coinex
راهنمای خرید تکراتو

اعمال اصلاحات مالیاتی توسط ژاپن ؛ جلوگیری از فرار سرمایه استارتاپ‌های کریپتویی!

کارشناسان صنعت کریپتوکارنسی اعتقاد دارند که اعمال اصلاحات مالیاتی توسط ژاپن منجر به محدودیت نوآوری داخلی در بخش ارزهای مجازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری محلی Yomiuri، آژانس خدمات مالی ژاپن در حال بررسی اصلاحات سیستم مالیات ارز مجازی است. اصلاحات مالی اصلی کشور ژاپن در سال 2023 اعمال خواهد شد. آژانس خدمات مالی قصد دارد قبل از اصلاحات اصلی وضعیت نهادهای شرکتی فعال در حوزه کریپتوکارنسی را مشخص کند.

اعمال اصلاحات مالیاتی توسط ژاپن

اصلاحات مالیاتی ژاپن شامل حذف بدهی‌های افزایش سرمایه برای دارایی‌های رمزنگاری نشده شرکت‌هاست. علاوه بر حذف بدهی‌ها، آژانس خدمات مالی ژاپن به دنبال تغییر طبقه‌بندی دارایی‌های مجازی نیز خواهد بود. هدف آژانس این است که حداکثر مالیات بر عایدی سرمایه از 55 درصد به 20 درصد کاهش یابد.

اعمال اصلاحات مالیاتی توسط ژاپن ؛ جلوگیری از فرار سرمایه استارتاپ‌های کریپتویی!
اعمال اصلاحات مالیاتی توسط ژاپن

بر اساس قوانین مالیاتی ژاپن، عایدی سرمایه تحقق نیافته ارزهای مجازی در پایان هر سال مالی (در تاریخ 31 مارس) به عنوان درآمد شناسایی خواهد شد. این موضوع منجر به افزایش بدهی مالیات بر درآمد می‌شود. درآمدهای شخصی و شرکتی بیش از 200 هزار JPY (1463 دلار) در هر سال به عنوان «درآمد متفرقه» طبقه‌بندی خواهد شد.

در کشور ژاپن، سود حاصل از معاملات سهام و بازار فارکس در بالاترین سطح مشمول مالیات 20 درصدی می‌شود. افراد خارجی که دارای اقامت دائم ژاپن هستند، می‌بایست سالانه مالیات اسمی 55 درصد به بالا پرداخت کنند. تمامی فعالیت‌های درآمدزایی از طریق کریپتو، نظیر وام‌‌گیری غیرمتمرکز، استخراج بیت کوین یا معاملات ارزهای دیجیتال، مشمول مالیات می‌شود. همچنین امکان انتقال زیان سرمایه ناشی از عملیات کریپتو در سال‌های آینده وجود نخواهد داشت.

فرار مالیاتی شرکت‌های رمزنگاری ژاپنی

کارشناسان صنعت کریپتوکارنسی اعتقاد دارند که بدهی‌های مالیاتی که استارتاپ‌های کریپتو کشور ژاپن با آن مواجه هستند، نقش مهمی در تغییر مکان جغرافیایی فعالیت این شرکت‌ها دارد. بسیاری از شرکت‌های ژاپنی فعال در حوزه کریپتوکارنسی، به هدف فرار مالیاتی محل اقامت خود را به خارج از کشور منتقل می‌کنند.

یکی از این شرکت‌ها، Astar نام دارد. Astar یک شبکه غیرمتمرکز در Polkadot است. این شرکت اوایل سال جاری تصمیم گرفت به منظور فرار از پرداخت مالیات‌ سنگین، توکن‌های خود را در خارج از کشور ژاپن منتشر کند. دفتر مرکزی این شرکت در حال حاضر در کشور سنگاپور واقع شده است. سوتا واتانابه (Sota Watanabe)، بنیانگذار Astar، نظر خود در مورد احتمال اعمال اصلاحات مالیاتی توسط ژاپن را اعلام کرد. او گفته است که این اتفاق یک تحرک مفید برای صنعت Web3 به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعمال اصلاحات مالیاتی توسط ژاپن چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر