;
coinex

بهبود اقتصاد دیجیتال با کسب و کارهای اینترنتی

بهبود اقتصاد دیجیتال با کسب و کارهای اینترنتی

یکی از کارشناسان حوزه تجارت الکترونیک در مورد کسب و کارهای اینترنتی و همچنین نقش آنها در بهبود اقتصاد دیجیتال در کشور سخن گفت.

این کارشناس به وجود موانع مختلف موجود بر سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال اشاره نمود و تاکید کرد که کسب و کارهای اینترنتی اساسی‌ترین رکن توسعه اقتصاد دیجیتال هستند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، محمدرضا عالیان اعلام نموده است که مدل‌های کسب‌وکار در کشور در حال تغییر هستند. وی ادامه داد که این تغییر را می‌توان با ظهور شرکت‌های بزرگ تاکسی‌های اینترنتی و فروشگاه‌های اینترنتی متوجه شد.

وی تاکید دارد که این کسب و کارهای اینترنتی همچون تاکسی‌های آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی تراکنش‌های مالی بسیار بالایی دارند و توانسته‌اند تا از بسیاری از کسب‌وکارهای قدیمی هم نوع خود نیز موفق‌تر باشند.

وی در ادامه اعلام نمود که اقتصاد دیجیتال در کشور افراد زیادی را به عنوان مشتری و یا فروشنده به خود مشغول کرده است. به گفته این کارشناس تجارت الکترونیک و براساس برخی آمارهای موجود، قرار است تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ میلیارد دستگاه دیجیتالی از طریق اینترنت باهم در ارتباط باشند.

وی به اینترنت اشیاء اشاره کرد و ادامه داد که اینترنت اشیا شرایطی را فراهم کرده است که انسان بتواند زندگی دیجیتال محوری را تجربه کند. به گفته وی اساسی‌ترین نمود آن در دنیای اقتصاد و خدمات خواهد بود.

موانع رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی

این کارشناس حوزه تجارت الکترونیک، توسعه کسب و کارهای اینترنتی را محور اصلی اقتصاد دیجیتال در کشور دانست و در مورد موانع موجود بر سر راه توسعه این نوع کسب و کارها سخن گفت.

وی تاکید دارد که یکی از جدی‌ترین موانع موجود بر سر راه توسعه کسب و کارهای اینترنتی ، اعتماد نکردن مردم به این نوع از کسب‌وکارها است. وی در ادامه به فعالیت بیشتر این شرکت‌ها در بازار اشاره کرد و ادامه داد که مسئله اعتماد تا حدودی حل شده است.

از دید این کارشناس موضوع بعدی که لازم است مورد توجه قرار گیرد، عدم وجود قانونی مشخص برای سروسامان دادن به کسب ‌و کارهای دیجیتال است. یعنی لازم است تا خرید و فروش و فعالیت در این فضا نیز براساس قانون باشد.

عالیان در ادامه به اهمیت تقویت زیرساخت‌های اینترنتی برای توسعه اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و ادامه داد که خدمات ارتباطی باید آنقدر مطمئن و پایدار باشند که هیچ مشکل و اختلالی در حوزه تبادلات اقتصادی در فضای اینترنت به وجود نیاید.

به گفته این کارشناس، تعاملات سیاسی بین دولت‌ها نباید بر تعاملات اقتصادی تاثیرگذار باشد. وی در ادامه به سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به کشور آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد که برقراری ارتباط در حوزه ICT با یک کشور باید به گونه‌ای باشد که آن کشور در این زمینه بهتر باشد و از این ارتباط چیزی نصیب گردد.

به گفته عالیان دولت باید در حوزه کسب‌ و کارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال تنها نقش نظارتی داشته باشد. وی در ادامه در مورد مانع بعدی توسعه کسب و کارهای اینترنتی سخن گفت و ادامه داد که قوانین پولی و بانکی باید به سمتی بروند که بتوانند شرایط را برای تبادل مالی از طریق ارزهای دیجیتالی تسهیل کنند. وی در پایان بر کاربردی بودن این ارزها برای توسعه تبادلات و کسب ‌و کارهای اینترنتی تاکید نمود.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر