;
coinex

تماشا کنید: آسمان‌خراشی‌هایی که هوش مصنوعی Midjourney طراحی کرده است!

یک معمار هندی توانسته با استفاده از هوش مصنوعی Midjourney آسمان‌خراش‌های متفاوت و بسیار جذابی طراحی کند.

هوش مصنوعی روزبه‌روز در حال پیشرفت است و نقش به نسبت مهم‌تری را در زندگی انسان بازی می‌کند. در حال حاضر معماری به نام ماناس باتیا قصد دارد تا هوش مصنوعی را برای طراحی آسمان‌خراش‌ها و شهرهای آینده استفاده کند که نتایج جالب توجهی را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید:‌ گسترش تصاویر فراتر از کادر با هوش مصنوعی ؛ DALL-E سبک نقاشی را شناسایی می‌کند!

هوش مصنوعی Midjourney

در مجموعه تصاویری که این طراح هندی منتشر کرده، آسمان‌خراش‌هایی را می‌توان مشاهده کرد که با طبیعت همزیستی خوبی دارد. علاوه بر آن این معمار برای سازه‌های خود از هوش مصنوعی Midjourney استفاده کرده که نتیجه این کار طراحی آسمان‌خراش‌هایی با قابلیت رشد و تنفس است.

هوش مصنوعی Midjourney که توسط معمار باتیا مورد استفاده قرار گرفته، با استفاده از دستورات متنی، تصاویر را تولید می‌کند. همچنین این معمار برای پروژه‌‌ای به نام «AI x Future Cities»، از عباراتی مثل «برج‌های آینده‌نگرانه»، «فناوری اتوپیایی»، «همزیستی» و «مواد زیست‌تابی» بهره برده و با یک مجموعه‌ تصاویر آسمان‌خراش‌ متفاوت در شهرهای مدرن روبه‌رو شده است.

طبق صحبت‌های این معمار، طراحی هر یک از این آسمان‌خراش‌ها 20 دقیقه زمان برده؛ اما برای اینکه به یک نتیجه مطلوب برسد، تا 100 بار هم بهینه‌سازی دستورات را انجام داده است. در نتیجه کار با استفاده از فتوشاپ، طراحی‌ها را بهبود بخشیده تا ظاهر کار جذاب‌تر شود. علاوه بر این، هر زمان که دستورات جدیدی به هوش مصنوعی اعلام می‌شود، خودش را تمرین داده و تصاویر بهینه‌تری ارائه می‌کند.

در یک پروژه دیگر به نام «Symbiotic Architecture» که با نام «معماری همزیستی» هم شناخته می‌شود، معمار باتیا در تلاش برای طراحی آسمان‌خراش‌ها با مواد زنده بود و برای انجام این پروژه از یک درخت که به‌عنوان بلندترین درخت دنیا به نام «هایپریون» در کالیفرنیا با ارتفاع 115 متر شناخته می‌شود الهام گرفته است.

معمار باتیا کارمند یک شرکت هندی به نام «Ant Studio» است که در جهت انجام پروژه‌های مربوط به سیستم‌های تهویه مطبوع طبیعی و کاهش مصرف انرژی فعالیت می‌کند. به همین خاطر در پروژه مفهومی باتیا شاهد پوست طبیعی درخت که جهت خنک‌کردن ساختمان با فرایند طبیعی تبخیر و تعرق و تنظیم دما در طول روز است مواجه هستیم. طبق بیانیه معمار باتیا، اگر که ما مصالح ساختمانی ارگانیک داشته باشیم که بتوانند رشد و زندگی کنند، تهویه مطبوع از طریق فرایندهای طبیعی انجام می‌گیرد.

درست است که با طرح‌های مفهومی روبه‌رو هستیم که در آینده نزدیک به واقعیت تبدیل نمی‌شوند، اما می‌توانند روی خلاقیت مهندسان تأثیرگذاری مثبتی داشته باشند و آینده‌ای را بسازد که امروزه به ذهن اکثر افراد نخواهد رسید. پیش‌بینی شده در آینده نزدیک هوش مصنوعی نقش پررنگ‌تری در دنیای معماری و طراحی ساختمان‌ها پیدا ‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آسمان‌خراش‌های طراحی شده توسط هوش مصنوعی Midjourney چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر