coinex
راهنمای خرید تکراتو

حدود 70 درصد دارندگان کاردانو در ضرر هستند

ارز کاردانو در عرض یک هفته 11.4 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد و قیمت آن تا سطح روانی 1 دلار کاهش یافت. با کاهش قیمت کاردانو ، سرمایه‌گذاران سبد دارایی این ارز را با ضرر حفظ می‌کنند.

ارز کاردانو (ADA)، از روز دوشنبه رشد نزولی داشته و هر روز قیمت آن کاهش یافته است. اگر روند نزولی چند روز دیگر ادامه پیدا کند، قیمت کاردانو به زیر 1 دلار می‎‌رسد. هم اکنون بیش از دو سوم خریداران این ارز، در ضرر هستند. تنها کسانی از این ارز در سود هستند که یک سال پیش کاردانو را خریداری کرده‌ بودند. با این خبر همراه ما باشید.

بررسی قیمت کاردانو

کاردانو بعد از سپری کردن یک هفته نزولی، هم اکنون با بالاترین قیمت (3.09 دلار) خود، 64.7 درصد اختلاف قیمت دارد. قیمت کاردانو در عرض یک هفته، 11.4 درصد کاهش پیدا کرد. اگر همین ترتیب را برای روزهای بعد نیز سپری کند، خطر سقوط به قیمت زیر 1 دلار نیز وجود خواهد داشت. بیشتر سرمایه‌گذاران ADA در منطقه قرمز هستند.

ارز کاردانو

داده‌های این ارزدیجیتال نشان می‌دهد که 67 درصد از سرمایه‌گذاران در ضرر کامل هستند. 9 درصد از آن‌ها در وضعیت سربه‌سر قرار دارند. تنها یک چهارم از نگه‌دارندگان کاردانو، در منطقه سبز هستند.  اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر بیان کنیم، 341 میلیون کاربر در وضعیت قرمز و 1.25 میلیون کاربر در منطقه سبز هستند.

شاید دانستن علت این اختلاف برایتان جالب باشد. یکی از علت‌هایی که باعث به وجود آمدن این مقدار اختلاف شده، مسئله زمان نگهداری این ارز در کیف پول است. 11 درصد از سرمایه‌گذاران این ارز، بیش از یک سال هولدر آن بوده‌اند و هم اکنون در وضعیت سبز قرار دارند. زمان نگهداری 76 درصد از سهام‌داران ADA، بین 1 تا 12 ماه است. هرچقدر زمان نگهداری این ارز بیشتر باشد، درصدِ منفی کمتر خواهد بود.

علت کاهش قیمت ارز کاردانو

سوال پیش می‌آید که چرا ارز کاردانو روند نزولی پیدا کرده است؟ امکان دارد دلیل بروز این اتفاق، برآورده نکردن انتظارات راه‌اندازی قراردادهای هوشمند باشد. از نظر تعداد برنامه‌های متمرکز (DApps)، کاردانو نتوانسته به رقم قابل توجهی دست یابد. بنابر گزارش DefiLlama، تعداد 10 پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) در این شبکه با ارزش کلی آن 233 میلیون دلار به مرحله اجرا درآمده است.

Cardano

یکی از بنیانگذاران کاردانو به نام چارلز هاسکینسون، اعتقاد دارد که بسیاری از برنامه‌های متمرکز این شبکه، در انتظار راه‌اندازی هارد فورک Vasil در ماه ژوئن 2022 مصادف با حرداد ماه 1401 هستند.

از نظر شاخص‎‌های فاندامنتال این ارز قوی به نظر می‎‌آید. در اوایل سال 2022، با راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز SundaeSwap تقاضای شبکه بیشتر شد ولی تا احساسات بازار به طور کامل تغییر پیدا نکند، فروش کاردانو بیشتر شده و ضرر سرمایه‌گذاران نیز افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد روند نزولی قیمت کاردانو چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر