;
coinex

بنچمارک آیفون ایکس در گیک بنچ امتیازات حیرت انگیزی را نشان می‌دهد

تراشه اپل A11
بنچمارک آیفون ایکس در گیک بنچ منتشر شده و امتیازات به دست آمده از حضور یک گوشی قدرتمند در بازار موبایل جهان خبر می‌دهد. تا ساعاتی دیگر اپل به طور رسمی از آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس رونمایی می‌کند.

بر اساس جست و جوهای که توسعه‌دهندگان در کدهای iOS انجام داده‌اند، مشخص شده که چیپست اپل A11 در درون آیفون ایکس اپل قدرتنایی خواهد کرد. این پردازنده شش هسته‌ای بوده که دو هسته از آن با قدرت بالا برای پردازش داده های سنگین در نظر گرفته شده و Monsoon خوانده می‌شود و چهار هسته دیگر Mistral بوده که کارهای سبکتر را انجام می‌دهند.

بنچمارک آیفون ایکس در گیک بنچ امتیازات حیرت انگیزی را نشان می‌دهد

اپل فیوژن A10 که در گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به کار گرفته شد، پردازنده‌ای چهار هسته‌ای است. دو هسته برای پردازش داده‌های سنگین و دو هسته برای پردازش داده‌های سبکتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنچمارک آیفون 7 پلاس

چیپست A10X اپل که اخیرا در آیپد پرو دیده شد، نسخه‌ای ارتقا یافته از ای 10 است که یک پردازشگر شش هسته‌ای است. سه هسته با عملکرد بالا که هسته‌های Hurricane نامیده می‌شوند و سه هسته دیگر برای پردازش‌های سبکتر است، اما چیپست اپل ای 11 قدرتمندتر از هر دو پردازنده خواهد بود.

گفته می‌شود که اپل در چیپست اپل A11 از تراشه‌ای استفاده کرده که موتور عصبی (Neural Engine) نام دارد. این تراشه وظیفه مدیریت سنسورهای داخلی و همچنین محاسبات مربوط به تشخیص چهره را بر عهده دارد. اپل ای 11 دومین پردازنده ای است که بر اساس لیتوگرافی 10 نانومتری شکل گرفته و از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. خوشبختانه با وجود بنچمارک آیفون ایکس که به این پردازنده مجهز است، این موضوع کاملا تایید می‌شود.

بنچمارک گلکسی اس 8 پلاس

لیست بنچمارک آیفون ایکس که در پایگاه داده‌ای گیک‌بنچ منتشر شده، امتیازات حیرت انگیزی را به نمایش می‌گذارد. پردازنده اپل A11 موجود در این آیفون منحصر به فرد در این بنچمارک محک خورد. این پردازنده در آزمون تک هسته‌ای توانست امتیاز 4061 را به ثبت برساند و در آزمون چند هسته‌ای به مرز 10 هزار نزدیک شد. به طور دقیق، امتیاز بالای 9959 را به دست آورد.

آیفون‌های جدید غول کوپرتینو با این پردازنده به بازار عرضه می‌شوند و مسلما با چنین امتیازات بالایی هر گوشی هوشمند دیگری را در بازار موبایل مبهوت قدرت خود خواهند کرد. رویداد اپل امروز را در توییتر تکراتو از دست ندهید، همه چیز به صورت زنده پوشش داده خواهد شد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر