;
coinex

میزان استفاده از اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟

میزان استفاده از اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟

امکان استفاده از اینترنت موبایل و اینترنت ثابت برای کاربران در ایران فراهم است و روز به روز نیز بر تعداد این کاربران افزوده می‌شود. در این میان استفاده از اینترنت موبایل علاقه‌مندان بیشتری دارد.

به گزارش تکراتو و به نقل از دنیای اقتصاد، میزان استفاده از اینترنت موبایل در ایران در بین کاربران، 47 میلیون نفر گزارش شده است. همچنین 10.5 میلیون کاربر نیز علاقه‌مند به استفاده از اینترنت ثابت هستند.

آمار و اطلاعات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تا پایان شهریورماه امسال، از سوی دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد. استفاده از اینترنت موبایل در ایران نسبت به اینترنت ثابت آمار بیشتری دارد.

ارزیابی شاخص‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات

در گزارش منتشر شده مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مقایسه با سال ۸۶ و برمبنای مواردی چون ضریب نفوذ و تعداد تلفن‌های ثابت دایر شده در کشور، ضریب نفوذ و تعداد مشترکان فعال موبایل در کشور، تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده، تعداد سیم‌کارت‌های فعال، تعداد روستاهای دارای ارتباط و دارای تلفن خانگی، تعداد تلفن‌های همگانی نصب شده در کشور، ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل و IP داخلی و نیز تعداد مشترکان پهن باند سیار و ثابت، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

ضریب نفوذ تلفن همراه و ثابت در کشور

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور تا پایان شهریورماه 38.69 درصد بوده است. این درحالی است که در سال ۸۶ ضریب نفوذ تلفن ثابت 33.49 درصد بود. هم اکنون حدود ۳۰ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۴ خط تلفن ثابت در کشور دایر است.

اما ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه که در سال ۸۶ حدود 39.5 درصد بود، اکنون به 106.43 درصد رسیده و این آمار نشان می‌دهد که در ۱۰ سال گذشته نفوذ موبایل در ایران بیش از 2.5 برابر شده است. این آمار می‌تواند دلیلی بر استفاده از اینترنت موبایل در بین کاربران باشد.

همچنین تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده در کشور تا پایان شهریورماه امسال ۱۵۶میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۱۱ خط اعلام شده است. از سوی دیگر تعداد سیم‌کارت‌های فعال تلفن همراه در کشور که هم اکنون در دست مشترکان است نیز ۸۵ میلیون و ۶۴ هزار و ۴۶ سیم‌کارت عنوان شده است.

براساس بررسی‌های انجام شده، شمار روستاهای دارای ارتباط که در سال ۹۱ حدود ۵۲ هزار و ۹۶۵ بوده، هم اکنون به ۵۵ هزار و ۱۲۱ روستا رسیده است. البته روند ارتباط رسانی به روستاها طبق جدول منتشرشده، نزولی است و در سال ۹۵ تعداد روستاهای دارای ارتباط ۵۵ هزار و ۲۰۷ روستا بوده است.

آمار نشان می‌دهد که ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا در کشور دارای تلفن خانگی هستند و ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه تلفن همگانی نیز در کشور نصب شده است.

 

بیشتر بخوانید: دسترسی کاربران به اینترنت کشور رشد ۳۵ برابری داشته است!

 

میزان استفاده از اینترنت موبایل در کشور

براساس آمار منتشر شده و ارزیابی‌های انجام شده، پهنای باند اینترنت بین‌الملل تا پایان شهریورماه امسال، به یک‌هزار و ۱۱۴ گیگابیت بر ثانیه رسیده است و این درحالی است که در سال ۸۶ ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل 6.05 گیگابیت بر ثانیه بوده است که این آمار نشان از رشد هزار برابری دارد.

همچنین ظرفیت پهنای باند شبکه اینترنت داخل کشور نیز، از 31.8 گیگابیت بر ثانیه در سال ۸۸ به ۸۰۰ گیگابیت برثانیه رسیده است. این درحالی است که ظرفیت پهنای باند داخلی در ۶ ماه نخست امسال بدون تغییر نسبت به انتهای سال ۹۵ ارزیابی شده است.

بررسی‌ها در مورد میزان استفاده از اینترنت موبایل نشان می‌دهد که ۴۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۵۵ مشترک در کشور از اینترنت موبایل و پهن باند سیار استفاده می‌کنند و شمار مشترکان اینترنت ثابت، بالغ بر ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸ مشترک اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر