;
coinex

ویلای 360، خانه‌ای کوچک و مدرن، ساخته شده برای یک زوج با چند حیوان خانگی در هلند

ویلای 360 ، خانه‌ای کوچک و مدرن، ساخته شده برای یک زوج با چند حیوان خانگی در هلند

ویلای 360، خانه کوچکی در کشور هلند است که به خوبی توسط استودیو 123DV طراحی شده است. اعضای این خانه یک خانواده دو نفره و سگ‌های مالاموت آلاسکایی است. این زوج می‌خواستند خانه‌ای مناسب برای زندگی داشته باشند و علاوه بر آن، بتوانند به راحتی، چه در بیرون و چه در داخل، با سگ‌هایشان در ارتباط باشند. همچنین در بیرون از خانه نیز باید خانه و پناهگاهی برای آنان فراهم کنند.

نمای خانه از بیرون و سگ‌ها

چرا یک خانه مدور و مدرن؟

یک پنجره سراسری وجود دارد که درو تا دور یک دایره را می‌پوشاند و ارتباطی 360 درجه بین داخل و بیرون خانه ایجاد می‌کند. از این رو، ارتباط بصری با سگ‌ها آسان می‌شود. این دلیلی است که این خانه دایره‌ای شکل طراحی شده است.

نمای خانه در شب

سایبان نیز در دور تا دور خانه وجو دارد و در روزهای بارانی، فضایی برای خیس نشدن سگ‌ها و در روزهای آفتابی، فضایی با مقداری سایه مهیا می‌شود. در سمتی از ویلا، در کنار اتاق خواب و آشپزخانه، باغچه‌ای تا نیمه نمای خانه، بالا قرار دارد. این سبب می‌شود تا سگ‌هایشان به سادگی، مثلا در زمان آشپزی، در دید باشند. تپه کناری هم حریمی خصوصی برای خانه، نسبت به جاده ایجاد می‌کند.

اتاق خواب

دیوار پوشیده شده با آینه

دیوارهای آینه‌ای در هر دو سوی تراس، امکانی برای ارتباط بصری بین فضای مسکونی داخل و سگ‌های بیرون فراهم می‌کند.

طرح خانه

وسعت این خانه کوچک، 85 متر مربع است اما با طراحی مناسب و ایجاد ارتباط و ترکیب حداکثری بین فضای مسکونی، حیوانات و فضای سبز، جادارتر به نظر می‌رسد.

فضای داخلی خانه

نظر صاحبان خانه درباره ویلای 360

برای ما، شعار 123DV که می‌گوید زندگی در خانه‌ای در خور و مناسب، درباره‌ی خانه‌ای جادار در جنگل، درست بود. نیاز اصلی ما، یعنی فضایی باز و ایجاد حس آزادی در داخل و بیرون خانه با هم ترکیب شد. 123DV در بدست آوردن نتیجه نهای موفق عمل می‌کند.

نمای خانه از بیرون

پروسه کامل ساخت با Liong و تیمش، از اولین ملاقات تا پایان پروژه، تجربه‌ای شگفت انگیز بود.

مسیر خانه

تغییر زندگی و گفته‌های طراح خانه

در یک روز زیبای بهاری، من این خانواده را در ویلای 360 دیدم و تا عصر با آن‌ها بودم. ما خاطرات خانه، از شروع تا چیزی که الآن است را به خاطر آوردیم. ما درباره‌ی روند طراحی آن حرف زدیم. همینطور در حال خوردن سوشی بودیم. بعد از ناهار در باغ قدم زدیم و آن‌ها همان جا گفتند: ‘می‌دانی زندگی ما را بهتر کردی؟’ این کلمات بر من حس سنگینی ایجاد کرد و من لحظاتی را احساس کردم که تلاش و کار سخت، نتیجه‌ای باارزش در بر داشت.

.

منبع: archdaily

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر