;
coinex

تکنولوژی واقعیت افزوده برای اولین بار در عمل جراحی قلب مورد استفاده قرار گرفت

تکنولوژی واقعیت افزوده برای اولین بار در عمل جراحی قلب مورد استفاده قرار گرفت

جراحان قلب در لهستان اولین عملی که در آن از تکنولوژی واقعیت افزوده برای اطلاعات بیشتر پزشکان در مورد بیمار خود، استفاده می شود را به سرانجام رسانده اند.
پزشکان در این عمل که روی یک مرد 49 ساله انجام شد، موفق شدند یک شریان را که به طور کامل مسدود شده بود، باز کنند. معمولا مقابله با انسداد کامل از این نوع، بسیار خطرناک و حساس است، و گاهی اوقات “مرز نهایی در مداخله قلب و عروق ” نامیده می شود.
برای کمک به این عمل جراحان از یک دستگاه پوشیدنی بر اساس گوگل گلس، که یک صفحه نمایش بصری بر روی سر نصب شده و سیستم تشخیص صدا داشته استفاده کرده اند، این دستگاه یک تصویر کامپیوتری سه بعدی از بخشی از بدن که جراحان بر روی آن کار می کنند را نشان می دهد. جالب است که با کمک این دستگاه، عمل با موفقیت انجام شد.
Maksymilian Opolski که یک مقاله در مجله قلب و عروق نوشته است می گوید: “این مورد کاربرد جدیدی از دستگاه های پوشیدنی را نشان می دهد “،”در واقع اثبات این مفهوم است که دستگاه های پوشیدنی می توانند راحتی عملیات و بهبود بهره وری روش مداخله قلب و عروق را فراهم کنند.”
وی افزود: “ما اعتقاد داریم که کامپیوترهای پوشیدنی پتانسیل بسیار زیادی برای بهینه سازی عروق از راه پوست دارند، و نتیجه مطلوبی در مداخله قلب و عروق در فعالیت های بالینی روزانه آنها می گذارند .”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر