;
coinex

آخرین وضعیت سیل در تهران ؛ هشدار به مناطق تحت خطر [+فیلم]

سیل تهران شب گذشته فجایع زیادی در منطقه امامزاده داوود به بار آورد. حال تعداد کشته‌شدگان سیل در تهران با خارج شدن یک جسد دیگر از گل و لای، به 5 نفر رسیده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی لحظاتی پیش در گفتگویی با رسانه‌ها گفته که با خارج شدن یک پیکر جدید از زیر گل و لای، تعداد کشته‌شدگان سیل امامزاده داوود به 5 نفر رسیده است. سرپرست آتش‌نشانی تهران همچنین گفته که هنوز برآورد دقیقی از تعداد مفقودی‌های سیل تهران در دست نیست.

بیشتر بخوانید: کشف حجاب افسانه بایگان با انتشار تصویری حنجالی [+عکس]

آخرین اخبار سیل در تهران

آخرین وضعیت سیل در تهران ؛ هشدار به مناطق تحت خطر [+فیلم]آخرین وضعیت سیل در تهران ؛ هشدار به مناطق تحت خطر [+فیلم]آخرین وضعیت سیل در تهران ؛ هشدار به مناطق تحت خطر [+فیلم]

استاندار تهران نیز با اشاره به تعداد مفقودی‌های سیل امامزاده داوود گفته که 9 نفر مفقود شده‌اند اما احتمال افزایش این تعداد وجود دارد. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز امروز در گفتگو با محسن منصوری استاندار تهران به ضرورت تسریع در عملیات نجات مفقودین تاکید کرده و دستور داد که از همه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های مرتبط برای کمک به نیروهای عملیاتی و امدادرسان استفاده شود. مجتبی خالدی درباره جزئیات این حادثه گفت:

حوالی ساعت ۱:۳۶ بامداد امروز فردی با مرکز فوریت‌های ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته و از وقوع سیلاب در محدوده امام‌زاده داوود (ع) خبر داد.

خالدی با بیان اینکه همزمان اتاق بحران در سازمان اورژانس کشور نیز فعال شده و معاون عملیات اورژانس کشور به محل اعزام شد، گفت: «تا حوالی امام‌زاده داوود (ع) خبری از وقوع سیلاب نبود، اما با حضور عوامل اورژانس در این محل مشاهده شد که در چند نقطه رانش زمین رخ داده و جاری شدن سیلاب سبب وارد شدن گل و لای به محوطه داخلی امام‌زاده شده است».

سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز با بیان اینکه تعدادی خودرو در گل و لای گیر کرده بود، گفت:

گزارش‌های اولیه حاکی از مصدومیت شش تن است که در این میان مصدومیت چهار نفر شدید است که این افراد در اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس در حال دریافت خدمات درمانی هستند. البته احتمال افزایش مصدومان در این حادثه وجود دارد.

خالدی با بیان اینکه از سازمان مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش‌نشانی و جمعیت هلال احمر درخواست تیم جستجو و نجات انجام شده است، گفت: «همچنین بالگرد اورژانس البرز نیز آماده پرواز در منطقه است و با روشن شدن هوا نسبت به پرواز و گشت زنی در این محدوده اقدام خواهد شد». وی از قطع برق در این محدوده به خاطر خطر وقوع سیل در تهران نیز خبر داد و گفت:

امدادرسانی در این محدوده همچنان ادامه دارد و دو بیمارستان شهدای تجریش و حضرت رسول نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند. همچنین بخشی از کف صحن امام‌زاده نیز ریزش کرده است.

همچنین سازمان تاکسیرانی شهر تهران با وقوع سیل در تهران ، خدمت رسانی به شهروندان ساکن این بخش را در دستور کار قرار داده است. بر این اساس اعزام ون و ارایه خدمات رایگان به شهروندان در محدوده واقع در حدفاصل امام زاده داوود (ع) تا میدان کوهسار از جمله موارد در نظر گرفته شده این نهاد است.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، درباره سیل در تهران گفته:

این محدوده جزو حوزه تحت پوشش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیست و آتش‌نشانان تهران به عنوان نیروی کمکی به این محل اعزام شده‌اند. با این وجود عوامل آتش‌نشانی جزو اولین نیروهای امدادی حاضر در این منطقه بودند.

آخرین وضعیت سیل در تهران ؛ هشدار به مناطق تحت خطر [+فیلم]

وی با بیان اینکه این حادثه در بخش‌های بالایی جاده امامزاده داوود (ع) ، روستاهای اطراف و محوطه داخلی امامزاده رخ داده بود، گفت: «پنج گروه نجات آتش‌نشانی تهران در حال حاضر در محل حضور داشتند و در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند. طبق گزارش‌های اولیه جاری شدن سیلاب سبب ورود مقادیری گل و لای به برخی از اماکن از جمله محوطه امامزاده داوود (ع) شده است». سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اضافه کرد:

آتش‌نشانان تهرانی در همان دقایق اولیه چندین نفر را نجات دادند. اما آمار دقیقی از شمار نجات یافتگان وجود ندارد و عملیات همچنان در حال انجام است.

به گزارش صداوسیما، بارش شدید باران که از شب گذشته آغاز شد و تا صبح امروز نیز ادامه داشت در منطقه بایجان و در محدود پلیس راه منجر به سیلاب و بسته‌شدن محور هراز شده است.

هشدار هواشناسی درباره سیل در تهران ؛ کدام مناطق در خطر سیل هستند

اداره کل هواشناسی تهران نیز لحظاتی پیش با صدور هشدار نارنجی از تداوم فعالیت سامانه‌ بارشی مذکور در روزهای شنبه و یکشنبه 8 و 9 مرداد 1401 خبر داد. نوع مخاطره حاصل از این سامانه رگبار و رعد و برق، در نواحی مستعد بارش تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد است.

منطقه اثر این سامانه استان تهران، به ویژه ارتفاعات و نیمه شمالی است. این پدیده می‌تواند سبب جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل و شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی شود.

توصیه اداره کل هواشناسی در این شرایط عدم تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، استحکام سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری وزارت نیرو و … جهت مقابله با بحران است.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |