coinex
راهنمای خرید تکراتو

مشخصات پردازنده اسنپدراگون 6 نسل 1 فاش شد

به تازگی لیست مشخصات پردازنده اسنپدراگون 6 نسل 1 پیش از رونمایی رسمی، توسط افشاگر معروف، ایوان بلاس، در فضای مجازی منتشر شده است.

همان طور که می‌دانید شرکت کوالکام سال گذشته چیپست‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 و تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 را عرضه کرده بود. همچنین این شرکت سال گذشته به‌ روزرسانی جدیدی را برای تراشه پرچم‌دار خود با نام اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک منتشر کرد.

تراشه‌های نام برده شده از جدیدترین و بهترین محصولات این شرکت مبتنی بر فناوری 4 نانومتری هستند که در گوشی‌های هوشمند رده بالا و میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:‌ کوالکام اسپانسر جدید منچستر یونایتد شد؛ درج نام اسنپدراگون روی پیراهن شیاطین سرخ!

مشخصات پردازنده اسنپدراگون 6 نسل 1

حال به نظر می‌رسد که شرکت کوالکام در حال کار بر روی یک چیپست رده پایین جدید مبتنی بر فناوری 4 نانومتری است که جانشین چیپست‌های سری اسنپدراگون 600 خواهد شد.

همچنین افشاگر معروف، ایوان بلاس، اطلاعاتی را درباره مشخصات و ویژگی‌های تراشه اقتصادی اسنپدراگون 6 نسل 1 در فضای مجازی به اشتراک گذاشته است و ادعا کرده که احتمالا این محصول جانشین چیپست اسنپدراگون 695 خواهد شد.

مشخصات پردازنده اسنپدراگون 6 نسل 1

طبق اطلاعات فاش شده، پردازنده اسنپدراگون 6 نسل 1 با شماره مدل SM6450 مبتنی بر فناوری 4 نانومتری خواهد بود و به هسته Kyro کوالکام با حداکثر سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز مجهز خواهد شد. همچنین این پردازنده از فناوری USB 3.1 و حداکثر 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 با حداکثر سرعت 2750 مگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد.

در بخش ارتباطی و اتصال نیز این چیپست دارای مودم اسنپدراگون X62 5G با پشتیبانی از باندهای 5G mmWave و sub-6GHz خواهد بود.

دستگاه‌هایی که با این چیپست جدید عرضه می‌شوند، از وضوح تصویر فول اچ دی پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. در بخش وای‌فای نیز این دستگاه‌ها از فناوری اتصال سریع 6700 کوالکام، WiFi 6E و بلوتوث ۵.۲ استفاده خواهند کرد.

در بخش دوربین‌ها نیز سازندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند از ترکیب‌هایی مانند دوربین سه گانه 13 مگاپیکسلی، دوربین دوگانه 25 و 16 مگاپیکسلی و یا دوربین تک 48 مگاپیکسلی استفاده کنند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که این تراشه از فیلمبرداری 4K HDR با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلمبرداری اسلوموشن با وضوح 270p و سرعت 240 فریم در ثانیه پشتیبانی خواهد کرد.

متاسفانه اطلاعاتی درباره زمان دقیق عرضه این پردازنده جدید در دست نیست، با این حال، انتظار می‌رود که این محصول در ماه‌های آینده و همراه با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره مشخصات پردازنده اسنپدراگون 6 نسل 1 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر