;
coinex

استفاده از تماس های تبلیغاتی خلاف قوانین است؛ نقض حقوق مشترکین

تماس های تبلیغاتی که شرکت ها و کسب و کارهای مختلف از آنها استفاده می کنند، خلاف قوانین هستند زیرا این گونه تبلیغات در واقع نوعی مزاحمت تلفنی محسوب می شوند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات معتقد است این تماس های تبلیغاتی به نوعی مزاحمت تلفنی محسوب می‌شوند که اساسا خلاف قانون بوده و حتی مطابق با حقوق مشترکین نیز، نیستند. افزایش شکایت کاربران درباره پیامک‌های تبلیغاتی موجب شد تا مسئولین به فکر راه حلی برای این مشکل باشند. در ادامه شرکت ها و کسب و کارهای مختلف، تماس های تبلیغاتی را جایگزین کردند. بنابراین ممکن است تاکنون شما هم همزمان با کاهش پیامک‌های تبلیغاتی، افزایش تماس های تبلیغاتی را مشاهده کرده باشید.


بیشتر بخوانید: آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل


جایگزین شدن تماس های تبلیغاتی به جای پیام های تبلیغاتی

برای حل مشکل مربوط به پیامک های تبلیغاتی مسئولین سامانه ای را راه اندازی کردند. در ادامه شکایت کاربران باعث شد تا تعداد پیامک های تبلیغاتی کاهش یابد. اما برخی شرکت‌ها راه تبلیغات تلفنی را برای خود انتخاب کردند و در ادامه با استفاده از تماس های تبلیغاتی به کار خود ادامه دادند.

مشکلات مربوط به پیام ها و تماس های تبلیغاتی

مهم‌ترین موضوع درباره پیام ها و تماس های تبلیغاتی ، مخدوش شدن حریم شخصی مشترکان، مزاحمت‌ها و صرف وقت برای دریافت و پاسخگویی به این پیامک‌ها و تلفن‌هاست. حتی تبلیغات تلفنی و تماس‌های تبلیغاتی ناخواسته بیشتر می توانند ناقض حریم شخصی بوده و مزاحمت ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید: کنترل مزاحمت های تبلیغاتی کسب و کارها با تدوین مصوبه ای جدید!


راهکارهای مقابله با تماس های تبلیغاتی

حسین فلاح جوشقانی به راهکارهای مقابله با تماس‌های تبلیغاتی و ماهیت این تماس ها اشاره کرد و اعلام نمود که این کار اساسا خلاف است و تماس های تبلیغاتی نوعی مزاحمت تلفنی محسوب می‌شوند. به گفته وی چون گستره پیامک های تبلیغاتی زیاد است و فرآیندهای کنترلی‌ آنها نیز فرق دارد، نیاز به مصوبه قانونی داشته اند و قرار است سامانه‌های پیامکی هم تا آخر فروردین‌ماه برای ساماندهی آنها راه‌اندازی شوند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر