coinex
راهنمای خرید تکراتو

باب دیلن برنده جایزه نوبل ادبیات ؛ اولین موزیسین تاریخ که برنده نوبل شد!

باب دیلن برنده جایزه نوبل ادبیات ؛ اولین موزیسین تاریخ که برنده نوبل شد!

باب دیلن با نام کامل رابرت آلن زیمرمن متولد 24 ماه می سال 1941 که خواننده، آهنگ‌ساز، شاعر و نویسنده بوده و مشهور به شکسپیر زمانه است، در سن 75 سالگی در روز پنجشنبه 13 اکتبر 2016 توسط آکادمی سوئد واقع در استکهلم که وظیفه‌ی انتخاب جایزه‌ی نوبل ادبیات را بر عهده دارد، در یک اعلامیه خیره کننده و تعجب آور به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال 2016 انتخاب شد تا اولین موزیسینی باشد که به این مهم دست یافته است.

آکادمی سوئد این موزیسین آمریکایی را «به خاطر آفرینش بیانی تازه در ترانه سرایی سنتی عالی آمریکایی» به عنوان برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات شناخت و به شایعات و حدس و گمان‌های چندین ساله راجع به دریافت جایزه نوبل توسط باب دیلن پایان داد و این جایزه‌ی ارزشمند را به این شخصیت تقدیم کرد. البته منتقدینی درباره‌ی این موضوع وجود دارند که عقیده دارند که آکادمی سوئد باید ارزش بیشتری برای این جایزه قائل شود و اینگونه آن را به یک خواننده‌ی سبک «پاپ» اهدا نکند.

جایزه‌ی ادبیات آخرین جایزه‌ی نوبل امسال است که اعلام شده است. شش جایزه‌ی سالیانه‌ی نوبل در روز دهم دسامبر که سالگرد مرگ بنیان گذار این جایزه، آلفرد نوبل در سال 1986 است به برندگان جایزه‌ها اهدا می‌شوند.

[toggle title=”بیشتر بخوانید…” state=”close”]

[/toggle]

.

منبع: time

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر