coinex
راهنمای خرید تکراتو

کشف ستاره ی دنباله دار بدون دم از روزهای اول زمین خبر می دهد

کشف ستاره ی دنباله دار بدون دم از روزهای اول زمین خبر می دهد

کاملا اثبات شده که بسیاری از سیارک ها و ستاره های دنباله دار در منظومه ی شمسی در نتیجه ی نحوه ی شکل گیری خشونت آمیز و مهیب هستی به وجود آمده اند، اما کشف نمونه ی دست نخورده ی آن در سیستم درونی بسیار دشوار است.

با اینحال، تیمی از ستاره شناسان چنین نمونه ای را کشف کرده اند؛ این نمونه می تواند اطلاعاتی را درباره ی روزهای اولیه ی سیاره ی زمین در اختیار ما بگذارد. دانشمندان با استفاده از تلسکوپ Very Large و Pan-STARRS 1 تواستند ستاره ی دنباله دار عمدتا سنگی اما بدون دمی (C/2014 S3) را کشف کنند. این ستاره ی دنباله دار تمام نشانه های یک سیارک ناب و بکر، که در منظومه ی شمسی درونی و همزمان با زمین تشکیل شده را داراست؛ زمان تشکیل به 4.5 میلیارد سال قبل باز می گردد. این مدت زمان بسیار زیادی است، مدار 860 ساله نشان از این دارد که ستاره ی دنباله دار در گذشته ی باستانی توسط نیرویی به طرف ابر اورت هل داده شده و اخیرا به سمت خورشید جذب شده است. ابر اورت، حبابی مملو از ستاره ی دنباله دار و سایر اجرام یخی است که در منظومه ی شمسی و در فاصله ی بسیار زیاد با آن قرار دارد.

این ستاره ی دنباله دار پاسخ همه ی سوال ها را به همراه ندارد. محققان معتقدند که به منظور ارائه ی مدل های نظری برای تشریح سرمنشاء منظومه ی شمسی، وجود 50 تا 100 ستاره ی دنباله دار بدون دم بکر و دست نخورده ضروری است. با تمام این اوصاف، این حقیقت که دریافتیم چنین چیزی نیز در جهان هستی وجود دارد، بسیار با اهمیت است. علاوه بر کسب اطلاعات مفید از آن، ستاره ی دنباله دار نامبرده می تواند اولین گام در روند جمع آوری مدارک و شواهد برای توصیف چگونگی آغاز گردش سیاره ی جوان باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر