;
coinex

تکلیف سایر گوشی ها در طرح رجیستری ؛ ال جی مشمول رجیستری شد!

تکلیف سایر گوشی ها در طرح رجیستری امروز مشخص شد. گوشی‌های ال جی نیز از این پس مشمول طرح رجیستری تلفن همراه هستند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در جلسه‌ای اعلام کرده است که تکلیف سایر گوشی ها در طرح رجیستری مشخص خواهد شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور ایجاد هم‌افزایی و رفع اشکالات در این زمینه یک مهلت یک هفته‌ای درخواست کرده بود که امروز جلسه‌ای در این زمینه تشکیل شده و مشکلات موجود در مورد ثبت گوشی‌های موبایل مورد ارزیابی قرار گرفته است. به گفته وزیر ارتباطات بعد از جلسه امروز مدل گوشی‌ها اعلام خواهند شد اما اجرای آنها یک هفته بعد خواهد بود.

تکلیف سایر گوشی ها در طرح رجیستری مشخص شد!

از تاریخ 14 آذرماه بود که فاز دوم رجیستری تلفن همراه در کشور آغاز شد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مورد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که فاز دوم طرح ثبت گوشی‌های تلفن همراه، تمام مدل‌های گوشی و تبلت آیفون را شامل می‌شود و همچنین به تدریج در هفته‌های پس از آن نیز سایر مدل‌های گوشی و تبلت تحت پوشش طرح رجیستری تلفن همراه قرار خواهند گرفت. در ادامه گوشی‌های گوگل، بلک‌ بری و موتورولا از جمله برندهایی بودند که فاز رجیستری برای آنها اجرایی گردید.

مسئولین در این مورد اعلام نمودند که با اجرای طرح رجیستری موبایل، تمامی گوشی‌ها و تبلت‌هایی که تا قبل از آن تاریخ فعال شده‌اند مشکلی نخواهند داشت اما پس از آن تاریخ و با اجرای طرح ثبت تلفن همراه، از این پس فقط تلفن‌هایی می‌توانند در کشور استفاده شوند که از مبادی قانونی به کشور وارد شده باشند. براساس این اطلاعیه به تمام دارندگان مدل‌های گوشی فوق توصیه شد تا قبل از تاریخ ذکر شده گوشی‌های خود را فعال کنند.

در اوایل بهمن ماه نیز رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه از توافق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ورود یکی از برندهای مطرح مانند هوآوی و سامسونگ به فاز سوم طرح رجیستری تلفن همراه که از چهاردهم بهمن‌ماه آغاز می‌شود، خبر داد.

ابراهیم درستی اعلام نمود که براساس توافقات صورت گرفته و اعلام مسئولین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فاز سوم طرح رجیستری تلفن همراه قرار است تا از چهاردهم بهمن‌ماه اجرا شود و برندهایی مانند هوآوی و سامسونگ نیز مشمول این طرح شوند. به گفته وی هدف این است که، قاچاق اپل که توانسته ۱۰ درصد بازار تلفن همراه را به خود اختصاص دهد، به سمت برندهای مذکور حرکت نکند.

گوشی ال جی مشمول طرح رجیستری شد!

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر صحبت در مورد تکلیف سایر گوشی ها در طرح رجیستری اعلام نمود که از روز ۲۸ بهمن ماه گوشی‌های برند ال جی مشمول طرح رجیستری تلفن همراه قرار می‌گیرند. حمیدرضا دهقانی نیا اعلام نمود که در جلسه برگزار شده امروز تصمیم گرفته شده است تا گوشی‌های برند ال جی مشمول طرح رجیستری در فاز سوم اجرای این طرح باشند.

به گفته وی از روز ۲۸ بهمن ماه جاری تمامی گوشی‌های برند ال جی مشمول اعمال سیاست رجیستری خواهند شد و در ادامه نیز تکلیف سایر گوشی ها در طرح رجیستری در کمتر از یک ماه باقی مانده مشخص خواهند شد. دهقانی نیا تاکید نمود که تمام خریداران تلفن همراه باید از امروز چه در زمان خرید گوشی‌های نو و چه در زمان خرید گوشی‌های دست دوم این برند، نسبت به فرآیند فعال سازی و ثبت کد شناسه و نیز انتقال مالکیت اقدام نمایند.

پیش از این در دو فاز قبلی طرح ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی‌های موبایل در شبکه مخابراتی کشور، برندهای آیفون، موتورولا، بلک بری و گوگل پیکسل مشمول طرح رجیستری شده بودند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر