;
coinex

5 روش برای تبدیل شدن به یک فرد سحرخیز

5 روش برای تبدیل شدن یک فرد سحرخیز

آیا شما هم یک حسی بین عشق و نفرت در ارتباط با صبح دارید؟! بله حتما می دانید که زود بیدار شدن از خواب می تواند شما را سازنده تر، متمرکزتر و با انگیزه تر گرداند، و شاید بدانید که به همین دلیل است که کارآفرینان موفقی مانند سر ریچارد برانسون و مدیران اجرائی شرکت های چند میلیارد دلاری مانند توری برچ و ایندرا نویی (مدیر عامل شرکت پپسی) قبل از طلوع آفتاب، از خواب بیدار می شوند.

تنها مشکل اینجاست که فرد، از بیرون آمدن از رختخواب زودتر از زمانی که مجبور باشد، نفرت دارد. اگر شما مایل به این عقیده هستید که زندگی خود را به سمت سوی داشتن یک روال صبح موفق سوق دهید، اما از فکر شروع یک روز با شنیدن صدای ممتد ساعت زنگ دار موبایل خود متنفرید، نگران نباشید، شما تنها نیستید، بیشتر افراد به خاطر خواب شیرین سحر گاهی،عطای پویندگی و سازندگی را به لقایش می بخشند، ولی بسیاری دوست دارند که تغییر رویه دهند، در اینجا استراتژی های ساده ای برایتان عنوان می کنیم که می توانید با دنبال کردن آنها تا حدودی با انگیزه و نشاط از زیر پتو بیرون آیید و صبح خود را آسان تر و با انگیزه تر آغاز کنید، این اعمال حتی تا حدودی سرگرم کننده نیز می باشند.

.

1. قبل از اینکه شب شروع شود، عملیات را آغاز کنید

بسیاری از مطالعات سطح انگیزه را با خواب REM مرتبط دانسته اند. این بخش از خواب زمانی است که حرکت سریع چشم اتفاق می افتد و فرد خواب می بیند. اگر شما با کیفیت خوبی استراحت نکنید، و چند چرخه REM نداشته باشید، انگیزه و انرژی شما، هنگام بیدار شدن در صبح افت خواهد کرد.
یکی از روش های غلبه بر این افت انگیزه و انرژی، توسعه یک روال پیش از خواب، است که برای شما استراحتی با کیفیت به ارمغان می آورد. در اینجا برخی از استراتژی های کارآفرینان را برای به خواب رفتن و از خواب بیدار شدن بیان می کنیم:

• محدود کردن مصرف کافئین. ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و SpaceX، اذعان می کند که در تمام طول روز از نوشیدنی های کافئینی استفاده می کرده است، اما در حال حاضر مصرف آنها را حداکثر به یک یا دو لیوان، محدود می کند، به طوری که با اینکار دریافته است که کمتر احساس تشویش می کند و خواب بهتری دارد.

• به دور از الکترونیک. روشنایی صفحه نمایش گوشی، تبلت و یا لپ تاپ، درست پیش از خواب، می تواند تاثیرات منفی در الگوهای خواب شما ایجاد کند، به همین دلیل آریانا هافینگتون، از بنیانگذاران و سردبیر ارشد هافینگتون پست، زمان استراحت و خواب تلفن همراه خود را در یک اتاق دیگر می گذارد، به طوریکه می گوید هنگام احساس خستگی طبق عادت این کار را انجام می دهد.

• کتاب خواندن. بنیانگذار مایکروسافت،بیل گیتس،هرشب یک ساعت کتاب می خواند(عمدتا شرح حال، کتاب های تاریخی و ماهنامه های روشن فکری) این کار به او کمک می کند تا آسان تر به خواب رود.

علاوه بر سه مورد عنوان شده، محیط خواب آور ایجاد کنید. اتاق خواب خود را تا می توانید تاریک نمایید، سعی کنید در محیط آرام و ساکت و در عین حال با کمترین نور ممکن استراحت کنید، این می تواند بر کیفیت خواب شما نقش بسزایی داشته باشد.

2. کشف کنید که چرا تبدیل شدن به یک فرد سحرخیز برای شما مهم است

هر نوع تغییر بدون دانستن اینکه چرا این تغییر برای فرد مهم شده است، مشکل می باشد. چرا زود بیدار شدن برای شما مهم است؟ چرا شما می خواهید صبح ها سازنده تر عمل کنید؟!آیا شما باور دارید که ایجاد یک روال صبح خوب در نهایت به شما در وزن کم کردن و خوش اندام شدن کمک می کند و به شما اعتماد به نفس می دهد تا انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید؟
یا، شاید شما این دیدگاه را دارید که بیرون آمدن از رختخواب قبل از سپیده دم، می تواند راهی باشد برای پیدا کردن زمان به منظور انجام کارهایی که به شما احساس خوبی می دهد مانند خواندن، نوشتن، و یا مراقبه؟
هنگامی که بدانید که چرا می خواهید سحرخیز باشید، این تغییر آسان تر می شود.

.

3. دکمه اسنوز را نزنید

در یک صبح معمولی که اجباری برای بیدار شدن نمی بینید، چند بار اسنوز می کنید؟ یک بار؟ دو بار؟ پنج بار؟ بیشتر؟
هر چند که ممکن به نظر برسد که هر بار که آلارم را خاموش می کنید، چند دقیقه اضافی خوابیدن چیز خوبی است، ولی در واقع خلاف این درست است. زدن دکمه اسنوز باعث می شود شما احساس خستگی بیشتری کنید، در واقع در چرخه خوابتان خلل ایجاد می کند، بنابراین شما در تمام طول روز شل و ول می شوید.
فراتر از این، هنگامی که اولین اقدام شما در صبح اسنوز کردن آلارم باشد، شروع روز خود را با تعویق پیش برده اید. این پیامی است که به طور ناخودآگاه وارد ذهن شما می شود که نظم و انضباط لازم را برای خارج شدن از رختخواب در سحر گاه ندارید و این به نوبه خود بار منفی شخصیتی ایجاد می کند. به طور کل اصلا روش خوبی برای شروع روز نیست.
بنابراین، حتما می پرسید که چگونه می توانم این عادت را کنار بگذارم؟ ساعت (یا تلفن) خود را دور از تخت و محل خوابتان قرار دهید، بنابراین مجبور می شوید کمی راه بروید تا به آن برسید و خاموشش کنید، این می تواند کمک خوبی باشد که از رختخواب خود دست بکشید.

.

4. تغییر تدریجی روال عادی و قدیمی صبح

تلاش برای اینکه به طور کامل روال عادی صبح خود را تغییر دهید، به عنوان مثال ساعت 4 صبح از خواب بیدار شوید، در حالی که پیش از آن به طور معمول تا ظهر خواب بودید، می تواند ادامه روند را مشکل و گاهی غیرممکن سازد.
در عوض، در ایجاد تغییرات کوچک تلاش کنید که بتوانید کارساز عمل کنید. با این مسیر شما آگاه تر اقدام کرده به سطوح بالاتری از شور و شوق دست می یابید. همچنین باعث افزایش تمرکز و احساس آرامش می شود و کمک می کند تا راه درست ایجاد تغییرات را یاد بگیرید.
برای مثال، اگر شما به طور معمول ساعت 7 صبح از خواب بیدار می شوید، پس از تصمیم گیری برای تغییر، فردا 6:45 بیدار شوید و پس از چند روز ساعت 6:30 بیدار شوید، در واقع عملیات بیدار شدن خود را تنها 15 دقیقه 15 دقیقه تغییر دهید، در این صورت وقتی به خودتان بیایید یک فرد سحر خیز شده اید.

.

5. فعالیت هایی که صبح از آن لذت می برید، انتخاب کنید

به اندازه کافی خارج شدن از رختخواب در سپیده دم سخت است و حال زمانی که شما برای انجام فعالیت هایی که از آن لذت نمی برید از خواب بیدار شوید، تغییر رویه جدید مانند شکنجه می شود و محکوم به شکست است.
به همین دلیل شما باید روال صبحگاهی خود را با کارهایی که به آن علاقه مندید پر کنید، فعالیت هایی که به شما احساس بهتری در مورد خودتان و بهبود جهتتان در زندگی، القا می کند.
تعداد کمی از فعالیت هایی که در ساعات اولیه صبح شاید برای ما خوشایند باشد، شامل کشش، مدیتیشن، رازو نیاز کردن و صرف وقت با خانواده است. لیستی از مواردی که برای شما در سحرگاه حرکتی رو به جلو ایجاد می کند، و انگیزه ای می شود که با نشاط از خواب بیدار شوید، بنویسید.

پنج روش برای ایجاد صبحی ساده تر و سازنده تر را با هم بررسی کردیم. در حال حاضر، همه شما این ترفند های ساده را آموخته اید، و می توانید بکار بندید، شاید بتوانید رابطه عشق و نفرت خود با سحر خیزی را تبدیل به 100 درصد عشق واقعی کنید.

.

.

منبع: entrepreneur


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر