coinex
راهنمای خرید تکراتو

گوگل نسخه جدید هوش مصنوعی کدنویسی AlphaCode مبتنی بر جمینای را معرفی کرد

پس از معرفی Gemini گوگل حالا نوبت به معرفی نسخه بهبود یافته آن یعنی هوش مصنوعی کدنویسی AlphaCode رسیده است. AlphaCode 2 که نسخه بهبود یافته مدل هوش مصنوعی کد نویسی AlphaCode بوده که نزدیک به یک سال از عمر آن می‌گذرد.

AlphaCode 2 از مدل Gemini و گونه‌های مختلف آن مانند Gemini Pro برای کدنویسی بهینه استفاده می‌کند و طبق گفته گوگل، قدرتمندتر از نسل قبلی خود است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


معرفی هوش مصنوعی کدنویسی AlphaCode مبتنی بر جمینای

به گزارش تک‌کرانچ، گوگل اعلام کرده است که مدل هوش مصنوعی AlphaCode 2 در مسابقات برنامه‌نویسی که در پلتفرم Codeforces برگزار می‌شود، به‌طور متوسط ۸۵ درصد بهتر از رقبای خود عمل کرده است.

AlphaCode 2 یک قدرت قابل فهم در حوزه چالش‌های برنامه‌نویسی مرتبط با موضوعات پیچیده ریاضیات و علوم کامپیوتر نظری دارد. این مدل علاوه بر این، قادر به برنامه‌نویسی پویاست که در مقایسه با روش‌های دیگر نسبتاً پیچیده، بهبودی بیشتری دارد. در برنامه‌نویسی پویا، مسئله پیچیده به زیرمسائل کوچکتر و ساده‌تر تقسیم می‌شود و AlphaCode 2 توانایی تشخیص درست این استراتژی و اجرای صحیح آن را دارد.

هوش مصنوعی کدنویسی AlphaCode
هوش مصنوعی کدنویسی AlphaCode

AlphaCode 2 یک مدل هوش مصنوعی است که توسط گوگل توسعه یافته است. این مدل برای حل مسائل به کار می‌رود و از یک خانواده از “مدل‌های خط‌مشی” استفاده می‌کند که برای هر مسئله، تعدادی نمونه کد ایجاد می‌کنند. سپس، نمونه کدهایی که با شرح مسئله مطابقت ندارند، فیلتر می‌شوند. در نهایت، یک مدل امتیازدهی که در AlphaCode 2 وجود دارد، بهترین کد موجود را انتخاب می‌کند.

باید تاکید کرد که تمام انواع هوش مصنوعی بدون نقص نیستند و AlphaCode 2 هم از این قاعده مستثنی نیست. به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی گوگل به آزمون و خطا بسیاری نیاز دارد، و عملکرد آن در مقیاس واقعی خود بسیار پرهزینه است و به‌شدت به فیلتر کردن نمونه‌های کدهای بدیهی وابسته است. همچنین گفته شده است که انتقال به نسخه قدرتمندتری از Gemini، مانند Gemini Ultra، ممکن است برخی از این مشکلات را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی هوش مصنوعی کدنویسی AlphaCode چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر