;
coinex

فناوری جدید گوگل در مقابل موتور Taptic اپل و دیگر برندها

فناوری جدید گوگل در مقابل موتور Taptic اپل

موتور Taptic اپل فناوری جدیدی است که تفاوت میان فشارهای مختلف را متوجه می‌شود؛ اما گوگل نیز در این زمینه حرف‌هایی برای گفتن دارد!

یکی از خصوصیت‌های ذاتی تلفن‌های همراه که امروزه مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، نحوه چگونگی لرزش ( ویبره) آن‌هاست، اینکه این گوشی ها چگونه هنگام زنگ خوردن و یا دریافت اطلاعیه‌ها می لرزند و وجه تمایز لرزش بین این گوشی ها چیست. هر دستگاه موبایل احساس و صدای متفاوتی هنگام لرزش در دستانتان یا در جیبتان و یا هنگامی‌ که بر روی میز می‌لرزند و صدا تولید می‌کنند، دارند. این تفاوت‌ها از نحوه چینش قطعات کنار هم و جنس آنها به وجود می‌آید. این فاکتور ها به همراه یک نوع موتور کوچک که باعث ایجاد این لرزش می‌شود، تفاوت‌ها را بین تلفن‌های همراه به وجود می‌آورند.

تاکنون، بازخورد لمسی اکثر گوشی های هوشمند موجود در بازار بوسیله ی یک موتور دوار با وزن متعادل کنترل می‌شد و این اواخر هم یک موتور سکه ای جدید نیز به آن اضافه شده بود. با عرضه‌ی محصول جدید شرکت اپل، یعنی موتور Taptic به نظر می رسد که در آینده‌ی نزدیک این بخش از تلفن‌های همراه با تغییرات زیادی رو به رو خواهند شد. با طراحی این موتور ، اپل پلی میان فناوری و فیزیک ایجاد کرده که قابلیت تغییر در شرایط مختلف را دارد، به گونه ای که این موتور، تفاوت میان فشارهای مختلف را متوجه می شود و متناسب به آن فشار به کاربر بازخوردهای مختلفی نشان می دهد. همچنین این موتور قابلیت همگام‌سازی با زنگ موبایل را داراست به ‌گونه‌ای که احساس بهتر و بیشتری هنگام استفاده از این لرزش به شما منتقل می‌شود.

اکنون در حال بررسی نظرات حول چگونگی سیستم لرزش موجود گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال هستیم. درست همانند موتور Taptic اپل ، تلفن‌های گوگل نیز از همین سیستم خطی لرزان برای لرزش تلفن استفاده می‌کنند، البته با این تفاوت که اندازه‌ی این سیستم بسیار کوچک‌تر از موتور اپل است.

در یک ویدیو که به تازگی منتشر شده است، نشان می دهد که این دو دستگاه چگونه تکان می‌خورند ، همچنین نشان می دهد که موتور تاپتیک بسیار ظریف ‌تر و پیوسته می‌لرزد، درحالی ‌که موتور کوچک ‌تر تلفن گوگل با لرزش خود، تلفن را به این‌سو و آن‌سو می‌برد. گر چه گوشی پیکسل و پیکسل ایکس ال از موتور بهتری استفاده می‌کنند که حس این لرزش‌ها را بسیار بهتر منتقل می‌کند؛ اما با این ‌حال هنوز راه طولانی‌ای در جهت بهتر شدن باید طی کند.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر