;
coinex

تحلیل و بررسی فیلم آمبولانس 2022 با بازی جیک جیلنهال

تنشِ معلول از موقعیت و دکوپاژهای سوپرهالیوودی، هیجانِ جذابی را در فیلمی ایجاد کرده که در نقد فیلم آمبولانس به آن خواهیم پرداخت. هیجانی که با بازی‌های طراحی نشده، پلاتِ داستانیِ بد و کارگردانیِ پوپولیستی نابود می‌شود. با نقد فیلم Ambulance همراه ما باشید.

شروع فیلم با رفتارهای آمریکایی مآبانه Eiza González در نقش پرستار آمبولانس نویدبخش یک فیلم تمام هالیوودی و اکشنِ کلاسیک آمریکایی است. تیریکِ کارگردان در قرار دادن پرستار در موقعیت نجات دادن جان یک بچه و خون سردی پرستار در مواجه با موقعیت به وجود آمده برای شخصیت‌پردازی او خیلی رو و مستهلک است و سالی که نکوست از بهارش پیداست.

حضور بازیگر کار بلدی مانند جیلنهال در فیلم نیز تا نیمه‌های آن این امید را در دل انسان زنده نگه می‌داشت که شاید این فیلم خوب از آب در بیاید. اما از یک جایی به بعد یاد این ضرب‌المثل افتادم که:”این قبری که بالای سرش گریه می‌کنی مرده توش نیست”. در ادامه نقد فیلم Ambulance به تحلیل فیلم خواهیم پرداخت.

نقد فیلم آمبولانس

یک اکشنِ بی‌هویت

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فیلم آمبولانس خواهید خواند به شرح زیر است:

  • نقد ساختاری
    • کش و قوس یا کش دادن؟
    • بازیگری و موسیقی
  • نگاهی به محتوا و روایت
بررسی فیلم آمبولانس
بررسی فیلم آمبولانس

آمبولانس یک فیلم اکشن و مهیج محصول سال ۲۰۲۲ آمریکا به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مایکل بی است. این فیلم محصول مشترک New Republic Pictures، Bay Films، Endeavor Content و Project X Entertainment است.

در معرفی فیلم آمبولانس به بازیگران فیلم اشاره خواهیم کرد. جیک جیلنهال، یحیی عبدالمتین دوم و ایزا گونزالس در این فیلم بازی می‌کنند و دو خواهر و برادر خوانده را دنبال می‌کند که تبدیل به دزدان بانک شده‌اند که آمبولانسی را ربوده و دو نفر از نیروهای اولیه را گروگان می‌گیرند.

فیلم‌برداری در بحبوحه همه‌گیر شدن کووید در لس آنجلس با بودجه 40 میلیون دلاری با فیلم‌برداری روبرتو دی آنجلیس انجام شد. در پروسه پس از تولید تدوین توسط پیترو اسکالیا تکمیل شد و موسیقی توسط لورن بالف ساخته شد. این فیلم در 20 مارس 2022 در پاریس اکران شد و در 8 آوریل توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده اکران شد.

جهت خواندن مقاله‌ی کامل از طریق لینک زیر در سایت فیگار اقدام کنید:

تحلیل و نقد فیلم آمبولانس 2022؛ یک اکشنِ بی‌هویت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر