;
coinex

استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی علیه ایران و شبه‌نظامیان لبنان و فلسطین!

استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی علیه ایران و شبه‌نظامیان لبنان و فلسطین می‌تواند تهدیدی جدی از طرف این حکومت باشد.

استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی علیه ایران و مقابله با جنبش حماس توسط ارتش این کشور رسما تایید شده است. استفاده از این فناوری تاکنون نگرانی‌های بسیاری در موارد گوناگون به خصوص در کاربرد نظامی در جهان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: پهپاد جدید اسرائیل با قابلیت حمل یک تن مهمات؛ آیا هرن‌ تی پی قدرتمندترین پهپاد خاورمیانه است؟ [+تصاویر]

استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی علیه ایران

ارتش رژیم صهیونیستی بر این باور است که ادغام هوش مصنوعی (AI) در عملیات‌های نظامی یک جهش به جلو است، اما محققان نگرانی‌هایی را در مورد تشدید بالقوه هوش مصنوعی در میدان نبرد مطرح کرده‌اند.

اوری (Uri)، رئیس بخش داده و هوش مصنوعی، بخش تحول دیجیتال، به فاکس نیوز دیجیتال گفت:

ارتش اسرائیل پتانسیل زیادی برای یک جهش رو به جلو وجود دارد. هرکسی که بخواهد چنین تغییری ایجاد کند با چالش بزرگی روبرو است.

به گزارش اورشلیم پست، ارتش اسرائیل در ماه فوریه امسال اعلام کرد که استفاده از هوش مصنوعی را در عملیات‌های خود آغاز کرده و روش‌های دیجیتال جدید به تولید 200 دارایی هدف جدید در طی یک عملیات 10 روزه در سال 2021 کمک کرد تا با موفقیت حداقل 2 فرمانده حماس را هدف قرار دهد.

استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی علیه ایران

یوآو (Yoav)، فرمانده علوم داده و هوش مصنوعی در مورد این عملیات ادعا کرد : «شکستن سد انسانی را به خاطر بسپارید؛ مواقعی بود که تقریباً یک سال برای ما زمان برد. چگونه این کار را انجام دهیم؟ ما زیر گروه‌های اصلی را می‌گیریم، حلقه نزدیک آنها [ارتباطات شخصی] و ویژگی‌های مربوطه را محاسبه، نتایج را رتبه‌بندی، آستانه‌ها را تعیین و از بازخورد افسران اطلاعاتی برای بهبود الگوریتم استفاده می‌کنیم.»

وی خاطرنشان کرد:

ارتش اسرائیل حداقل یک فرمانده موشکی جوخه حماس و یکی از واحدهای موشکی ضد تانک حماس را از این طریق پیدا کرده است. او از جنگ 2021 غزه به عنوان نخستین جنگ دیجیتال یاد کرد و اظهار داشت که افسران چند پیشرفت بزرگ را مشاهده و سیستم ‌ا را 150 بار در 10 روز به‌روزرسانی کرده‌اند.

بحث آزاد در مورد استفاده ارتش اسرائیل از هوش مصنوعی باعث نگرانی 2 محقق به نام‌های تال میمران (Tal Mimran) و لیور واینشتاین (Lior Weinstein) از دانشگاه عبری اورشلیم شد. این زوج عجله برای پذیرش هوش مصنوعی را «نابه‌هنگام» نامیدند و هشدار دادند که استفاده از هوش مصنوعی به «احتیاط بیشتری» در هنگام استقرار ابزارها نیاز دارد.

یکی از نگرانی‌هایی که محققان در مقاله‌شان در وب‌سایت مؤسسه لیبر (Lieber) وست پوینت (West Point) منتشر کرده‌اند، بر عدم شفافیت در مورد چگونگی دستیابی هوش مصنوعی به نتیجه‌گیری‌های آنها، که اسرائیل براساس آن عمل می‌کند و همچنین نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه چنین ابزارهایی ممکن است از سوی شرکای نظامی خصوصی مورد سوءاستفاده قرار گیرد، تمرکز کرده است.

به گفته محققان: «بسیار مهم است که اسرائیل از این فناوری علیه چه کسی استفاده می‌کند و استفاده از آن علیه کشوری با فناوری‌های پیشرفته دیگر مانند ایران در مقابل ساکنان کرانه باختری بر «ادراکی» که پیرامون استفاده از این ابزارها ایجاد می‌شود، تأثیر می‌گذارد.»

علاوه بر این، آنها استدلال کردند که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی گروه‌های دشمن را دعوت می‌کند تا از این ابزارها نیز علیه ارتش اسرائیل و شهروندان اسرائیلی استفاده کنند، با این استدلال که کاربرد ارتش اسرائیل استفاده متقابل از این ابزارها را توجیه می‌کند.

استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی علیه ایران

اوری این مسائل را به عنوان بخشی از چالش بزرگ تصدیق و تأکید کرد که عنصر انسانی برای استفاده منصفانه و ادغام فناوری هوش مصنوعی حیاتی است.

وی افزود :

ماهیت تحول دیجیتال تغییر این سازمان است. ما و بسیاری از ارگان‌هایی که با یکدیگر همکاری می‌کنند، به یک ارتباط نیاز داریم و سپس تحول آغاز می‌شود. بخشی از آن صحبت کردن به یک زبان است، بخشی از آن درک بزرگی فرصت و نوع تغییر است. ما به دنبال جایگزینی افراد نیستیم، بلکه به دنبال بهبود و ارتقای سطح اثربخشی عملیاتی هستیم. در شمارش شما به عنوان یک انسان محدودیتی وجود دارد که می‌توانید پردازش کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی علیه ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر