریخ 16 سپتامبر سال 2022 (25 شهریور 1401) اکران خواهد شد.

این فیلم جذاب که به کارگردانی ویل اسپک و جاش گوردون ساخته شده است، اسپنسر کوهن آن را نگاشته است. همچنین این فیلم به تهیه‌کنندگی به زیبایی به تصویر درآمده است. این فیلم طرفداران بسیاری دارد که در ادامه به‌اختصار داستان آن را بررسی خواهیم کرد.

داستان این فیلم علمی تخیلی جدید به این شکل است که یک شخص به طور کاملاً تصادفی، روی یک سیاره بیگانه فرود می‌آید. این فرد که یک معدنچی است، باید تلاش کند تا به هر طریقی زنده بماند. وی در این مسیر، با چالش‌های زیادی ازجمله خشکی زمین، کمبود اکسیژن و موجودات عجیب‌وغریب روبرو می‌شود. این فیلم جذابیت‌های بسیاری دارد که موجب شده است قبل از اکران خود، افراد زیادی را به خود جذب کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

بهترین فیلم های کمدی جهان

نگران نباش عزیزم (Don’t Worry Darling)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

  • ژانر: علمی تخیلی، دلهره‌آور، روان‌شناختی
  • کارگردان: الیویا وایلد
  • ستارگان: فلورانس پیو، هری استایلز، اولیویا وایلد، کریس پاین، جما چان، کیکی لین، سیدنی چندلر، نیک کرول، آلیشا هنگ، داگلاس اسمیت، کیت برلانت

فیلم جذاب نگران نباش عزیزم (Don’t Worry Darling) یکی از فیلم‌های جذابی است که قرار است در سال 2022 به اکران عمومی درآیند. این فیلم که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 شناخته می‌شود، توسط شرکت نیولاین سینما ساخته شده است.

این فیلم که به‌صورت روان‌شناختی ارائه می‌شود، نوعی فیلم علمی تخیلی است که برادران وارنر پیکچرز آن را توزیع خواهند کرد. عوامل فیلم نگران نباش عزیزم، اظهار کرده‌اند که قرار است این فیلم در تاریخ 23 سپتامبر 2022 (مطابق با اول مهر 1401) به‌صورت عمومی به اکران درآید و مخاطبان را شوکه کند. این فیلم، به تهیه‌کنندگی جمعی از تهیه‌کنندگان، یعنی روی لی، کیتی سیلبرمن، اولیویا وایلد و همچنین مری یور ساخته شده است.

برای اطلاع از داستان فیلم Don’t Worry Darling خوب است بدانید که این فیلم قصد دارد موضوعاتی در بازه زمانی سال 1950 میلادی را بازگو کند که اتفاقات ویژه‌ای در آن مدت می‌افتد. در این بازه زمانی، زن خانه‌داری را مشاهده می‌کنیم که رابطه تقریباً خوبی با همسر خود دارد، اما از طرفی احساس رضایت از زندگی خود ندارد.

به دلیل این‌که گمان می‌کند شوهر وی راز سیاهی در دل خود دارد که از او پنهان می‌کند. او گمان می‌کند که همسر او، آرزو دارد که در سال‌های گذشته‌ای زندگی می‌کرد که زنان مطیع شوهرانشان بودند.

بلک آدام (Black Adam)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

  • ژانر: علمی تخیلی، ابرقهرمانی، اکشن، فانتزی
  • کارگردان: ژاومه کویت-سرا
  • ستارگان: دوئین جانسون، نوپا سنتی نو، آلدیس هاج، سارا شاهی، کوئینتسا سوئیندل، پیرس برازنان

فیلم بلک آدام (Black Adam) یکی از برترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2022 است که علاقه‌مندان به این سبک فیلم را مدت زیادی است منتظر خود نگه داشته است. این فیلم که به‌عنوان بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 شناخته می‌شود، ژانر علمی تخیلی، ابرقهرمانی، اکشن و فانتزی دارد، موجب شده که بتواند مخاطب را به خود جذب کند. شما با تماشای این فیلم، می‌توانید تجربه جدیدی و فراموش‌نشدنی از این ژانر فیلم‌ها داشته باشید.

گفته شده است که این فیلم در تاریخ 29 ژوئیه (مطابق با 7 مرداد 1401) منتشر خواهد شد. اگر تمالی دارید اطلاعاتی درباه تریلر این فیلم به دست آورید، می‌توانید به مقاله اولین تریلر فیلم بلک آدام رجوع کنید و همچننی اطلاعات دقیق درباره اکران ان را در مقاله تاریخ اکران فیلم بلک ادم مشاهده فرمایید.

این فیلم جذاب که به کارگردانی ژاومه کویت-سرا ساخته شده است را آدام استیکیل، روی هینز به همراه سهراب شیروانی نگاشته‌اند. از سوی دیگر، افراد معروف و موفقی مانند دوئین جانسون، دنی گارسیا و همچنین بو فلین، مسئولیت تهیه‌کنندگی این فیلم را داشته‌اند که به‌خوبی از پس آن برآمده‌اند.

بسیاری از افراد، این را اسپین‌آف فیلم شزم که در سال 2019 ساخته و منتشر شد، می‌دانند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید فیلم بلک آدام توسط شرکت موفق دی‌سی فیلمز ساخته و توسط برادران وارنر پیکچرز توزیع خواهد شد.

دوئین جانسون که یکی از موفق‌ترین بازیگران هالیوود محسوب می‌شود، در این فیلم نقشی اساسی را به اجرا در می‌آورد. وی قرار بود که در سال 2014 در بلک آدام که جزو بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 محسوب می‌شود، نقش‌آفرینی کند.

اما ساخت آن تا سال 2022 عقب افتاد و اکنون اسپین‌آفی از شزم را مشاهده خواهیم کرد. ازآنجاکه بلک آدام یکی از اصلی‌ترین دشمنان شزم محسوب می‌شوند، این دو نفر در آینده روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های نتفلیکس

بهترین فیلم های ترسناک جهان

دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World Dominion)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

  • ژانر: علمی تخیلی، ماجراجویی، اکشن
  • کارگردان: کالین ترورو
  • ستارگان: کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، لورا درن، سم نیل، جف گلدبلوم، مامودو آتی، اسکات هیز، دیجن لاچمن، جاستین اسمیت

فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World Dominion) که یک فیلم جدید علمی تخیلی 2022 است، یکی از فیلم‌های رو به اکران شناخته می‌شود که به‌صورت اکشن، ماجراجویی و درکل، علمی تخیلی است.

کالین ترورو این فیلم جذاب را کارگردانی کرده است که در آن بسیار موفق خواهد بود. زیرا این کارگردان تجربه زیادی دارد. فیلم‌نامه این فیلم را امیلی کارمایکل به همراه کالین ترورو به رشته تحریر درآورده‌اند.

طبق اظهارات عوامل فیلم، دنیای ژوراسیک: قلمرو قرار است در تاریخ 10 ژوئن 2022 (مطابق با 20 خرداد 1401) در ایالات متحده آمریکا به اکران عمومی دربیاید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این فیلم، می‌توانید تریلر و تاریخ اکران فیلم Jurassic World: Dominion را مشاهده فرمایید.

این فیلم که توسط امبلین اینترتینمنت (Amblin Entertainment) ساخته شده را شرکت نیرو سال پیکچرز (Universal Pictures) منتشر خواهد کرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این فیلم که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 محسوب می‌شود، نزدیک به 165 میلیون دلار هزینه داشته است.

لازم به ذکر است که این فیلم، سومیم فیلم از مجموعه دنیای ژوراسیک بوده و همچنین ششمین قسمت از فرنچایز پارک ژوراسیک شناخته می‌شود. علاوه بر این، دنیای ژوراسیک: قلمرو درواقع ادامه‌دهنده دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی است. اگر شما به دو فیلم قبلی این مجموعه علاقه داشته باشید، مطمئناً به این فیلم نیز تمایل پیدا خواهید کرد.

لایت‌یر (Lightyear)

لایت‌یر (Lightyear)

  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن، ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: آنگوس مک‌لین
  • صداپیشه: کریس ایوانز

انیمیشن لایت‌یر (Lightyear) یکی از برترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2022 محسوب می‌شود که نه‌تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز کاملاً مناسب است. طبق گفته عوامل این انیمیشن، لایت‌یر در تاریخ 17 ژوئن 2022 (مطابق با 17 خرداد 1401) اکران خواهد شد و در سینماها قابل‌مشاهده هستند. این انیمیشن رو به اکران، به‌صورت علمی تخیلی بوده و با ژانر ماجراجویی که دارد، مخاطب را تا لحظات آخر با خود همراه می‌کند.

هان طور که در بالا هم مشاهده کردید، آنگوس مک‌لین این انیمیشن را کارگردانی کرده و تهیه‌کننده آن نیز، گالین سوزمن بوده است. کریس ایوانز، بازیگر مشهور آمریکایی، صداپیشگی لاز لایتیر که اصلی‌ترین شخصیت انیمیشن است را انجام داده است.

شرکت دیزنی مسئولیت ساخت این انیمیشن محبوب را بر عهده دارد و گفته شده است که همین شرکت هم آن را منتشر و توزیع خواهد کرد. اگر شما به این‌گونه انیمیشن‌ها علاقه دارید، می‌توانید لیست بهترین انیمیشن های 2022 را نیز مشاهده فرمایید.

لایت‌یر که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به‌حساب می‌آید، به‌عنوان یک اسپین‌آف از مجموعه محبوب داستان اسباب‌بازی‌هاست. در این انیمیشن، ما داستان پیدا شدن یک محیط‌بان فضایی را مشاهده می‌کنیم که لایت‌یر نام دارد. Lightyear بر اساس باز لایتیر ساخته شده است که در همین مدتی که از معرفی آن می‌گذرد، طرفداران زیادی جذب کرده است. البته کسانی که به مجموعه اسباب‌بازی‌ها علاقه دارند، قطعاً شیفته این انیمیشن نیز خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن جهان

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

بتمن (The Batman)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

  • ژانر: علمی تخیلی، ابرقهرمانی،
  • کارگردان: مت ریوز
  • ستارگان: رابرت پتینسون، زوئی کراویتز، پل دینو، جفری رایت، جان تورتورو، پیتر سارسگارد، اندی سرکیس، کالین فارل

فیلم جذاب بتمن (The Batman) یکی از برترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2022 و رو به اکران بوده که توسط شرکت دی‌سی کامیکس ساخته خواهد شد. ازآنجاکه این فیلم به‌نوعی ادامه‌دهنده فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Darknight Raises) است، پیش از این‌که اکران شود هم طرفداران زیادی دارد. اگر مایل به دریافت اطلاعاتی درباره تریلر جدید فیلم بتمن هستید، می‌توانید مقاله مربوط به آن را مشاهده فرمایید.

اگر هم قصد دارید نقد و بررسی فیلم بتمن 2022 را مشاهده کنید، به مقاله مخصوص آن مراجعه فرمایید. این فیلم جذاب به کارگردانی مت ریوز، قرار است در تاریخ 4 مارس 2022 (مطابق با 13 اسفند 1400) اکران شود. لازم به ذکر است که فیلم‌برداری این فیلم بر عهده گرگ فریزر بوده که در سال 2020 آغاز شده و در ماه فوریه 2021 به پایان خواهد رسید. این فیلم را می‌توان در لیست بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به شمار آورد.

البته پتینسون اظهار کرده است که این فیلم با فیلم جوکر متفاوت بوده و کاملاً از یکدیگر مستقل هستند. داستان این قسمت از فیلم، مبارزه بتمن در برابر فساد در شهر گاتهام را به نمایش می‌گذارد. وی فسادی در این شهر پیدا می‌کند که به خانواده وی مرتبط است. برای اطلاع بیشتر، می‌توانید داستان فیلم بتمن (The Batman 2022) را مشاهده فرمایید.

همه چیز همه‌جا به‌یک‌باره (Everything Everywhere All At Once)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

  • ژانر: علمی تخیلی، کمدی، فانتزی، ماجراجویی
  • کارگردان: دن کوان، دنیل شاینرت
  • ستارگان: میشل یئو، جاناتن کی‌کوان، جنی سلیت، هری شام جونیور، جیمز هنگ، جیمی لی کرتیس

فیلم جذاب همه چیز همه‌جا به‌یک‌باره (Everything Everywhere All At Once) یکی از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به شمار می‌‌رود که به نظر می‌رسد فیلم بسیار خوبی باشد.

این فیلم، به کارگردانی دن کوان با همکاری دنیل شاینرت ساخته شده و محصول کشور آمریکاست. این فیلم که ژانر کمدی هم در کنار علمی تخیلی بودن آن دارد، موجب می‌شود که شما اوقات بسیار خوشی در کنار خانواده داشته باشید.

همچنین ازآنجاکه در این فیلم ماجراجویی‌های زیادی مشاهده خواهد شد، مخاطب را کاملاً درگیر می‌کند. عوامل فیلم همه چیز همه‌جا به‌یک‌باره تاریخ اکران آن را اطلاع‌رسانی کردند. طبق گفته آن‌ها، این فیلم در تاریخ 25 مارس 2022 (مطابق با 5 فروردین سال 1401) اکران خواهد شد. بسیاری از منتقدان عقیده دارند که این فیلم را می‌توان جزو بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به شمار آورد.

در ماه آگوست 2018 بود که شرکت سازنده این فیلم اعلام کرد که دن کوان و دنیل شاینرت، میشل یئو را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های فیلم جدید Everything Everywhere All At Once انتخاب کرده‌اند. تهیه‌کنندگی این فیلم نیز بر عهده آنتونی روسو، جو روسو به همراه جاناتان وانگ خواهد بود.

لازم به ذکر است که در مارس سال 2019، این فیلم بودجه لازم برای شروع فیلم‌برداری را دریافت کرد و در ماه ژانویه 2020، فیلم‌برداری آن آغاز شد. این فیلم، داستان یک زن دورگه چینی-آمریکایی (با هنرمندی میشل یئو) را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

بهترین فیلم های بقا

سقوط ماه (Moonfall)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن، فانتزی، ماجراجویی
  • کارگردان: رولاند امریش
  • ستارگان: هلی بری، پاتریک ویلسون، چارلی پلامر، جان بردلی-وست، دونالد ساترلند، مایکل پنیا، کارولینا بارتزاک، ایم ایکوآکور، ماکسیم روی، استفان بوگارت

فیلم سقوط ماه (Moonfall) یکی دیگر از برترین فیلم های علمی تخیلی 2022 محسوب می‌شود که رو به اکران است. این فیلم به کارگردانی رولاند امریش و تهیه‌کنندگی همین فرد به همراه هارالد کلوسر ساخته شده است.

این دو فرد با همکاری رابی باومگارتنر، فیلم‌نامه این فیلم زیبا را نگاشته‌اند و آن را به رشته تحریر درآورد‌اند. طبق گفته عوامل فیلم، سقوط ماه در تاریخ 4 فوریه 2022 (مطابق با 15 بهمن 1400) اکران خواهد شد. خوب است بدانید که هزینه لازم برای ساخت این فیلم، نزدیک به 150 میلیون دلار است.

سقوط ماه (Moonfall) که جزو بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 شناخته می‌شود، موضوعی را روایت می‌کند که اگر ماه از مدار خود خارج شود، چه اتفاقی خواهد افتاد. در این موقعیت دشوار، همه مردم جهان که برای یکدیگر غریبه هستند، باید برای نجات زمین و همچنین زندگی خود، دست‌به‌دست یکدیگر داده و این مشکل را حل کنند. شما می‌توانید اطلاعاتی درباره تریلر جدید فیلم Moonfall را مشاهده کنید.

در ماه مه 2019 بود که گفته شد که رولاند امریش در حال نوشتن و برنامه‌ریزی برای کارگردانی این فیلم بود. وی اعلام کرد که بودجه لازم برای ساخت این فیلم، نزدیک به 150 میلیون دلار است و همین امر موجب شد که این فیلم، یکی از گران‌ترین و پرهزینه‌ترین فیلم‌های مستقل از تاریخ شناخته شود. در نهایت، فیلم‌برداری فیلم سقوط ماه، در شهر مونترال و در تاریخ اکتبر 2020 شروع شد.

65

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

  • ژانر: علمی تخیلی، هیجان‌انگیز، معمایی
  • کارگردان: اسکات بک، برایان وودز
  • ستارگان: آدام درایور، آریانا گرینبلت، کلویی کولمن

فیلم جذاب و هیجان‌انگیز 65، یکی از برترین فیلم های علمی تخیلی 2022 شناخته می‌شود که به دلیل بازیگران مشهور و حرفه‌ای که در آن بازی می‌کنند، قبل از اکران هم طرفداران زیادی کسب کرده است.

این فیلم به کارگردانی اسکات بک با همکاری برایان وودز، توسط شرکت مشهور سونی ساخته و منتشر خواهد شد. این شرکت اعلام کرده است که فیلم 65 در تاریخ 29 آوریل 2022 (مطابق با تاریخ 9 اردیبهشت سال 1401) اکران خواهد شد.

بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند که می‌تواند این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 برشمرد که تجربه جدیدی از این ژانر به مخاطبان خود ارائه خواهد داد. در این فیلم، بازیگران بسیار خوبی اعم از آدام درایور، کلویی کولمن به همراه آریانا گرینبلت نقش‌آفرینی خواهند کرد. این بازیگران حرفه‌ای را می‌توان یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن به شمار آورد. در حال حاضر، جزئیات زیادی از این فیلم جدید علمی تخیلی 2022 در دسترس نیست.

تنها چیزی که ما از این فیلم اطلاع داریم، این است که آدام درایور به‌طورقطع در این فیلم بازی خواهد کرد. همان  طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، اسکات بک که به همراه برایان وودز نویسندگی و همچنین کارگردانی این فیلم را بر عهده دارند، قبلاً هم با یکدیگر همکاری داشته‌اند. آن‌ها فیلم یک مکان ساکت (A Quiet Place) را نیز با همکاری یکدیگر نوشته‌اند. خوب است بدنید که نزدیک به 91 میلیون دلار برای بودجه این فیلم در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های زامبی

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

سونوگرافی (Ultrasound)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

  • ژانر: علمی تخیلی، معمایی
  • کارگردان: وینسنت کارتیسر
  • ستارگان: وینسنت کارتیسر، چلسیا لوپز، بردیا وول، رینی کوالی

فیلم سونوگرافی (Ultrasound) را می‌توان یک فیلم علمی تخیلی جدید به‌حساب آورد که رو به اکران است. این فیلم توسط وینسنت کارتیسر کارگردانی شده و همچنین این شخص در لیست بازیگران آن هم مشاهده می‌شود. علاوه بر این، وینسنت کارتیسر وظیفه تهیه‎کنندگی فیلم سونوگرافی را نیز به عهده دارد.

برای اطلاع از داستان فیلم که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 محسوب می‌شود، تا ادامه این بخش را مطالعه فرمایید. شخصیت گلن (با هنرمندی وینسنت کارتیسر) در ابتدای فیلم مشخص است که در زیر باران، از یک جشن عروسی به منزل خود می‌رود.

او در حین رانندگی، روی میخ‌ها حرکت می‌کند و موجب می‌شود که به دردسر بیفتد. وی مجبور می‌شود از خانه‌ای که در آن نزدیکی قرار دارد، کمک بخواهد تا بتواند از این مشکل خلاص شود.

در این خانه، آرت به وی کمک می‌کند و تا حدی سعی می‌کند با گلن صمیمی شود. در ادامه، آرت گلن را مجبور به هم‌بستر شدن با همسر کوچک‌تر خود، سیندی می‌کند. گلن از این اوضاع ناراحت می‌شود و ناراحتی او زمانی تشدید پیدا می‌‎کند که آرت با یک نوار ویدئویی به خانه گلن می‌رود.

در این نوار، مشخص می‌شود که سیندی باردار است. در نتیجه، آرت وی را متقاعد می‌کند که ازاین‌پس، مسئولیت سیندی با گلن بوده و او را مجبور می‌کند که با آن‌ها در یک خانه زندگی کنند. در این حین، اتفاقت عجیب‌وغریبی را شاهد هستیم.

Moonshot

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، فانتزی
  • کارگردان: کریس وینترباوئر
  • ستارگان: لانا کاندور، کول اسپراوس، میسون گودینگ، امیلی راد، زاک براف، لوکاس گیج

فیلم Moonshot که رو به اکران است، یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به شمار می‌رود که به نظر می‌رسد فیلم پرطرفداری شود. این فیلم به کارگردانی کریس وینترباوئر ساخته شده است و شرکت محبوب و پرطرفدار HBO ساخت و توزیع آن را بر عهده دارد.

در داستان این فیلم که یک فیلم علمی تخیلی جدید محسوب می‌شود، داستان جالبی دارد. مکس تکس، نویسندگی این فیلم را بر عهده دارد و گرگ برلانتی نیز تهیه‌کنندگی این فیلم را انجام خواهد داد.

این فیلم، داستان دو دانشجوی کالج را به نمایش می‌گذارد که به نیروهای مخفیانه‌ای می‌پیوندند. این دو دانشجو، به‌صورت مخفیانه وارد یک سفینه فضایی می‌شوند تا به سمت مریخ حرکت کنند.

کاندور، نقش نامزد کسی را بازی می‌کند که به دنبال نامزد خود می‌رود. این فیلم علمی تخیلی جدید تلاش می‌کند تا زندگی در مریخ را به نمایش بگذارد. اطلاعات نشان می‌دهند که این فیلم در تاریخ 24 مارس 2022 (مطابق با 4 فروردین سال 1401) به اکران عمومی درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آخرالزمانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما

مرد آزاد 2 (Free Guy 2)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن، کمدی، ماجراجویی
  • کارگردان: شان لوی
  • ستارگان: رایان رینولدز، جودی کامر، تایکا وایتیتی، مت لیبرمن، جو کیری، اوتکرش امید کار

فیلم مرد آزاد (Free Guy) یکی از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022 محسوب می‌شود که شان لوی کارگردانی آن را بر عهده دارد. رایان رینولدز، شان لوی، سارا شکر، گرگ برلانتی به همراه آدام کولرنر نیز مسئول تهیه‌کنندگی این فیلم هستند. بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند که این فیلم را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 محسوب می‌شود. مرد آزاد که در سال آینده اکران خواهد شد، قسمت دوم این فیلم است.

اخیرا،رایان رینولدز شایعات ساخت Free Guy 2 را تأیید کرد. نگاشتن فیلم‌نامه این فیلم هم بر عهده مت لیبرمن و همچنین زک پن است. قسمت اول این فیلم، به دلیل شیوع ویروس کرونا عقب افتاد و نهایتاً در تاریخ 13 اوت 2021 منتشر شد. این در حالی است که قسمت دوم این فیلم در تاریخ 23 فوریه 2022 (مطابق با 4 اسفند 1400) اکران خواهد شد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این فیلم در مراسم افتتاحیه خود، نزدیک به 25 میلیون دلار کسب کرد.

شرکت مشهور دیزنی، مسئولیت ساخت فیلم مرد آزاد دو را عهده دارد. این امر نشان می‌دهد که شرکت دیزنی قصد دارد به سمت ساخت مجموعه‌های فیلمی خانوادگی جدیدی برود. شما می‌توانید نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد) را مطالعه کنید.

در اعماق (The Superseep)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، ترسناک
  • کارگردان: آرسنی سوخین
  • ستارگان: میلنا رادولوویچ، سرگنی ایوانیوک، نیکولای کووباس، کیریل کووباس، نیکیتا دیوبانوف

فیلم مهیج و جذاب در اعماق (The Superseep)، یکی از برترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2022 به شمار می‌شود که رو به اکران است. این فیلم به کارگردانی آرسنی سوخین و بازیگران فوق‌العاده‌ای که دارد، موجب شده که یکی از فیلم‌های جذاب سال آینده به نظر برسد.

این فیلم ترسناک، توسط شرکت RLJ Entertainment ساخته و منتشر خواهد شد. عوامل این فیلم اظهار کرده‌اند که The Superseep در تاریخ 12 ژانویه 2022 (مطابق با 22 دی‌ماه 1400) اکران خواهد شد.

یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 همین فیلم مذکور است که با تریلر آن نیز، توانسته تعداد زیادی طرفدار به خود جذب کند. در این فیلم با یکی از بزرگ‌ترین تأسیسات مخفی روسیه روبرو هستیم که گمانه kola نام دارد.

گفته می‌شود که در سال 1984، در اعماق زمین و در عمق نزدیک به 7 مایلی، برخی صداهای نامشخصی ضبط شده است که برای بسیاری از افراد مبهم بود. این صداهای مبهم، بیشتر شبیه به ناله و فریاد انسان‌ها بود که تا حد زیادی هم ترسناک به نظر می‌رسید.

در ادامه داستان این فیلم مشاهده می‌کنیم که از زمانی که این صداها شنیده می‌شود، تیمی برای تحقیق در این حوزه تشکیل شد. این تیم، شامل افراد دانشمند و افراد نظامی زیادی بودند که برای کشف این صداهای ترسناک، به زیرزمین رفتند تا پرده از این راز بزرگ بردارند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید آن‌ها چه چیزی در زیرزمین کشف کردند. کشفیات آن‌ها، نشان داد را می‌توان تهدید بزرگی در برابر بشریت به‌حساب آورد. در حال حاضر، این افراد باید آینده بشریت را نجات دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ

شاه ماشین (King Car)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
  • ژانر: علمی تخیلی
  • کارگردان: رناتا پینهیرو
  • ستاران: لوسیانو پدرو جونیور،ماتیوس ناپترگایل، اکادو دو کنل

فیلم شاه ماشین (King Car) یکی از فیلم‌های جذابی است که در این ژانر ساخته شده است. این فیلم که یکی از مهم‌ترین و بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به‌حساب می‌آید، در این سال اکران خواهد شد. علاوه بر این، شرکت Dark Star Pictures قصد دارد این فیلم را ساخته و آن را منتشر کند. این امر نیز تأثیر بسزایی در موفقیت این فیلم دارد.

در داستان و روایت این فیلم، ما با یک فرد جوان ملاقات می‌کنیم که توانایی عجیبی در استفاده از ماشین‌ها برای نجات جان افراد دارد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این فیلم با آن روبرو می‌شویم، تلاش برای زنده ماندن است.

همان طور که بعداً در این فیلم مشاهده خواهید کرد، متوجه می‌شوید که در King Car تا حد زیادی با انواع زامبی‌ها در جنگ بوده تا بتوانند زنده بمانند. طبق گفته عوامل این فیلم محبوب، شاه ماشین قرار است در تاریخ 7 ژانویه سال 2022 (مطابق با 17 دی‌ماه 1400) اکران شود.

جاودانگان (Eternals)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
  • ژانر: علی تخیلی، ابرقهرمانی، اکشن، هیجان‌انگیز
  • کارگردان: کلویی ژائو
  • ستارگان: آنجلینا جولی، سلما هایک، کیت هرینگتون، هریش بتل، ما دونگ-سئوک، جما چان، ریچادر مدن، میل نانجیانی، لیا مک‌هئی، لورن ریدرلایف

فیلم دوست‌داشتنی و جذاب جاودانگان (Eternals)، یکی از برترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2022 محسوب می‌شود و به‌محض پخش تریلر آن، افراد زیادی به آن علاقه نشان دادند.

این فیلم به کارگردانی کلویی ژائو و تهیه‌کنندگی کوین فایلی به همراه نیت مور انجام می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که فیلم‌نامه فیلم را کلویی ژائو، پلتریک بورلی، رایان فیرپو و کار فیرپو نگاشته و به رشته تحریر درآورده‎اند. خوب است بدانید این فیلم در لیست بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به شمار می‌رود.

خوب است بدانید که این فیلم را شرکت محبوب مارول ساخته است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان داد. از سودی دیگر، شرکت دیزنی تصمیم دارد آن را اکران و منتشر کند. صحبت از اکران شد. برخی از افراد می‌گویند که فیلم در تاریخ 12 ژانویه سال 2022 (مطابق با  22 دی‎‌ماه 1400) اکران می‌شود.

این زمان کنی همیشه 18 نوامبر سال 2021 به اکران عمومی درآمد. اگر شما قصد دارید نقد این فیلم را مشاهده کنید، نقد فیلم جاودانگان را مطالعه فرموده و از اطلاعات آن استفاده نمایید.

از سوی درگ، اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره آخرین تریلر فیلم Eternls را مشاهده کنید، می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را بخوانید. به‌علاوه، اگر شما بخواهید، می‌توانید معرفی قهرمانان جدید مارول با انتشار پوسترهای آن را مشاهده کنید.

در داستان این فیلم، با  کسانی روبرو می‌شویم که به‌صورت ابرقهرمانی هستند و به شکلی شبیه به انسان داند. این فیلم که یک فیلم جدید علمی تخیلی 2022،ایین ظور صبح نمی‌شود. این ابرقهرمان‌ها، ده نفر هستند که گروه Etennals (جاودانگان) نامیده می‌شوند.

این افراد وظیفه دارند که برای نجات انسان‌ها و خود، در برابر کسانی که قابلیت‌هایی تقریباً مشابهی دارند، به مبارزه بپردازند و به همین دلیل هم به زمین آمده‌اند. تا قبل از سال‌های طولانی، این افراد تنها انسان‌ها را کنترل می‌کردند و اگر مشکلی برای آن‌ها پیش می‌آمد، آن را حل می‌کردند. این افراد اجازه نداشتند در میزان و کنترل جمعیت را در دست بگیرند. این فیلم را می‌توان یکی بهترین فیلم های 2022 است که در زمان اکران خود، طرفدارن زیادی را به خود جذب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه هندی‌

بهترین فیلم های هندی بالیوود

آنچارتد (Uncharted)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن، فانتزی، رازآلود، جنایی
  • کارگردان: میشل بای
  • ستارگان: تام هالند، مارک والبرگ، آنتونیو باندراس، سوفیا تیلور علی، تانی گابریل

فیلم منحصربه‎فرد و جذاب آنچارتد (Uncharted) یکی از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به‌حساب می‌آید که هرکسی را به خود جذب می‌کند. این فیلم با کارگردانی میشل بای، یکی از فیلم‌های مطرح سینمای محسوب می‌شود. شما می‌توانید اطلاعات بیش‌تری درباره تریلر و تاریخ اکران فیلم Uncharted در کسب کنید. خوب است بدانید که شرکت کلمبیا پیکچرز، ساخت آن را بر عهده دارد و قرار است که شرکت سونی پیکچرز آن را توزیع نماید.

عوامل فیلم آنچارتد اعلام کرده‌اند که این فیلم در تاریخ 18 فوریه 2022 (29 بهمن سال 1400) اکران خواهد شد. در داستان این فیلم، شما با بازی‌ها آشنا شده و یاد می‌گیرید که در آنچارتد، ریشه‌های گذشته ناتان دریا را برای خود مشخص کنید.

دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of madness)

جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022
جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • کارگردان: سم ریمی
  • ستارگان: بندیکت کامبربچ، الزیابت اولین، بندیکت وانگ، ریچل مک‎آدامز، چیویتل اجیوفور

فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی (Doctor Stange in the Multiverse of madness) یکی از برترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2022 در دنیا محسوب می‌شود. این فیلم که از شرکت دیزنی توزیع می‌شود، توسط شرکت محبوب مارول شناخته شده است که از همه جوانب مورد اعتماد خواهد بود.

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این فیلم، یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به شمار می‌رود. گفته شده که اکران عمومی این فیلم در تاریخ 6 مه 2022 (مطابق با 16 اردیبهشت 1401) خواهد بود.

لازم به ذکر است که این فیلم، در ژانر علمی تخیلی بوده، طرفداران زیادی به خود جذب کرده است. خوب است بدانید که این قسمت از فیلم، سری دم فیلم دکتر استرنج است. داستان فیلم هم درباره خود دکتر استرنج بوده که تلاش می‌کند با یافتن سنگ زمان، مشکلات پیش‌آمده را پیدا کند.

دکتر استرنج برای این کار، در زمان گذشته سفر می‌کند و به دنبال سنگ مخصوصی است. با مراجعه به جستار  تریلر Doctor Strange in the Multiverse of Madness اطلاعات بیشتر درباره این فیلم جذاب کسب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترکی

بهترین فیلم های بیوگرافی

ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، فانتزی، اکشن؛ ماجراجویی
  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • ستارگان: کریس همورث، ناتالی پورتمن، تسا تامپسون، کریستین بیل، پام کلمنتیئف، جیمی الکساندر، دیوید باتیستا، شان گان، کارن گیلان

فیلم جذاب ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) یک فیلم جدید علمی تخیلی 2022 به شمار می‌رود. این فیلم به کارگردانی تایکا وایتیتی، یکی از موفق‌ترین فیلم‌ها در زمینه علمی تخیلی خواهد بود. عوامل این فیلم اعلام کرده‌اند که ثور: عشق و تندر در تاریخ 8 جولای سال 2022 (مطابق با 17 تیر 1401) اکران در خواهد آمد.

آکوامن و پادشاهی گم‌شده (Aquaman and the Lost Kingdom)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • کارگردان: جیمز وان
  • ستارگان: جیسون موموآ، امبر هرد، دولف لاندگرن، پاتریک ویلسون، تمور یا موریسون، یحیی عبدالمتین

فیلم جذاب آکوامن و پادشاهی گم‌شده (Aquaman and the Lost Kingdom) یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به شمار می‌رود و طرفداران زیادی را تاکنون الآن خود کرده است. قرار است که این فیلم در تاریخ 16 دسامبر 2022 (مطابق با 25 آذر 1401) اکران خواهد یافت. شما می‌توانید اطلاع زیادی در برنامه محصول به آن کسب کنید. این اطلاعات در مقاله فیلم مدتی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی

بهترین فیلم های کمدی 2021

آواتار (Avatar)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: جیمز کامزون
  • ستارگان: زوئی سالدانیا، سم ورثینگتون، جووانی ریبیسی،‌ استیون لانگ، وین دیزل، ادی فالکو، امین کلمنت

یک فیلم علمی تخیلی جدید که طرفداران زیادی دارد، فیلم جذاب آواتار (Avtar) بوده که قرار است در سال آینده اکران یابد. ما در این فیلم جدید علمی تخیلی 2022 مشاهده می‌کنیم که جیک سولی خانواده‌ای تشکیل می‌دهد که برای ماندن در کنار یکدیگر، همکاری انجام می‌دهد.

با این‌ وجود، هنگامی که با تهدیدی مواجه می‌شوند، منزل خود را ترک کرده و به مناطق جدیدی سفر می‌کنند. عوامل فیلم اظهار کرده‌اند که فیلم در تاریخ 16 دسامبر 2022 (مطابق با 25 آذر 1401) به امران عمومی درمی‌اید.

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 در یک نگاه:

  • فلش (The Flash)
  • پلنگ سیاه 2 واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever)
  • دوردست (Distant)
  • نگران نباش عزیزم (Don’t Worry Darling)
  • بلک آدام (Black Adam)
  • دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World Dominion)
  • لایت‌یر (Lightyear)
  • بتمن (The Batman)
  • همه چیز همه‌جا به‌یک‌باره (Everything Everywhere All At Once)
  • سقوط ماه (Moonfall)
  • سونوگرافی (Ultrasound)
  • 65
  • Moonshot
  • مرد آزاد (Free Guy)
  • در اعماق (The Superseep)
  • شاه ماشین (King Car)
  • جاودانگان (Eternals)
  • آنچارتد (Uncharted)
  • دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی (Doctor Stange in the Multiverse of madness)
  • ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder)
  • آکوامن و پادشاهی گم‌شده (Aquaman and the Lost Kingdom)
  • آواتار (Avatar)

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: movieinsider

نظر شما در خصوص فیلم های علمی تخیلی 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من تو اکانت ایستاگرامم یه فیلم دارم اسمشو نمیدونم چجوری باید فهمید

    پاسخ