;
coinex

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

تکراتو در این مطلب به بررسی پوکو اف 4 جی تی پرداخته است. اگر دوست دارید با گوشی پوکو F4 جی تی بیشتر آشنا شوید، با بررسی گوشی POCO F4 GT همراه ما باشید.

گوشی پوکو F4 جی تی نسل جدیدی از محصولات سری F بوده که بسیار حرفه‌ای و منحصر به فرد ساخته شده است. این کمپانی چینی در این مدل از اجزای گوشی‌های پرچمدار استفاده کرده و همین جذابیت این گوشی را بیشتر کرده است.

ظاهری زیبا و چشم نواز، استفاده از اجزایی مناسب و حرفه‌ای، تراشه‌ای پرقدرت و … همگی از ویژگی‌های مهم گوشی پوکو F4 جی تی هستند. اگر قصد دارید با این این گوشی حرفه‌ای و پرطرفدار بیشتر آشنا شوید، با بررسی گوشی POCO F4 GT همراه ما باشید.

بررسی پوکو اف 4 جی تی

گوشی پوکو F4 جی تی با ورودش سر و صدای زیادی به پا کرد. این گوشی قدرتی در حد بهترین‌های بازار را دارد و یک گزینه خوش‌قیمت با امکانات عالی است.

در ادامه با بررسی گوشی POCO F4 GT همراه ما باشید تا با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید.

بررسی گوشی POCO F4 GTاز نظر کیفیت ظاهری و ساخت

کیفیت ساخت گوشی پوکو f4 gt بسیار بالاست و پنل پشت از جنس شیشه و فریم آلومینیومی ساخته شده تا حس پرمیوم و لوکس بودن را به کاربران القاء کند.

همچنین با استفاده از خطوط مختلف سعی شده قاب پشتی از سادگی درآید. در کل ظاهر گوشی شیائومی poco f4 gt در نگاه اول شما را مجذوب خود می‌کند و با اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی متفاوت است.

وزن تقریبی این مدل نزدیک به 210 گرم بوده و سنسور اثرانگشت نیز روی کلید پاور طراحی شده و عملکردی بسیار سریع دارد. همچنین در گوشی پوکو اف 4 gt با همکاری شرکت معروف JBL چهار اسپیکر تعبیه شده که کیفیت و وضوح صدایی تحسین برانگیز دارد.

بررسی پوکو اف 4 جی تی

اگر بخواهیم به طراحی گوشی پوکو اف ۴ جی تی نمره دهیم، قطعاً این مدل یکی از بهترین‌هاست و ارگونومی مناسب آن، به شما کمک می‌کند تا بدون احساس خستگی ساعت‌ها با آن بازی کنید.

شاید تنها ایراد وارد به آن، پشتیبانی نکردن از جک 3.5 میلی‌متری هدفون و نداشتن سنسور اثر انگشت اپتیکال باشد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S21 اولترا سامسونگ

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

بررسی پوکو اف 4 جی تی از نظر صفحه نمایش

گوشی پوکو f4 gt با یک نمایشگر فوق‌العاده 6.67 اینچی OLED با تراکم پیکسلی بسیار خوب و رزولوشن +Full HD عرضه شده است.

این صفحه نمایش قابلیت نشان دادن 1 میلیارد رنگ را دارد و روشنایی بالای آن باعث می‌شود حتی زیر نور مستقیم آفتاب، همه چیز را با وضوح کامل ببینید و مشکلی در کارکردن با گوشی خود نداشته باشید.

همچنین نرخ نوسازی عالی 120 هرتزی به شما در وب‌گردی و اجرای روان‌تر بازی‌ها کمک شایانی می‌کند.

بررسی پوکو اف 4 جی تی
بررسی پوکو اف 4 جی تی

هرچند به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف بهینه‌تر باتری، از رفرش‌ریت حداکثری صفحه، زیاد استفاده نکنید و به نرخ استاندارد 60 هرتزی بسنده کنید تا به باتری فشار کمتری وارد شود.

شیائومی برای ایمنی نمایشگر گوشی پوکو، آن را با گوریلاگلس ویکتس پوشانده و گواهی ضدآب IP53 را نیز برای آن در نظر گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ (POCO F3 Vs. Galaxy A52)

بررسی گوشی POCO F4 GTاز نظر دوربین

قبل از هرچیزی این موضوع را در نظر داشته باشید که پوکو عمده تمرکز خود را روی سخت‌افزار و باتری می‌گذارد تا کاربران با هزینه‌ای کمتر بتوانند خرید یک گوشی گیمینگ قدرتمند را تجربه کنند.

البته در زمینه دوربین هم معمولاً شاهد کیفیت بسیار خوبی از آن بودیم و این مدل هم از این قضیه مستثنا نیست.

گوشی شیائومی پوکو f4 gt با ترکیب دوربین سه‌گانه عرضه شده که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

سنسور اصلی مطابق انتظار عکس‌های شارپ و کم‌نویزی را به ثبت می‌رساند و پردازش خوبی که تراشه اسنپدراگون دارد، قطعاً موجب رضایت شما از تصاویر خروجی این دوربین خواهد شد. همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز برای این لنز در نظر گرفته شده است.

بررسی پوکو اف 4 جی تی

دوربین اولتراواید گوشی poco f4 gt برای گرفتن عکس‌های فوق‌عریض عملکرد قابل قبولی دارد و سنسور ماکرو نیز برای ثبت جزئیات سوژه‌های بسیار نزدیک کاربردی است، البته فراموش نکنید که برای عکاسی بهتر باید فاصله مناسب از سوژه را پیدا کنید تا با تصاویر تار و بی‌کیفیت مواجه نشوید.

دوربین سلفی این گوشی حرفه‌ای نیز، 20 مگاپیکسلی است و با پشتیبانی از قابلیت HDR، عکس‌های پرجزئیاتی را ثبت می‌کند. مشخصات گوشی پوکو اف ۴ جی تی در قسمت دوربین، شاید نسبت به هم‌کلاس‌هایش چشمگیر نباشد، اما قطعاً کاربران را ناامید نمی‌کند.

بررسی پوکو اف 4 جی تی از نظر باتری

معمولاً برای یک گوشی گیمینگ، باتری و فست شارژ خوب یکی از ملزومات است که می‌تواند گزینه تعیین‌کننده‌ای برای جذب کاربران باشد. پوکو نیز سعی کرده در باتری کم نگذارد و بهترین خود را ارائه دهد.

گوشی poco f4 gt با باتری 4560 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود که با توجه به فناوری ساخت 4 نانومتری تراشه Snapdragon 8 Gen1، مصرفی بهینه و مناسب دارد.

پوکو اف 4 جی تی بالاترین سرعت شارژر را در بین محصولات پوکو دارا بوده و نقطه قوت اصلی این باتری پشتیبانی از فست شارژ فوق‌العاده 120 وات HyperCharge است.

بررسی پوکو اف 4 جی تی
بررسی پوکو اف 4 جی تی

به کمک این فناوری شارژ فوق العاده قدرتمند، باتری 4560 میلی آمپر ساعتی این گوشی می‌تواند تنها در 17 دقیقه به طور کامل پر و آماده استفاده شود که قطعاً یک آپشن کم‌نظیر برای گیمرهاست. البته، به غیر از این حالت شارژ فوق سریع، حالت دیگری نیز وجود دارد که برای شارژ کردن باتری در حین بازی طراحی شده و گرمای کمتری تولید می‌کند.

مطمئناً در این حالت سرعت کمی پایین‌تر است، اما با این حال در 27 دقیقه باتری از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود. و البته باید به یک ریزه‌کاری قابل تحسین از پوکو اشاره کنیم که کابل USB-C را به صورت زاویه‌دار طراحی کرده تا در هنگام نگه داشتن گوشی به صورت افقی، مشکلی ایجاد نکند و استفاده از آن راحت‌تر باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A53 سامسونگ (Galaxy A53) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A33 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی پوکو F4 جی تی از نظر نرم افزاری

شیائومی سعی کرده که حداکثر توان خود را بکار گیرد تا نرم‌افزاری روان و بدون باگ را به کاربران هدیه دهد و باید گفت در این امر تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

گوشی پوکو f4 gt با نسخه 12 اندروید و رابط کاربری انحصاری MIUI 13 عرضه خواهد شد که البته MIUI نسبت به نسخه سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته و چندین قابلیت جدید به آن اضافه شده است.

بررسی پوکو اف 4 جی تی از نظر سخت افزاری

قسمت شاهکار گوشی poco f4 gt ، قطعاً سخت افزار آن است. در بطن این مدل، قوی‌ترین تراشه کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen1 قرار گرفته که در حال حاضر بهترین چیپست گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود و آن را فقط در پرچمداران می‌توان دید.

بررسی پوکو اف 4 جی تی

جالب است بدانید این تراشه نازک‌ترین چیپست ساخته شده تا امروز است و لیتوگرافی 4 نانومتری دارد که باعث می‌شود در پردازش‌های سنگین و به خصوص هنگام بازی کردن، گوشی کمتر داغ شود و مصرف باتری نیز بسیار بهینه‌تر باشد.

پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 در پوکو اف 4 جی تی با سیستم LiquidCool 3.0 خنک‌سازی می‌شود که متشکل از دو محفظه بخار است.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 

پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه نیز Adreno-730 است که هماهنگی خوبی با cpu دارد و پردازش داده‌های گرافیکی را بسیار سریع انجام می‌دهد.

بررسی پوکو اف 4 جی تی
بررسی پوکو اف 4 جی تی

در مورد Snapdragon 8 Gen 1 نیز باید گفت که اولین تراشه کوالکام است که براساس فرایند ۴ نانومتری سامسونگ توسعه‌یافته و از آخرین معماری Armv9 متعلق به Arm استفاده می‌کند. به‌طور خاص، CPU هشت هسته‌ای Kryo دارای یک هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته عملکردی Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته مصرفی Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است.

درمجموع و در زمینه فرکانس هسته‌ها، تراشه جدید کوالکام به‌میزان ناچیز، سرعت کلاک پایین‌تری نسبت به Dimensity 9000 مدیاتک ارائه می‌کند.

کوالکام وعده داده که اسنپدراگون 8 نسل 1 تا 20 درصد عملکرد بهتر و 30 درصد بازده انرژی بیشتری نسبت به مدل سال گذشته دارد.

درهمین‌حال، پردازنده گرافیکی جدیدAdreno  وعده عملکرد 30 درصد سریع‌تر و 25 درصد راندمان انرژی بهتر در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ را می‌دهد. همچنین یک کنترل پنل GPU جدید برای تنظیم دقیق نحوه اجرای بازی‌ها در رابط‌کاربری گوشی هوشمند شما ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9)

گوشی سامسونگ گلکسی A72

برای مقایسه، بد نیست بدانید که پوکو اف 3 از نسخه 1.0 این فناوری استفاده می‌کرد. همچنین محفظه‌های بخار 170 درصد بزرگ‌تر از چیزی شده‌اند که در اف 3 جی تی دیده بودیم.

نسخه‌های گوشی پوکو F4 GT که در دسترس هستند، به شرح زیر است:

  • نسخه پایه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی
  • نسخه پایه با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی

در هر دو نسخه رم از نوع  LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 است.

بررسی پوکو اف 4 جی تی از نظر کیفیت صدا

در ساخت گوشی پوکو اف 4 gt با همکاری شرکت معروف JBL چهار اسپیکر تعبیه شده که کیفیت و وضوح صدایی تحسین برانگیز دارند. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد کیفیت صدا هنگام بازی یا پخش موسیقی نیست و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

بررسی پوکو اف 4 جی تی
بررسی پوکو اف 4 جی تی

در این مطلب به بررسی پوکو اف 4 جی تی پرداختیم. یک گوشی پرقدرت و حرفه‌ای که توانسته نظر همگان را به خود جلب کند. این مطلب جزئیات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های این گوشی را به صورت کامل بازگو کرده و شما می‌توانید با خواندن آن به اطلاعات کاملی در مورد این گوی حرفه‌ای دست یابید.

سوالات متداول

آیا گوشی پوکو اف 4 جی تی ارزش خرید دارد؟

پوکو هر سال در حال نزدیک‌تر شدن به پرچمداران است و کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند. محصولات پوکو به واسطه قیمت مناسب و سخت‌افزار قدرتمندی که دارند، در رده پرفروش‌های بازار قرار می‌گیرند. با توجه به قیمت گوشی پوکو اف ۴ جی تی می‌توان آن را ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه فوق‌العاده Snapdragon 8 Gen1 دانست که باعث می‌شود ارزش خریدش بسیار بالا رود.

البته این مدل به جز سخت افزار، در قسمت‌های دیگر نیز قدرتمند ظاهر شده و کیفیت ساخت و طراحی جذاب آن، قطعاً هر کاربری را برای خرید وسوسه می‌کند. اکنون انتخاب با شماست که این گوشی را خریداری کنید یا نه.

مهم‌ترین قابلیت‌های گوشی پوکو اف 4 جی تی کدام‌ها هستند؟

گوشی پوکو اف 4 جی تی قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که باعث شده است یک محصول حرفه‌ای باشد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان صفحه نمایش فوق العاده OLED، رفرش ریت 120 هرتزی، دوربین سه گانه 64 مگاپیکسلی، فست شارژ 120 واتی، کیفیت ساخت بالا، پشتیبانی از اینترنت پر سرعت 5G، گواهی ضد آب IP53، پوشش گوریلاگلس ویکتس برای نمایشگر، تراشه نسل جدید و قدرتمند Snapdragon 8 Gen1 و … را نام برد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی پوکو اف 4 جی تی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    تا چند سال آپدیت داره؟

    پاسخ

    همون طور که میدونی تمام گوشیها شیائومی تا دوسال ابدیت رو دریافت میکنن ولی جدیداً شیائومی اعلام کرده که از گوشی هایی که از سال ۲۰۲۱ به بعد تولید شدن سه سال ابدیت ارئه خواهم کرد
    پ ن : میدونم این پوک عه ولی اگه نمی دونی پوکو هم زیر مجموعه شیائومی است به همین دلیل از خود برند شیائومی برای پاسخ گویی به جمله شما استفاده کردم ..
    امیدوارم تونسته باشم کمک کنم ..

    پاسخ

    سلام و خسته نباشید آیا این گوشی اپدیت های بعدی اندروید را دربافت میکند؟؟چون شنیدم احتمالا اپدیت واسه این گوشی نمیاد؟ لطفا جوابمو بدین چون میخوام این گوشی را بخرم

    پاسخ

    این گوشی کلید های مخصوص گیم هم داره که بازی با اون ها سریع تر و حرفه ای تر خواهد بود

    پاسخ

    گوشی عالی هست من می خوام بخرم قیمت آن هم بهتر است

    پاسخ

    پاسخ ابلهان خاموشی است

    پاسخ

    سلام خدمت شما، ممنون از بررسی این گوشی با ارزش.
    ولی ای کاش ذکر می‌کردید که گوشی اف 4 جی تی در واقع همان شیائومی کی 50 معروف است.

    پاسخ

    چون اون تو بازار نیومد اینو با نام پوکو ساختن و وارد ایران هم میشه

    پاسخ

    نمیری از فضولی !

    پاسخ