;
coinex

رویداد امنیت سایبری توسعه عملیات و بلاکچین 4 خرداد برگزار می‌شود

رویداد امنیت سایبری توسعه عملیات و بلاکچین در تاریخ 1401/3/4 در سالن خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام برگزار خواهد شد.

به نظر قاطع می‌رسد در دنیایی که همه جوانب آن وابسته به اطلاعاتی است که بر روی فضای اینترنت قرار می‌گیرد، امنیت اطلاعات امری قطعی باشد. این نیاز با توجه به اقبال مردم به اشتراک گذاری اطلاعات در فضای اینترنتی، امنیت آن نیز به همان اندازه ممکن است به خطر بیافتد. در این راستا فناوری بلاکچین به عنوان یک شبکه غیر متمرکز، راهکاری هوشمندانه برای تامین امنیت است؛ طبیعت غیرمتمرکز بلاک چین، به دلیل نداشتن نقاط نفوذ، احتمال و امکان هرگونه عمل خرابکارانه و یا غیر قانونی را ناممکن می سازد. از این رو، توسعه بلاک چین در امنیت سایبری نیاز اساسی صنایع مختلف است.

برگزار کنندگان رویداد امنیت سایبری توسعه عملیات و بلاکچین

پیریایی مدیر باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (شهر ری) در خصوص برگزار کنندگان رویداد امنیت سایبری توسعه عملیات و بلاکچین گفت: «این وبینار با حضور رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری و مهندسان درگاهی بیوک جباری مدیر گروه صنعتی مرکز افتای ریاست جمهوری دکتر رامین کریمی مدیر گروه امنیت سایبری حوزه وزارت نفت، مهندس طالبی معاون انرژی مرکز افتای ریاست جمهوری، محمد علی اکبری مشاور ریاست عالیه دانشگاه و مدیر باشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مهدی جوکار مدیر کل امور توانمند سازی امور دانشجویی ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران ونخبگان جوان، لاله فرهنگ متین سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحول دانشگاه آزاد اسلامی مححمد نریمانی راد  رئیس واحد محسن رنجبر معاون پژوهش و فناوری واحد و با حضور روسای دانشکده ها و مدیران دانشگاه واحد یادگار امام خمینی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار در تاریخ 1401/03/04 برگزار خواهد  شد.»

هدف از رویداد امنیت سایبری توسعه عملیات و بلاکچین

همچنین پیریایی درباره هدف این وبینار توضیح داد و گفت:«هدف این رویداد گسترش امنیت در فضای شبکه های سایبری در کشور است زیرا نیاز به این موضوع بسیار بیشتر از گذشته در حوزه بلاکچین احساس می‌شود.

این وبینار و یا به عبارتی بهتر این کارگاه در دو بعد مجازی و حضوری در سالن خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یادگار امام برگزار خواهد شد. با توجه به استقبالی که ازدر تاریخ هشتم اردیبهشت از وبینار ملی امنیت سایبری داشتند، تصمیم گرفتیم وبینار امنیت ملی سایبری و بلاکچین ها را با همکاری گروه آورکلاک انجام دهیم.»

پیریایی اضافه کرد:

مدرسان ما در این وبینار مهندس قاسمی و مهندس نصیری، از اعضای توانمند این حوزه هستند.

درباره گروه آورکلاک

آور کلاک نام گروهی است که بهزاد قاسمی در سال ۲۰۰۹ آن را تشکیل داد. آورکلاک در واقع نام مفهومی است به معنای افزایش سرعت پردازش پردازنده‌ها؛ عملیاتی که در طی آن پردازنده افزایش توان یافته و از تمام تپان خود برای تجزیه و تحلیل و انجام پردازش استفاده می‌کند.

گروه آورکلاک متشکل از افرادی است که به اعتقاد خود ززندگیشان را آورکلاک کرده‌اند؛ به این معنا که از وقت و انرژی خود بهینه استفاده می‌کنند و همزمان از حداکثر توان تفکر و تلاش خود برای ساختن راهکارهای نوین بهره می‌برند.

سرفصل های رویداد

سرفصل‌های مورد بررسی در این رویداد شامل موارد زیر خواهد بود:

  • بررسی انواع شبکه و ساختار آن
  • بررسی امنیت سایبری
  • استاندارد های امنیت سایبری
  • آشنایی با انواع معماری امنیتی در لایه های مختلف
  • بررسی بلاکچین و آشنایی با ساختار آن
  • نحوه‌ی معماری و توسعه شبکه‌های بلاکچینی
  • بررسی داده‌های بلاکچینی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رویداد امنیت سایبری توسعه عملیات و بلاکچین چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر