coinex
راهنمای خرید تکراتو

حمایت وزارت ارشاد از VODها ؛ با صداوسیما اختلاف نظر داریم!

بعد از حواشی به وجود آمده بر سر انتشار نامه رئیس ساترا به رئیس صداوسیما، حال از صحبت‌های وزیر ارشاد به نظر شاهد حمایت وزارت ارشاد از VODها هستیم!

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در صحبت از وضعیت شبکه نمایش خانگی، از اختلاف وزارتخانه با ساترا و صداوسیما پرده برداشت و گفت که در تلاش برای حل مشکل VODها با همکاری صداوسیما هستند.

بیشتر بخوانید: استیضاح وزیر ارتباطات ؛ آیا زارع‌پور برکنار می‌شود؟

حمایت وزارت ارشاد از VODها

حمایت وزارت ارشاد از VODها ؛ با صداوسیما اختلاف نظر داریم!

به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد امروز در دیدار با نمایندگان دانشجویان انجمن‌های اسلامی سراسر کشور به مسئله وضعیت پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی پرداخت و گفت:

«اینکه با صداوسیما درباره وضعیت شبکه نمایش خانگی دچار اختلاف نظرهایی باشیم، موضوعی طبیعی است اما این اختلاف نظرها به این معنی نیست که بخش نظارت نمایش خانگی رها شده باشد، بلکه این نظارت همچنان توسط «ساترا» صورت می‌گیرد.»

او با اشاره به جلسات متعدی که بین مسئولین وزارت و مدیران صداوسیما برگزار شده، از اختلاف نظر جزئی وزارتخانه با صداوسیما در حوزه این پلتفرم‌ها پرده برداشت اما گفت که با همکاری صداوسیما مسائل حل و فصل خواهد شد. اسماعیلی تاکید کرده که وزارت فرهنگ درباره نتایج این جلسات کاملا پیرو قوانین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت که در شروع کار وزارت جدید با انبوهی از مجوزهای صادرشده در پایان دولت دوازدهم در حوزه نشر و سینما مواجه بودند که این موضوع برای دولت چالش‌های زیادی در پی داشته و همچنان دولت در کش و گیر سامان‌دادن به این وضعیت است.

او تحقق عدالت فرهنگی، بازگشت حوزه فرهنگ و هنر به ریل گذاری مدنظر رهبری و جبهه فرهنگی انقلاب، اصلاح آیین نامه‌ها و ساختارهای تصمیم ساز، بازگشت مرجعیت و حکمرانی فرهنگ و هنر به وزارت فرهنگ، تحقق نهضت بازگشت به مسجد، بکارگیری جریان جوان و نخبه حوزه فرهنگ و برپایی برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر با محوریت نهادهای دینی را بخشی از اولویت کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید برشمرد.

گفتنی است همه این مسائل و حواشی از زمان انتشار نامه تهدید آمیز رئیس ساترا به رئیس صدا و سیما شروع شد که به دنبال آن بسیاری از احتمال فیلترینگ فیلیمو، نماوا و فیلم نت گفتند. در چنین شرایطی بود که فیلیمو وجاهت قانونی ساترا برای بررسی این مسئله را زیر سوال برد تا ابعاد موضوع گسترده‌تر از قبل شود. اساسا به نظر می‌رسد بسیاری معتقدند به جای ساترا، به عنوان زیرمجموعه صداوسیما و طبعا رقیب VODها، باید وزارت فرهنگ و ارشاد مسئول نظارت بر VODها باشد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص حمایت وزارت ارشاد از VODها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر